مدیرعامل آذر صنعت نورلو: ضمن جلوگیری از خروج ارز، برای جوانان منطقه اشتغال‌زایی کرده‌ایم

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت آذر صنعت نورلو پلاست گفت: مجموعه ما ضمن جلوگیری از انتقال ارز به خارج از کشور، برای 30 تن از جوانان آذربایجان‌شرقی به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرده است.
  • دوشنبه 15 دی 1399 ساعت 22:20

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از روزنامه سراسری عجب‌شیر، شرکت آذر صنعت نورلو پلاست با برند تجاری (نورلو)، تولیدکننده محصولات عایق حرارتی (تیغه‌های عایق پلی‌آمید  و تیغه‌های پی‌وی‌سی مخصوص پروفیل‌های آلومینیوم اختصاصی ترمال‌بریک) است. زهره فرجی، مدیرعامل 37 ساله آذر صنعت نورلو پلاست دانش‌آموخته زبان و ادبیات انگلیسی بوده و توانسته است با مدیریت تولید محصولات پلی‌آمید  در داخل کشور، ضمن جلوگیری از انتقال ارز به خارج، برای 30 تن از جوانان آذربایجان‌شرقی اشتغال‌زایی کند.

فرجی با اشاره به زمینه فعالیت شرکت آذر صنعت نورلو پلاست گفت: شرکت مادر آذر صنعت نورلو پلاست شرکتی به‌نام نورلو ترکیه بوده و درواقع تولید محصول فوق از کشور ترکیه آغاز شده است. شریک تجاری ما در ترکیه که صاحب نورلو ترکیه است، به‌عنوان نماینده دوازدهمین کشور تولیدکننده پلی‌آمید  در دنیا شناخته می‌شود. فعالیت تولیدی آذر صنعت نورلو پلاست به‌عنوان اولین و تنها تولیدکننده تخصصی تیغه‌های عایق پلی‌آمید  در کشور با کاربرد عایق‌سازی دروپنجره و نمای آلومینیومی با تأسیس کارخانه‌ای در محل شهرک سرمایه‌گذاری خارجی تبریز با مشارکت نورلوی ترکیه در سال 94 آغاز شد.

مدیرعامل آذر صنعت نورلو افزود: محصول ما درواقع ماده اولیه برای کارخانه‌های تولید پروفیل آلومینیوم است. این محصول ماهیتی پلاستیکی دارد اما رفتارش همچون فلز است و به همین دلیل ماده‌ای خاص به‌شمار می‌رود. 25 درصد آن ‌را الیاف شیشه تشکیل می‌دهد و تا دمای 240 درجه می‌تواند حالت خود را بدون تغییر نگه دارد. مقاومت حرارتی بالایی دارد ضمن اینکه ضریب انبساط طولی آن نسبت به آلومینیوم برابر است. نوارهای عایق پلی‌آمید را میان پروفیل‌های آلومینیومی دوخت می‌کنند و کاربرد اصلی آن درواقع عایق‌کردن پنجره آلومینیومی است که پس از دوخت آن در میان پروفیل آلومینیومی، پنجره ترمال‌بریک به دست می‌آید.

فرجی با اشاره به بحث کارآفرینی و اشتغال‌زایی عنوان کرد: به‌صورت مستقیم حدود 30 نفر پرسنل داریم و به‌صورت غیرمستقیم نیز در حوزه‌های حمل‌و‌نقل، خدمات تعمیرات و مسائل تاسیساتی نیز تاثیرگذار هستیم. در تولید یکسری از قطعات و بخشی از قالب‌ها نیز مستقل شده‌ایم و در داخل کشور در کارگاه‌های مستقل به سفارش شرکت تولید می‌‌شوند.

مدیرعامل آذر صنعت نورلو در ارتباط با مشکلات پیش روی فعالیتشان به‌ویژه نوسانات نرخ ارز توضیح داد: در مورد ارز باید به اطلاعتان برسانم که این موضوع تنها مشکل ما نیست بلکه فقط یکی از مشکلاتمان است که تأثیر عجیب و عمیقی بر تمامی صنایع دارد. موضوع اصلی به‌هیچ‌عنوان بر سر گرانی و یا ارزانی ارز نیست بلکه بحث بر سر نوسان آن است. شاید بیشتر تولیدکنندگان این مسئله را پنهان کنند اما مادامی‌که نوسان ارز افزایشی است، درحالی‌که مشکلات عدیده‌ای را به‌همراه دارد اما بازار خوبی را نیز دربر خواهد داشت. به این دلیل که با افزایش قیمت مردم به خرید تمایل بیشتری نشان می‌دهند و به هنگام کاهش قیمت تمایل مردم نیز کم‌تر می‌شود.

فرجی پیرامون اهداف شرکت و چشم‌انداز آینده آن نیز گفت: علاقه بسیاری داریم تا مجموعه‌مان را توسعه دهیم که البته برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای این کار انجام شده است. برای سال آینده در قسمت پایین همین مجموعه، سالن 3500 متری را احداث خواهیم کرد و این امر متعاقباً با افزایش آمار اشتغال‌زایی مستقیم همراه خواهد بود.

مدیرعامل آذر صنعت نورلو در پایان خاطرنشان کرد: افسوس می‌خورم برای جوانانی که پتانسیل بسیار بالایی دارند و می‌توانند برای جامعه‌مان مفید واقع شوند اما جامعه ما با ضعف و سنگ‌اندازی آن‌ها را از خود دور می‌کند. همان‌طور که می‌دانید صنعتگران ما بی‌نظیر هستند، هر باری که بنده به کارخانه‌های فعال در خارج از کشور مراجعه کرده‌ام این موضوع که جوانان ما واقعا باهوش هستند برایم قابل‌درک بوده است؛ اما برای توسعه باید مسیر را برایشان هموار کرد تا بتوانیم آن‌ها را داخل کشور حفظ کنیم. موضوع ناراحت‌کننده‌ای وجود دارد، متاسفانه با هر جوان باهوش و بالیاقتی که در مورد آینده‌اش صحبت می‌کنم، درصدد یافتن راهی برای مهاجرت به کشوری دیگر است. امیدوارم بتوانیم فضایی در کشور به وجود آوریم که جوانان ما ماندن را به رفتن ترجیح دهند.


ثبت نظر

ارسال