18 اسفند؛روز سرنوشت صنعت پنجره در انتخابات اتاق تهران

فعالان صنعت در و پنجره دارای کارت بازرگانی فراموش نکنید؛ 18 اسفند امسال یک روز سرنوشت ساز است! با رای خود در انتخابات اتاق تهران می توانید 7 نماینده ویژه و منتخب خود را انتخاب کنید تا آنها مطالبات و خواسته های شمارا در عالی ترین نهاد بخش خصوصی پیگیری کنند.
  • سه شنبه 12 اسفند 1393 ساعت 10:22

سید محسن صفایی، هوشنگ پارسا، مهدی پورقاضی، حامد شهمیرزادی، کیا کیانی، هرویک یاریجانیان و مرتضی هداوندی روز 18 اسفند منتظر رای شما هستند. اتاق بازرگانی تهران 18 اسفند ماه سال جاری از بین کاندیدا های  مختلف؛ نمایندگان دوره هشتم خود را  خواهد شناخت.رقابت داغ کاندیداهای بخش خصوصی و دولتی این روزها بحث داغ صنعت و تجارت کشور است. از همین رو روز گذشته در محل انجمن ملی پلاستیک ایران نشست خبری کاندیداهای این صنف برگزار شد.
این هیات صنفی که با 7 کاندیدا در هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی شرکت کرده، به دنبال حضور حداکثری در اتاق تهران است. حال باید دید کدام یک از جناح های حاضر در انتخابات بر کرسی های اتاق بازرگانی تکیه خواهند زد. بعدازظهر دیروز یکشنبه در محل انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران نشست خبری کاندیداهای این ائتلاف بخش خصوصی برگزار شد. و کاندیداهای این صنف به تشریح اهداف و رویکردهای خود پرداختند. لیست هفت نفره ائتلاف پلاستیک و پلیمررا ؛ هوشنگ پارسا، سید محسن صفایی، مهدی پورقاضی، حامد شهمیرزادی، کیا کیانی، هرویک یاریجانیان و مرتضی هداوندی تشکیل داده اند که روز گذشته دراین نشست خبری حاضر شدند. مشروح این نشست را می‌خوانید:

پارسا: مشکلات تولید را به جد دنبال خواهم کرد

 این نشست خبری با سخنان هوشنگ پارسا آغاز شد وی ابتدا با معرفی 7 کاندیدای ائتلاف صنعت پلاستیک و پلیمر سخنان خود را آغاز کرد. پارسا در ادامه اظهارات خود گفت: با اتکا بر همدلی و همفکری بین 7 نفر از افرادی که ثبت نام کرده بودند توانستیم این ائتلاف را تشکیل دهیم. این 7 نفر همگی از تولیدکنندگان یک صنف می‌باشند که مشکلات و دغدغه های مشترک دارند. سالها از بیرون به خروجی تصمیمات اتاق نگاه می‌کردیم و منتظر تغییر بودیم که بی نتیجه بود و حال که پای براین عرصه نهادیم به دلیل عدم مدیریت مشکلات در ادوار گذشته است. وی افزود: ائتلاف صنعت پلاستیک و پلیمر براساس یک وظیفه ملی در این مسیر گام نهاده است. هوشنگ پارسا با اشاره بر 50 میلیارد دلار واردات کشور ابراز داشت: به غیر از این 20 میلیارد هم واردات قاچاق رانیز به این رقم اضافه کنید، البته  هیچ کس نمی گوید که واردات اشتباه است، بلکه به دنبال واردات سالم و مثبت شدن تراز تجاری هستیم. پارسا با تاکید بر اینکه در طول تمام این سالها نفت باعث پدید آمدن رانتخواری شده و متاسفانه از نفت که چیزی عاید مردم نشد افزود: تمام امیدم به این است که راه گذار به تجارت از مسیر تولید بگذرد. این عضو انجمن پلیمر ایران افزود: تمام اعضا این ائتلاف در ائتلاف دیگری هم حضور دارند  لذا هر گروهی که آرا را از آن خود کند، خوشحال خواهیم شد چراکه از صنف پلاستیک نمایندگانی پیروز انتخابات هستند. وی مشکلات تولید کشور و عدم توانایی رقابت تولیدکنندگان را نشآت گرفته از تعطیلات زیاد، بهره بانکی بالا و نوسان توزیع مواد اولیه دانست و ابراز داشت: نگاه ملی به تولید کم رنگ است و هر روز تولید کوچک کوچک‌تر می‌شود که این باعث رشد بیکاری و کاهش اشتغال در کشور خواهد شد.

