گفتگوی اختصاصی پنجره ایرانیان با دیوید میلز:

Forster نیاز امروز، امنیت فردا

گروه ARBONIA سوئیس یک شرکت بین‏ المللی است که درزمینه تولید سیستم‏ های پروفیل فولادی و استینلس استیل با تاکید خاص بر ایمنی، امنیت و آسایش در صنعت بین‏ المللی ساختمان فعالیت می‏ کند. این شرکت بزرگ بین‏ المللی که مقر آن در شهر Arbon سوئیس قرار دارد محصولات ایمنی خود را با نام تجاری Forster به بیش از 80 کشور در سراسر دنیا صادر می‏ کند. در حال حاضر این شرکت تلاش دارد تا با تائید سازمان‏ های مربوطه در ایران به‏ عنوان تنها عرضه‏ کننده درهای شیشه‏ ای، پنجره‏ ها و نماهای خارجی مقاوم در برابر آتش فعالیتش را ضمن رسمیت بخشیدن، گسترش دهد. پنجره ایرانیان به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان نشریه با این شرکت و محصولات آن گفتگویی انجام داده است با دیوید میلز (David Mills)، مدیر خاورمیانه Forster که در ادامه توجه شما را به مشروح این گفتگو جلب می‏ کنیم.
  • سه شنبه 23 خرداد 1396 ساعت 5:50

در خصوص تاریخچه گروه ARBONIA  و شرکت Forster  توضیح دهید.

سابقه ARBONIA به سال 1874م برمی‏ گردد، یعنی زمانی که آقای Frany Joseph Forster یک مغازه مسگری در شهر سویس دایر کرد تا بطری‏ های آب داغ تولید کند. امروزه، گروه ARBONIA در 13 کشور فعالیت مستقیم و تولید دارد و فرآورده‏ های خود را به بیش از 80 کشور می‏ فروشد. این فراورده‏ ها دارای بالاترین کیفیت و فناوری هستند و فرآیندهای جدیدی برای صنعت ساختمان ارائه می‏ دهند. در سال 2016، گروه ARBONIA بیش از 8000 نفر را در استخدام خود داشته است.

 برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

انواع تولیدات و خدمات شرکت  Forsterرا به تفصیل شرح دهید؟

Forster یک نام تجاری پیشرو از گروه ARBONIA است که سیستم‏ های پروفیل فولادی و استینلس استیل به صنعت بین‏ المللی ساختمان عرضه می‏ کند. پروفیل‏ های ما عمدتا برای تولید پنجره‏ ها، درها، پانل‏ های پنجره‏ای نورگیر در پشت‏ بام‏ ها (Sky Light) و نماهای خارجی با کیفیت بالا با تاکیدی خاص بر ایمنی، امنیت و آسایش مورد استفاده قرار می‏ گیرند. شرکت ما دارای بخش بزرگی جهت تحقیق و توسعه است و ما معتقد به نوآوری مداوم هستیم تا از رقبای خود سبقت بگیریم.

 

ممکن است در مورد محصولات مقاوم در برابر آتش شرکت  Forsterو گواهینامه‏ های اخذشده منطقه‏ ای و بین‏ المللی توضیح دهید. آیا در خصوص اخذ گواهینامه‏ های آتش نشانی ایران اقدامی انجام شده است؟

