۳۰ درصد مواد اولیه صنعت پی‌وی‌سی وارداتی است

پنجره‌ایرانیان؛ فعال و تولیدکننده پروفیل‌های پنجره‌های دوجداره در مازندران گفت: ۳۰ درصد مواد اولیه موردنیاز این صنعت از طریق واردات تامین می‌شود و تحریم‌ها در افزایش قیمت‌ها تاثیرگذار بوده است.
  • یکشنبه 30 آبان 1400 ساعت 2:58

به گزارش مازند اصناف؛ محمد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره اینکه ظرفیت مجموعه تولیدی در زمینه پروفیل‌های پی‌وی‌سی ۱۵ میلیون متر طول در سال است، افزود: در قسمت دیوارپوش نیز ۱۰ میلیون متر در سال تولید داریم.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر میزان ظرفیت تولید ۸۰ تا ۱۰۰ درصد است، افزود: این واحد تولیدی در زمینه یوپی‌وی‌سی حرف اول را در کشور می‌زند.

وی با اظهار اینکه گروه صنعتی کیان پن دارای ۲۳ خط تولید بوده که ۱۳ خط مخصوص تولید پروفیل و ۱۰ خط نیز به تولید دیوارپوش مشغول است، ادامه داد: واحد تولید پروفیل پی‌وی‌سی از اقصی نقاط کشور تقاضا دارد و حتی در سال قبل نیز به کشورهای هم‌جوار نیز صادرات انجام شده است.

جمشیدی با اظهار اینکه کیفیت محصول و ماندگاری در بازار را مسئله مهم بیان کرد و گفت: با توجه به نیاز بازار و حفظ کیفیت پروفیل دارای قالب‌های به‌روز هستیم و از تجربه کشورهای مادر نیز استفاده خواهیم کرد.

این فعال صنعتی یادآور شد: ۷۰ درصد محصول را پودر سفیدرنگ پی‌وی‌سی تشکیل می‌دهد و از مشتقات نفت و گاز تشکیل شده است و ۳۰ درصد دیگر محصولات اولیه را از کشورهای معتبر مانند آلمان و غیره تامین می‌کنیم.

وی یادآور شد: بحث تحریم‌ها روی قیمت مواد اولیه و روی محصولات تاثیر می‌گذارد و قیمت‌ها بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است.


ثبت نظر

ارسال