«سهند جام» یکی از بزرگ‌ترین واحدهای شیشه‌سازی شمال غرب

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت سهند جام تبریز گفت: ما تولیدکننده انواع شیشه مشجر رنگی و سفید و سیمی (مسلح) با تکنولوژی اروپایی (آلمان) و استانداردهای روز اروپا هستیم و انحصار تولید شیشه‌های پروفیل و شیشه بدون آهن (سولار) که صرفاً جهت آب‌گرم‌کن‌های خورشیدی استفاده می‌شود، در اختیار ماست.
  • سه شنبه 5 بهمن 1400 ساعت 10:59

به گزارش ایرنا، یعقوب محبوبیان اضافه کرد: با توجه به کیفیت بالا و به‌روز بودن طرح‌ها هم‌اکنون ۸۰ درصد از محصولات این واحد جهت صادرات به کشورهای اروپایی و آسیای میانه و عراق در نظر گرفته شده و مابقی آن نیز برای تامین نیاز بازار داخلی و فرآوری استفاده می‌شود.

وی یادآوری کرد: مقصد صادراتی محصولات شرکت سهند جام تبریز اغلب، ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، روسیه، رومانی، ایتالیا، افغانستان، هندوستان، ترکمنستان، قرقیزستان است.

محبوبیان که پیش‌تر به‌عنوان صادرکننده و کارآفرین برتر استانی انتخاب شده است، قطب شدن آذربایجان شرقی در زمینه تولید شیشه خاورمیانه را چندان دور از انتظار نمی‌بیند و او رمز موفقیت مجموعه خود را در وهله نخست صادرات محور بودن و در اولویت قرار دادن استفاده از ظرفیت داخلی برای افزایش تولید، ترکیب بهینه از ماشین‌آلات داخلی و خارجی برای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، بهینه‌سازی و ارتقای ماشین‌آلات موجود و تکیه‌بر توان داخلی متخصصان می‌داند.

درشکه ساز، مدیر تولید شرکت شیشه‌سازی «جام سهند تبریز» نیز اشاره کرد: این شرکت هم‌اکنون با ۱۴ واحد صنعتی فعال، سالانه ۱۷۳ هزار و ۵۰۰ تن انواع شیشه صنعتی، ساختمان و خودرو در بیش از ۳۰ طرح در رنگ‌های مختلف و به ضخامت ۲ الی ۱۲ میلی‌متر تولید می‌کند.

وی توضیح داد: برای اینکه این شرکت به این اسم‌ورسم برسد، افزون بر سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای آن انجام شده است، شرکتی که فعالیت خود را با ۲۰۰ کارگر آغاز کرد، هم‌اکنون محل اشتغال بیش از یک هزار نفر است.


ثبت نظر

ارسال