رواج تولید مصالح ساختمانی با تکنولوژی های نوین

پنجره ایرانیان: مسئول دبیرخانه دایمی فناوری های نوین صنعت ساختمان وزارت راه و شهرسازی،از وجود بیش از 400 کارگاه تولید مصالح ساختمانی براساس تکنولوژی های نوین، در کشور خبرداد.
  • سه شنبه 5 اسفند 1393 ساعت 11:19

محمدحسن اکبرزاده ابراهیمی مسوول دبیرخانه دایمی فناوری های نوین صنعت ساختمان وزارت راه و شهرسازی روز دوشنبه در گفتگو با خبرگزاری ایرنا در سمنان عنوان کرد: بیش از 400 کارخانه ها، کارگاه ها و شرکت های تولیدی با کسب مجوز از سوی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی فعالیت دارند.
وی به افزایش 10 تا 15 درصدی استفاده از فناوریهای نوین در انبوه سازی صنعت ساختمان در سال های اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: جامعه علمی کشور باید برای گذار کشور از مرحله استفاده از روش های سنتی به فناوریهای نوین کمک کند.
وی با اشاره به اینکه در آینده، بشر با کمبود منابع نیروی کار، منابع معدنی و انرژی مواجه می شود، افزود: در صنعت ساختمان، بهترین راهکار استفاده از فناوری نوین در مصالح و روش های ساخت وساز است.
اکبرزاده تاکید کرد: اندیشمندان و اهالی علم در صنعت ساختمان باید به سمت ابداع مصالح و روشهایی باشند که با استفاده از کمترین میزان انرژی، بالاترین بهره وری و بازدهی علمی و کاربردی را داشته باشد.
وی با بیان اینکه در بیشتر بخشها، کشور واردکننده فناوری های نوین صنعت ساختمان است، ادامه داد: برای کاربردی و عملی کردن بسیاری از روش های ساخت و به کارگیری مصالح، نیاز به پژوهش برای بومی سازی آنها هستیم.
ابراهیمی با اشاره به برخی روش های غلط در اجرایی کردن فناوریهای نوین صنعت ساختمان در کشور، اضافه کرد: این مسیر غلط، باعث بدبینی و شناخت نادرست از فناوریهای نوین در صنعت ساختمان در جامعه می شود.
وی تاکید کرد: با ارتقای سطح علمی عموم جامعه، افزایش و تخصصی کردن گرایش های رشته های دانشگاهی و انجام پژوهش از طریق مراجع علمی، باید مسیر استفاده و توسعه استفاده از فناوریهای نوین در صنعت ساختمان تسریع شود.
مسوول دبیرخانه دایمی فناوری های نوین صنعت ساختمان وزارت راه و شهرسازی، نهادینه کردن استفاده از فناوریهای نوین ساختمان را از رسالت های این دبیرخانه دائمی برشمرد.
محمدحسن اکبرزاده ابراهیمی در سومین کنفرانس ملی مصالح و سازه های نوین در مهندسی عمران، در دانشگاه سمنان حضور یافت.
این کنفرانس دو روزه و با شرکت 110 مقاله، عصر دوشنبه با برگزاری آیین افتتاحیه در تالار خوارزمی این دانشگاه آغاز شد.


ثبت نظر

ارسال