هوشنگ پارسا در خاتمه اظهاراتش اضافه کرد: با توجه به حضور بانکی ها و دولتی ها برای ورود به اتاق بازرگانی، از کلیه رای دهندگان درخواست می‌کنم به لیستی رای بدهند که این گروه‌ها در بین‌شان نباشند و قول می‌دهم اگر وارد اتاق شوم بحث تولید را به جد دنبال خواهم کرد.

صفایی: دولتی‌ها در اتاق همیشه ترمز هستند

محسن صفایی مدیر عامل گروه صنعتی همارشتن و کاندیدای بخش بازرگانی ائتلاف پلاستیک و پلیمر در خصوص انتخاب اش به عنوان تولید کننده برتر کشور و تاثیر این سابقه در انتخابات به خبرنگار نشریه پنجره ایرانیان گفت: اتاق جایی نیست که ما به دنبال سابقه و برند خود باشیم و تمام دوستانی که در این محفل حضور دارند از بنده خوشنام تر هستند. وی افزود: بنده در اتاق بازرگانی فارغ از برند و برندسازی به دنبال اصلاح و تغییر نگرش در این حوزه هستیم.

این تولید کننده برتر پروفیل کشور در خصوص حضور خود در گروه‌های دیگر انتخاباتی گفت: امیدوارم از این صنف انتخاب شوم اما در دیگر ائتلاف‌ها نیز حضور دارم.این عضو انجمن پلیمر ایران افزود: اتاق تنها نقطه ای نیست که می‌توان تاثیرگذار باشیم. با این وجود بهتر است به سمتی برویم که بهترین و کارامدترین نامزدها وارد اتاق شوند. صفایی در خصوص صادرات  گفت: در تمام ادوار گذشته هیچ یک از دولت‌های ما عقیده راسخ به تولید محوری نداشته و همواره دلال محور بودند.

وی با مشترک خواندن اهداف گروه‌های مختلف در انتخابات اتاق بازرگانی افزود: همه گروه‌ها به دنبال بهبود موضوعات اقتصادی در کشور هستند و بر مقوله تحول اقتصادی  تاکید ویژه دارند. لذا عضویت در گروه‌های مختلف موجب تفاوت در اهداف نشده و همه در پی رشد اقتصادی در کشور هستند، این ائتلاف نیز به دنبال همین موضوع است و خواهان طراحی سرنوشت خود می‌باشد.

مدیر عامل شرکت همارشتن پیرامون حضور دولتی‌ها اظهار داشت: بنده کارآفرین بخش خصوصی هستم و تمایلی ندارم که پتروشیمی، هلدینگ و بانک‌ها در اتاق حضور داشته باشند. حتی بر این مهم تاکید می‌کنم که نماینده دولت هم به اتاق نیاید و یا در مقابل کارشناسان بخش خصوصی را به اتاق معرفی کند، به این دلیل که آنها همیشه یک ترمز بوده اند.

صفایی در خصوص هزینه تبلیغات انتخاباتی گفت: تمام این 7 کاندیدایی که در مقابل شما هستند در جلسات اولیه پیرامون هزینه تبلیغات به اتفاق نظر رسیده اند و با بودجه مشخصی اهداف خود را دنبال می‌کنند اما متاسفانه شاهد آن هستیم که روزنامه‌ای می‌شود کمپین انتخاباتی فرد یا افراد خاصی، هزینه این تبلیغات از کجا می‌آید. چگونه این پول می‌تواند تامین شود؛ یقینا در پی آن یک رانتی خواهد بود.محسن صفایی در ادامه اهداف خود را از کاندیداتوری در هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی برشمرد: 

1-اصلاح ساختار و قوانین به گونه‌ای که اتاق بتواند درحاکمیت نقش مؤثر داشته باشد.

2-ایجاد ساختارهای نوین رابطه اعضاء با اتاق.

3-تعیین وظایف و ایجاد روابط جدی‌تر با تشکل ها.

4- بررسی وظیفه اتاق در حل مشکلات اعضاء در گذشته و ارائه راهکارهای نوین به منظور رسیدن به این مقصود.

5-به عهده گرفتن آموزش تشکل ها جهت نیل و دسترسی به بهبود رابطه با اتاق.

6-تغییر ساختار مدیرمحوری به نماینده وکمیسیون محوری اتاق.

7-تغییردریافتی یک در هزار از فروش به یک در هزار از سود اعضاء.

8- افزایش هر چه بیشتر نمایندگان واقعی بخش خصوصی و کاهش نمایندگان از سازمان‌های دولتی و شبه دولتی

9-کشف استعدادها و توانایی‌های بالقوه در بین نه تنها نمایندگان بلکه از افراد داخل تشکل‌ها و دعوت و استفاده از آنها

10-جانشین پروری و تربیت نسل‌های بعدی نمایندگی با استفاده از جوانان.

