عزم ائتلاف بزرگ برای انتخابات اتاق تهران

پنجره ایرانیان:"ائتلاف بزرگ" که با همراهی و همبستگی پنج تشکل کشور شامل "خانه اقتصاد ایران"، "انجمن مدیران صنایع"، "خانه معدن"، "مجمع فعالان توسعه اقتصادی" و "فدراسیون حمل و نقل" پای بر عرصه رقابت در انتخابات هشتمین دوره نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گذاشته است، عصر روز پنجشنبه 14 اسفند ماه بزرگترین گردهمایی فعالان اقتصادی کشور را برگزار کرد.
  • شنبه 16 اسفند 1393 ساعت 15:53

این گردهمایی با حضور اعضای ستاد ائتلاف بزرگ، جمع کثیری از فعالان حوزه اقتصادکشور و اصحاب رسانه درمحل همایش های برج میلاد تهران برگزار شد. علی رقم اینکه پیش بینی می شد، تا 600نفر در این همایش انتخاباتی حاضر شوند اما بیش از 1000نفر با حضور در برج میلاد ضمن آشنایی با اهداف و برنامه های ائتلاف بزرگ یکی از بزرگترین تجمعات فعالان اقتصادی کشور را رقم زدند.

مشرح گزارش خبرنگار پنجره ایرانیان را از بزرگترین گردهمایی فعالان اقتصادی کشور با اعضای ستاد ائتلاف بزرگ را می خوانید:

 

آل اسحاق: نگاه ملی ویژگی اصلی اعضای اتاق

یحیی آل اسحاق از نامزدهای سرشناس دوره هشتم اتاق تهران و یکی از اعضای ائتلاف بزرگ در سخنان خود با اشاره به این که پویایی اقتصاد کشور هدف همه ماست عنوان کرد:  بنده به عضویت در ائتلاف بزرگ افتخار می کنم. وی در ادامه اظهاراتش افزود: مهم نیست که من در اتاق حضور داشته باشم یا نه؛ مهم اینست که کلیه نمایندگان دوره هشتم اتاق بازرگانی همه هدف و برنامه هایشان در جهت پیشبرد اقتصاد کشور باشد. وی در ادامه به کار تیمی و نگاه ملی و هدایت و راهبری بخش های مختلف اقتصادی تاکید کرد و این ویژگی ها را برای نمایندگان اتاق هشتم بازرگانی واجب و حیاتی برشمرد. وی خطاب به حاضرین گفت: وقتی این شور و هیجان شرکت در انتخابات را می بینم از ته دل شاد می شوم . در ابتدای انقلاب درست زمانی که به سرمایه و سرمایه داری کفر مطلق محسوب می شد؛ عده ای به من می گفتند که تو مشکلت این نیست که انقلابی نیستی بلکه تفکر انقلابی نداری اما با تلاش های صورت گرفته این تفکر که بخش خصوصی پا برجا بماند و سرانجام نتیجه داد و حضور امروز فعالان اقتصادی در این گردهمایی یعنی 30 سال هزینه و انرژی به نتیجه رسیدهخ است. امروز دولتمردان نیز به این نتیجه رسیده اند که بدون حضور بخش خصوصی نمی توان کشور را اداره کرد.آل اسحاق گفت: اگر بخش خصوصی واتاق ها در آن سالها مقاومت نمی کردند، مشخص نبود که اقتصاد به چه مسیری حرکت می کرد و بخش خصوصی چه سرنوشتی را در زمان حاضر تجربه می کردند . بسترها وحمایت از اتاق درحال انجام است و به تایید آقای میرمحمد صادقی یک زمان جبهه ما سیاسی و نظامی و امروز مدیریت اقتصاد کشور است . وی خاطرنشان کرد: امروز اقتصاد ایران با دو مشکل اساسی اشتغال و بهبود معیشت مردم مواجه است و اگر همه بخش های خصوصی و دولتی دست به دست هم ندهند، تغییر راه به جایی نخواهد برد . عضو ائتلاف بزرگ با اشاره به وجود 5 میلیون نیروی جویای کار در کشور، اظهار کرد: با روندی که درحال طی شدن است ایجاد اشتغال جدید قابل حل نیست و به طور قطع تغییرشرایط کنونی به عزم ملی نیاز دارد . معیشت مردم حرف اصلی ماست. مجموع درآمد بسیاری از مردم با هزینه های زندگی مطابقت ندارد و این بخش خصوصی است که باید شعار ندهد و در عمل ،در فرآیند اقتصاد و اشتغال زایی حضور جدی داشته باشد . آل اسحاقحضور هدایت گری و راهبری اتاق دربخش های صنعت ،معدن و کشاورزی با نگاه ملی را از مهمترین موارد برشمرد . و تصریح کرد: اعضای اتاق آینده باید به کار تیمی اعتقاد داشته و نکته مهم آنکه مجموعه نظام حاکمیتی گارد خود را برای آنها باز کند و بدون هماهنگی تصمیم گیران اقتصادی امکان پیشرفت فراهم نخواهد شد . عضوائتلاف بزرگ عنوان کرد: به عضویت در این ائتلاف افتخار می کنم وی افزود:انتقاد کردن  به معنای عدم هماهنگی نیست بلکه طرح موضوعاتی است که منجر به بهبود شرایط اقتصادی کشور شود

