مهار حریق در کارخانه نورد آلومینیوم اراک

پنجره‌ایرانیان؛ کارخانه نورد آلومینیوم اراک بامداد دوشنبه هشتم اردیبهشت‌ماه طمعه حریق شد که با سرعت عمل بالا و حضور آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی اراک، آتش‌سوزی مهار و خاموش شد.
  • سه شنبه 9 اردیبهشت 1399 ساعت 11:45

به گزارش فرتاک‌نیوز، بر اساس اعلام روابط عمومی آتش‌نشانی اراک، در ساعت 5:37 صبح دوشنبه، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی اراک با دریافت خبر بروز آتش‌سوزی در کارخانه نورد آلومینیوم که توسط کارگران این کارخانه اطلاع‌رسانی شده بود، بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه‌های شماره دو و یک را به محل حادثه اعزام کرد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی اراک که به‌اتفاق مدیر منطقه یک عملیات سازمان به محل حادثه رفته و فرماندهی عملیات را به عهده داشت در این خصوص گفت: یکی از دستگاه‌های نورد این کارخانه در داخل یک سوله بزرگ به علت نامعلوم دچار آتش‌سوزی شده بود و آتش به سقف کارگاه سرایت کرده و فن‌های هواکش پشت‌بام را نیز در بر گرفته بود.

وی افزود: با سرعت عمل و دقت بالای آتش‌نشانان، آتش در همان دقایق اولیه به کنترل نیروهای عملیاتی درآمد و از سرایت آن به دیگر دستگاه‌های داخل سوله و نیز قسمت‌های دیگر سقف که از نوع پشم‌شیشه بود جلوگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: این آتش‌سوزی پس از نزدیک به یک ساعت تلاش نیروهای عملیاتی خاموش و مهار شد و آتش‌نشانان پس از اطمینان از عدم وجود هرگونه آتش پنهان و نیز خطرات احتمالی، با جابجایی لوازم سوخته و تحویل محل حادثه به مسئولین کارخانه به مأموریت خود پایان دادند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه مصدوم و تلفات جانی برجای نگذاشت، متذکر شد: علت بروز این حادثه توسط کارشناسان ایمنی آتش‌نشانی اراک در حال بررسی است.


ثبت نظر

ارسال