در دوره توجیهی مسوولان برگزاری انتخابات اتاق‌های سراسر کشور تشریح و تبیین شد؛

شرط رای دادن در انتخابات اتاق تهران

پنجره ایرانیان: دوره توجیهی مسوولان برگزاری انتخابات اتاق‌های سراسر کشور روز شنبه 16 اسفندماه در اتاق ایران برگزار شد. در این جلسه که با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های سراسر کشور تشکیل شده بود، آمار ثبت‌نام‌کنندگان رشته‌های مختلف و مقررات روز انتخابات تشریح و تبیین شد.
  • شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 15:59

به گزارش روابط عمومی اتاق ایران،در این جلسه توجیهی که در فاصله دو روز مانده به انتخابات تشکیل شده بود «مجتبی خسروتاج» با بیان اینکه موفقیت امروز کشورهای پیشرفته مرهون تبادل‌نظر با بنگاه‌های اقتصادی است، خطاب به اعضای اتاق آینده گفت:  باید با ارائه راه‌حل براساس مسائل و مشکلات، دولت را در اصلاح مقررات و بهبود فضای کسب‌وکار یاری کنند.

وی حل مشکل بیکاری، توسعه صادرات غیرنفتی، رقابت برای تولید کالای با کیفیت را از جمله وظایف شرکت‌های تولیدی و تجاری دانست و خاطر نشان کرد: دستگاه‌های دولتی باید بستر حرکت در این مسیر را برای آنان فراهم کنند.

رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های سراسر کشور در ادامه عنوان کرد: «به طور کلی یک هزار و 650 نفر در کل کشور برای ورود به هیأت نمایندگان اتاق‌‌های سراسر کشور ثبت‌نام کرده‌اند که در میان آن‌ها 535 نفر انتخاب خواهند شد که در هر استان 15 نفر و در تهران 40 نفر خواهد بود.» خسروتاج در همین خصوص اضافه کرد:«از این میزان 634 نفر در بخش بازرگانی، 548 نفر در بخش صنعت، 202 نفر در بخش معدن و 266 نفر در بخش کشاورزی ثبت‌نام کرده‌اند.» وی در ادامه تصریح کرد: «در تهران نیز 111 نفر در بخش بازرگانی، 89 نفر در بخش صنعت، 21 نفر در بخش معدن و 30 نفر در بخش کشاورزی ثبت‌نام کرده‌اند.»

خسروتاج با تاکید بر آیین‌نامه شورای عالی نظارت یادآور شد: « انتخابات از ساعت 8 صبح روز 18 اسفند تا ساعت 18 همان روز خواهد بود و در صورت تشخیص تمدید خواهد شد.»

رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های سراسر کشور اعلام کرد: «رأی‌دهندگان باید کارت عضویت یا بازرگانی با حداقل یک سال سابقه عضویت قبلی داشته باشند و با همراه داشتن کارت هوشمند معتبر رأی دهند.» وی همچنین حضور دارندگان کارت را پای صندوق آرا جهت رای دادن الزامی دانست. در ادامه این جلسه «حسین نقره‌کار شیرازی» دبیرکل اتاق ایران و عضو انجمن نظارت بر انتخابات اتاق‌های سراسر کشور نیز در سخنان خود انتخابات این دوره را، مهم‌ترین دوره انتخابات اتاق‌های سراسر کشور دانست، و تصریح کرد: تاکنون این استقبال و حضور همگانی برای انتخابات اتاق‌ها سابقه نداشته است و بهترین پیام برای فعال بودن، فعالان اقتصادی کشور به دنیا است. وی با بیان اینکه این حضور توسط رسانه های دنیا انعکاس ویژه ای داشته خاطرنشان کرد: همین توجه‌ها وظایف ما را بیش از پیش سنگین می‌کند و به علت صدور آیین‌نامه جدید و دیرتر شروع کردن به نسبت دوره‌های گذشته، کار سخت‌تری پیش‌رو داریم.

عضو انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران در ادامه اظهاراتش افزود: قانون اتاق و آیین‌نامه جدید، ملاک کار ما در برگزاری انتخابات خواهد بود و خوشبختانه همه ارگان‌های نظام نیز به شکلی به کمک ما آمده‌اند.

نقره‌کار شیرازی در خاتمه اظهاراتش اعلام کرد: «اخلاق حرفه‌ای و برخورد محترمانه مواردی است که به طور حتم باید مورد توجه قرار گیرد و توجه داشته باشیم که همه افراد از فعالان اقتصادی مورد احترام هستند.»


ثبت نظر

ارسال