خلیلی عراقی: قوانین مزاحم اصلاح شود

محسن خلیلی عراقی عضو ائتلاف بزرگ با اشاره به حذف و اصلاح قوانینی که مخالف و مانع حضور بخش خصوصی دراتاق های گذشته، صاحبان کارت های بازرگانی را به مشارکت حداکثری در انتخابات ونیز تشکیل اتاقی کارآمد و توانا دعوت کرد. خلیلی در ادامه گفت: اگرچه بخش خصوصی در گذشتهتلاش های بسیاری می کرد اما متاسفانه به سرمایه دار و سرمایه گذار زالو صفت می گفتند و تا جایی که عده ای در خیابان طالقانی رژه می رفتند و شعار می دادند و ما نیز به عنوان سربازی وظیفه شناس تلاش می کردیم در کنار آقایان خاموشی و میرمحمد صادقی اتاق را حفظ کنیم . وی ادامه داد: با مساعی و تلاش های صورت گرفته توسط آقای میرمحمد صادقی ، قانون حفاظت لغو و جلوی مصادره های اموال گرفته شد و سال ها بعد اصل 44 قانون اساسی با اصلاحاتی که به دستور مقام معظم رهبری صورت گرفت گرفتاری های حضور بخش خصوصی را حل کرد . عضو ائتلاف بزرگ خطاب به حاضران در این گردهمایی گفت : من ائتلاف بزرگ را عزیز و مقدس می دانم و هر یک از شما با آرای خود می توانید برای ائتلای اتاق تلاش کنید بنابراین از شما تقاضا دارم ، صاحبان کارت های بازرگانی را برای شرکت حداکثری در انتخابات دعوت کنید تا اتاق آینده اتاقی توانا و کارآمد باشد .

میر محمد صادقی: اقتصاد کشور آینده روشنی دارد

علاء میرمحمد صادقی رئیس ائتلاف بزرگ در ادامه این گردهمایی بر روی سن حاضر شد و اظهار داشت: شرایط کنونی کشور و ضرورت حضور بخش خصوصی در اقتصاد ،مقایسه دوران ملی شدن نفت و شرایط دوران تحریم بوده و حضور فعالان اقتصادی نشان می دهد هزینه های صرف شده برای اقتصاد آزاد باید مورد توجه قرارگیرد . علاء میرمحمد صادقی با اشاره به کاهش در آمدهای نفتی بر ضرورت حضور بخش خصوصی در اقتصاد تاکید کرد و در ادامه گفت: استقبال بخش خصوصی از مشارکت در انتخابات هشتمین دوره هیات نمایندگان را قابله مقایسه با نهضت ملی شدن نفت با دوران تحریم وشرایط کنونی است .

میر محمد صادقی در همین خصوص ابراز داشت: با ملی شدن صنعت نفت در آن دوران اگرچه تجار و بازرگانان شرایط سختی داشتند اما به کمک دولت آمدند و در این دوره نیز بخش خصوصی توان آن را دارد که به کمک دولت آمده و بتواند سهمی در حل مشکلات اقتصادی کشور و معیشت مردم داشته باشد. میرمحمد صادقی با ابراز خرسندی ازکاندیداتوری 250 نفر جهت کسب 40 کرسی نمایندگی اتاق بازرگانی پیش بینی کرد که ظرف 5 تا 6 ماه آینده شرایط کشوردر صنعت واقتصاد دستخوش تغییرات بیشتری خواهد شد. وی در همین خصوص افزود: مسائل اقتصادی کشور ما از دو منظر قابل تامل است. اینکه یا مسائل اقتصادی کشور حل می شود و یا با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد، اما با پیشرفت درمذاکرات می توان امید داشت که شرایط مطلوبتری بوجود بیاید. علا میر محمد صادقی رئیس ائتلاف بزرگ باتاکید بر شرایط ویژه ی اتاق هشتم نسبت به دیگر دوره ها بیان تصریح کرد: در شرایط حساس و سختی قرار داریم که گذشتن از این شرایط حساس، آینده اقتصاد کشور ما را روشن خواهد کرد و امروزه روز قدرت و اختیارات اتاق بازرگانی بر همگان مبرهن است. این فعال حوزه اقتصاد تاکید کرد: امروز حضور فعالان اقتصادی نشان می دهد هزینه های صرف شده برای اقتصاد آزاد باید مورد توجه قرارگیرد . افتخار می کنم که عضو ائتلاف بزرگ هستم.