ایمنی در برابر آتش یکی از نیروهای کلیدی محرک فعالیت‏ های ماست و ما، در عرضه درهای شیشه‏ ای، پنجره‏ ها، نماهای خارجی و پانل‏ های پنجره‏ ای نورگیر در سقف و پشت‏ بام‏ ها که همگی مقاوم در برابر آتش هستند تخصص داریم. همه سیستم‏ های ما مورد آزمایش قرار گرفته و دارای گواهی‏ های بین‏ المللی عمدتا از اروپا (استاندارد انگلستان و اتحادیه اروپا) و ایالات متحده هستند، با این حال ما بر پیروی از استانداردهای محلی در مورد ایمنی در برابر آتش در هرکشوری که تولیدات خود را به آن می فروشیم، تاکید شدیدی داریم. به‏ عنوان مثال در خصوص، کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ما اطمینان حاصل می کنیم که سیستم‏ های ما مورد تصویب سازمان دفاع مدنی هر یک از کشورها به‏ طور جداگانه قرار گیرند، و در ایران، در حال حاضر در تعامل با اداره آتش نشانی تهران هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که سیستم‏ های ما در ایران مورد تائید باشند. بعد از یک معرفی مقدماتی به اداره آتش نشانی، ما مدارک گواهی شده خود را به آنها تسلیم داشتیم و انتظار داریم که این تائیدات خیلی زود صادر شوند که منجر خواهد شد به اینکه Forster تنها عرضه کننده درهای شیشه‏ ای، پنجره‏ ها و نماهای خارجی مقاوم در برابر آتش در ایران باشد.

ممکن است در مورد محصولات استینلس استیل شرکت توضیح بیشتری بدهید؟ آیا از این محصولات در نمای ساختمان می‏ توان استفاده کرد ؟

همه سیستم‏ های فورستر در هر دو ساختار از فولاد و استینلس استیل موجود هستند. ما می‏ توانیم سیستم‏ های مقاوم در برابر آتش، گواهی شده در استینلس استیل داشته باشیم، بنابراین هیچگونه کوتاهی در مورد ایمنی و امنیت وجود نخواهد داشت. سیستم‏ های فولاد ضدزنگ مزایای زیادی دارند، نه تنها از نظر زیبایی خوشایند هستند، بلکه در برابر زنگ‏ زدگی و فرسودگی بسیار مقاوم هستند و اگر در کاربردی که مانع عبور حرارتی دارد به‏ کار روند، مقاومت بسیارخوبی در برابر پل زنی حرارتی (ناحیه ای در ساختمان که در آن، انتقال حرارتی سریع‏ تر صورت می‏ گیرد) و آلودگی صدا فراهم می‏ کنند.

جایگاه و کیفیت محصولات شرکت Forster در چه سطحی در دنیا قرار دارد؟

Forster شرکتی با قدمت 150 سال است و این بدین معنا است که رویه کنترل کیفیت و اطمینان از کیفیت تولیدات ما در تطابق با بالاترین استانداردهای بین‏ المللی است. فورستر تمامی تاییدیه‏ های لازم در خصوص کیفیت تولید را از معتبرترین شرکت‏ های بازرسی بین‏ المللی در اختیار دارد و  به‏ طرز گسترده‏ ای به‏ عنوان معیار و مبنای اطمینان از کیفیت کالا و کنترل کیفیت کالا در سطح جهان شناخته می‏ شود.

محصولات شرکت Forster از نظر قیمتی حدودا در چه رنجی قرار دارند؟ چه بخشی از بازار جزو مخاطبان شما می‏ باشد؟

تولیدات Forster در مقایسه با دیگر عرضه‏ کنندگان سیستم‏ های فولادی، قیمت‏ های بسیار رقابتی و مناسبی دارد و ما به‏ ندرت در مورد قیمت کالا مغلوب می‏ شویم. مهم است که مشتریان ما بدانند که تولیدات Forster تخصصی هستند و بدین معنا نباید با پنجره‏ بندی‏ ها و درهای ورودی معمولی تجاری آلومینیومی مقایسه شوند. بازار اصلی ما بازار ایمنی، امنیت و زیبایی است و جایی که مشتریان نیاز به محافظت در برابر آتش یا حتی در برابر تروریسم دارند (ما همچنین نماهای خارجی مقاوم در برابر گلوله نیز عرضه می کنیم). ما در پروژه‏ هایی برنده شده‏ ایم که پروفیل‏ های با استحکام بسیار بالا لازم داشتند. از آنجایی که بدون شک پروفیل‏ های ما از پروفیل‏ های آلومینیومی مستحکم‏ تر هستند، بنابراین در برابر فشار و وزن باد نیرومند نیز مقاوم هستند و ما می‏  توانیم قاب‏ های شیشه‏ ای بزرگ با قطعات چارچوب کننده کوچک‏تر عرضه کنیم.