 

هداوندی: انتقاد از صادرات انرژی ارزان قیمت

مرتضی هداوندی کاندیدای دیگر ائتلاف پلاستیک و پلیمر با انتقاد به عدم اصالت لیست‌ها و ائتلاف های موجود در این انتخابات و و حضور غیر تخصص کاندیداها در بخش‌های مختلف در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: متاسفانه ما انرژی را بسیار ارزان قیمت صادر می‌کنیم که این به دلیل قدرت چانه زنی بالای پتروشیمی‌ها با دولت است؛در حالی که ما چانه زنی بلد نیستیم. پتروشیمی بخشی از بدنه دولت است و نباید آن را بنگاه دار برشمرد.

یاریجانیان:اتاق‌های بازرگانی ابزار دیپلماسی هستند

هرویک یاریجانیان عضو اتاق بازرگانی ایران و ارمنستان گفت: اتاق بازرگانی محلی است که تصمیمات مهم و تاثیرگذاری در آن گرفته می‌شود. در اتاق مشترک ایران و ارمنستان در سال 1393 حدود 340 میلیون دلار با ارمنستان تبادل کالا داشتیم  که این تبادلات با تراز تجاری مثبت انجام گرفته است. اما متاسفانه تمام تمرکز ما در این حوزه معطوف واردات از چین است. وی افزود: اتاق‌های بازرگانی یک ابزار دیپلماسی هستند که باید از آنها در جهت مثبت بهره برداری شود اما متاسفانه این ظرفیت‌ها را نادیده می‌گیرم.

کیانی: همه همدل و متحد شویم

کیا کیانی از دیگر کاندیداهای اتاق بازرگانی در بخش دیگری از این نشست عنوان کرد:  بنده ناگفته‌هایی دارم که احساس می‌کنم اتاق و مجامع اقتصادی فضای مناسبی است برای طرح و پیگیری آنها. برای پیشرفت باید به اندیشه‌ها و افراد جدید فرصت حضور بدهیم. کیانی در خصوص صنعت پلیمرگفت: بیش از 50 درصد از حمل و نقل کشور، بخش زیادی از صنعت ساختمانی و بسته بندی مواد غذایی و غیره با مواد پلیمری مرتبط است، با این وجود صنعتگران با تصمیمات و سیاست‌های اتخاذ  شده در چند سال گذشته دچار زیان های گسترده ای شده اند.

وی در خاتمه بر اهمیت صنعت پلاستیک تاکید کرده و اضافه کرد:  اگرتمام اهالی این صنف همراه و همدل شوند و با پشتوانه یک اتحاد عملیاتی پای بر این عرصه بگذارند؛ زور آنها به پتروشیمی‌ها خواهدرسید. وی افزود: کمیته پلیمر و پلاستیک لازم است که به صورت تخصصی، هم در اتاق وهم در مجلس شورای اسلامی تشکیل شود.

پورقاضی:ائتلاف پلاستیک و پلیمر ائتلاف دلسوزان صنعت

مهدی پورقاضی از دیگر اعضا این ائتلاف پلیمری اظهار داشت: بنده 12 سال است که در اتاق حضور دارم. در این سال ها تغییرات زیادی صورت گرفت و اکنون ما روندی را آغاز کردیم که به پایان نرسیده است. به ویژه در خصوص عدم اتخاذ موضع اتاق نسبت به تصمیمات دولت‌های گذشته،با این وجود باید اعلام کنم که؛ از نحوه مدیریت اتاق رضایت نداریم.

وی در پایان افزود: کاندیداهای این ائتلاف همگی از دلسوزان این صنعت می‌باشند، و هم قسم شده اند تا آن را به جایگاه واقعی خود برسانند و این چیزی نیست جز؛ نشانه ای بر اتحاد و همدلی در صنعت پلاستیک ایران است.

شهمیرزادی: ما شاهزادگان تهیدست هستیم

حامد شهمیرزادی کاندیداهای دیگری که در این نشست با اصحاب رسانه سخن می‌گفت: با اشاره بر مقام دوم پتروشیمی ایران در دنیا ، عنوان کرد: گرچه دیگر کشورها به واسطه برخی مزایای رقابتی به ما غبطه می‌خورند؛ اما نمی دانند که این دست از مزیت ها به مساوات در بین همه صنایع تقسیم نمی شود.از این رو ما شاهزادگان تهیدست هستیم.

وی در پایان گفت: در هر نقطه از دنیا که نگاه کنیم درمی‌یابیم که، دولت بزرگترین و مهمترین حمایت کننده صنایع است و هیچ اصلاحی بدون اصلاح اقتصاد کشور ممکن نیست و این مهم تنها و تنها در فضای کلان و بهبود فضای کسب و کار کشور ممکن است. کاندیداهای اتاق لازم است که دید جامع نگری داشته باشند.


ثبت نظر

ارسال