جمیلی : ائتلاف بزرگ رای حسابی دارد

دیگر عضو ستاد ائتلاف بزرگ ابراهیم جمیلی که سخنان خود را با زبان طنز عنوان می کرد با مورد خطاب قرار دادن آقایان حسابی ،طلایی و امانی گفت: از من پرسیده شد گروه ائتلاف بزرگ رای دارد و من نیز در جواب گفتم بله حسابی دارد ،رای طلایی هم دارد ،رای امانی هم دارد . وی افزود: ما رای بابایی هم داریم و اگر می خواهید از خدمات این گروه بهره مند شوید، برخوردار هم داریم و همه اعضای ستاد فرهیخته اند، چون دانشمند هم داریم و چون بزرگ هستیم رجال و رجالی هم داریم . جمیلی با بیان اینکه این گروه از 60 ائتلاف تشکیل شده که اسامی و آرای آنها طی نامه ای به ما اعلام شده است وی با اشاره برهمبستگی تشکلها و فعالان اقتصادی بر تشکیل اتاقی اثرگذار تاکید کرد و خاطرنشان کرد: در این دوره سعی می کنیم تا مشکلاتی که تاکنون وجود داشت برطرف شود وتا در نتیجه آن در زندگی 75 میلیون ایرانی تاثیرگذار باشد .

پورفلاح از مهمترین تصمیمات اتاق تهران می‌گوید

سپس احمدپورفلاح از جمله اعضا خوشنام اتاق های بازرگانی ، در دوره های گذشته که در این دوره حضور ندارد ابتدا به برخی فعالیت ها و تصمیمات اتاق در دوره های گذشته اشاره کرد و در ادامه اعضای ائتلاف بزرگ را به فعالان اقتصادی معرفی کرده و با تاکید براینکه حضور نمایندگان حقیقی و حقوقی درانتخابات اتاق ممنوع است ، تصریح کرد: هر فردی حقیقی یا حقوقی که کارت عضویت به نام اوست باید به صورت شخصی در پای صندوق های رای حضور یابد و نمی تواند نماینده ای را اعزام کند و به عبارتی رآی وکالتی وجود ندارد . وی اظهار کرد: حتی شخصیت های حقوقی نیزنمی توانند نماینده برای شرکت در رای گیری داشته باشند و لازم است که اعضا به صورت حضوری در هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی شرکت داشته باشند. وی خاطر نشان کرد: حضور 20 نماینده وزارتخانه های دولتی در کنار 40عضو بخش خصوصی اتاق مناسب ارزیابی می شود اما ترکیب آنها باید به گونه ای باشد که از وزارتخانه های مختلف باشند نه اینکه تنها از یک یا دو وزارتخانه محدود انتخاب شوند . عضو ائتلاف بزرگ افزود: این امیدواری وجود دارد که در قانون جدید اتاق امکان حضور نمایندگان مختلفی از وزارتخانه های متعدد کشور فراهم شود تا فرصت طرح مشکلات بخش خصوصی در همه قوا فراهم شده و نمایندگان استانداری نیز بتوانند در جلسات حضور داشته باشند . پور فلاح با اشاره به تلاش های مناسب صورت گرفته در این دوره از اتاق عنوان داشت: قانون بهبود فضای کسب و کاردر کشور یکی از مهمترین قوانینی بود که در اتاق تهیه شد و اجرای درست آن می تواندنقش مهمی در بهبود شرایط فضای کسب و کار داشته باشد. وی در ادامه این گردهمایی 40 عضو ستاد ائتلاف بزرگ را معرفی و بخشی از سوابق کاری و فعالیت هریک را برشمردو در خاتمه از همه دارندگان کارتهای بازرگانی خواستار شد تا 18 اسفند در پای صندوق ها حاضر شوند.

 

                                  


ثبت نظر

ارسال