تقدیر از طراحان و سازندگان برتر در گردهمایی شهرداری منطقه یک تهران

پنجره‌ایرانیان؛ در گردهمایی طراحان و سازندگان تراز اول شهرداری منطقه یک، از تعدادی از معماران و سازندگان برتر تقدیر شد.
  • چهارشنبه 18 دی 1398 ساعت 13:0

به گزارش صما، هم‌زمان با برگزاری گردهمایی طراحان و سازندگان تراز اول شهرداری منطقه یک تهران، از تعدادی از معماران و سازندگان برتر تقدیر شد.

گردهمایی سازندگان و طراحان 10 دی‌ماه سال جاری با حضور سازندگان، طراحان، مسئولان شهری، شهردار منطقه یک تهران و اعضای شورای شهر تهران و جمعی از علاقه‌مندان و فعلان به همت مجتمع رسانه‌ای ساختمان در منطقه یک برگزار شد.

عباس ریاحی فرد، دبیر علمی گردهمایی طراحان و سازندگان منطقه یک تهران گفت: این گردهمایی باعث شد تا مالکان، سازندگان و طراحان دورهم جمع شوند و در خصوص فعالیت‌های ساخت‌وساز تبادل‌نظر کنند.

عباس ریاحی فرد ضمن اشاره به این مطلب که امیدوارم این گردهمایی‌ها ادامه‌دار باشد، افزود: در معماری مدرن موضوع ارزش‌افزوده و همچنین تنوع مصالح ساختمانی باعث شده تا نوعی رقابت برای ساخت نماهای باکیفیت و شاخص شکل بگیرد.

ریاحی فرد افزود: برخلاف تصوری که از بناهای شاخص وجود دارد و برخی معتقدند که در این بناها نباید محدودیتی برای سازندگان قائل باشند، بنده معتقدم نسبت به این بناهای شاخص که حدود 20 درصد ساخت‌وسازها را در برمی‌گیرند، باید با وسواس بیشتری برخورد شود چراکه در بسیاری مواقع می‌توانند برای 80 درصد ساخت‌وسازها الگو باشند. البته چنانچه سازنده در کنار ارزش‌افزوده خود، سود و منفعت عمومی را هم در نظر بگیرد، باید از طرف نهادهای مسئول موردحمایت قرار بگیرد.

دبیر علمی گردهمایی طراحان و سازندگان منطقه یک تهران گفت: فاخر و شاخص شدن یک بنا به معنای زیر سوال بردن مسائل اقلیم، هویت، عملکرد و ... نیست. اتفاقا مدیریت درست و توجه به این اصول، هم‌زمان ارزش‌افزوده سازنده و مردم را به همراه خواهد داشت.

 


ثبت نظر

ارسال