در و پنجره یا نمای ساختمانی که با پروفیل‏ های Forster ساخته شده است چه مزیتی نسبت به محصولات ساخته شده از مواد دیگر دارد؟ یعنی چرا یک مشتری می‏ بایست به جای آلومینیوم یا یو.پی.وی.سی از محصولات Forster  استفاده کند؟

همانطور که در پاسخ سوال قبلی اشاره کردم، پروفیل‏ های فولادی بسیار مستحکم هستند چراکه فولاد ماده‏ ای است که تقریبا سه برابر از آلومینیوم محکم‏ تر است. به این دلیل، سیستم‏ های ما اغلب برای پروژه‏ هایی انتخاب می‏ شوند که نه پی.وی.سی و نه آلومینیوم مواد مناسبی برای آن پروژه‏ ها نیستند. به‏ عنوان مثال، کاربردهای مقاوم در برابر آتش، کاربردهای مقاوم در برابر گلوله، کاربردهایی که به درها و پنجره‏ های بازشو با ابعاد بزرگ نیاز دارند که امکان ساخت با آلومینیوم و یو.پی.وی.سی امکان پذیر نیست، همچنین Sky Light‏ها و جاهایی که به مقاومت بالا در برابر وزن و فشار باد نیاز است.

با توجه به مواردی که در خصوص مزیت تولیدات Forster  بیان کردید آیا معماران و طراحان دست بازتری برای پیاده کردن ایده‏ های خلاقانه خود خواهند داشت؟

ما طیف گسترده ای از سیستم‏ های استاندارد داریم. ما همچنین می‏ توانیم فرآیندهای سفارشی مناسب نیازهای هرپروژه‏ ای را ایجاد کنیم. ما در ساختمان ترمینال جدید Midfield در فرودگاه ابوظبی، تقریبا 9000 مترمربع از نماهای سفارشی عرضه کردیم که به صورت سفارشی و ویژه برای آن پروژه طراحی، آزمایش و گواهی شده بود. بنابراین با در نظر داشتن این مطلب، من معماران و مشاوران را تشویق می‏کنم که نه تنها سایت و کاتالوگ مربوط به ما را مطالعه کنند، بلکه در مرحله طراحی نیز با ما مشاوره کنند تا بتوانیم با هم کارکنیم و آن چیزی را ایجاد کنیم که در طراحی مورد نظر آن ها بوده است؛ و در عین حال همچنان در پیروی کامل از مشخصات پروژه و مقررات مربوطه ساختمان نیز باشد.

شرکت Forster چه مدتی است که فعالیت‏ های خود را در منطقه خاورمیانه و همچنین ایران آغاز کرده است؟

حدود 10 سال است که Forster در حال فعالیت در خاورمیانه است، ولی در سال 2011 ما اولین دفتر خود را در دوبی افتتاح کردیم. در آن زمان، مدیریت ما نیاز به یک حضور دائمی در منطقه را تشخیص داد و از سال 2011 توانستیم به تدریج پیشرو بازار در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بشویم. ورود ما به بازار ایران در سال 2016 بود و فعالیت خودمان را در ایران آغاز کردیم.

 

ممکن است برخی از رفرنس‏ های پروژه‏ های بزرگ بین‏ المللی و خاورمیانه را برای اطلاعات بیشتر مخاطبان بیان کنید.

درحال حاضر ما عملا در ملاقات با پیمانکاران نماهای خارجی ساختمان، پیمانکاران اصلی، مشاوران و مقامات دولتی در ایران هستیم تا آگاهی در مورد ایمنی در برابر آتش را افزایش دهیم و استفاده بیشتر از محافظت در برابر آتش در ساختمان‏ ها را تشویق کنیم.

همانطور که از شرکتی با سابقه‏ ای طولانی انتظار می‏ رود، ما در بسیاری از پروژه‏ های معتبر در سرتاسر دنیا شرکت داشته‏ ایم.

من از خوانندگان و بینندگان و مخاطبان شما دعوت می کنم که نگاهی به بخش پروژه سایت اینترنتی ما بیندازند.

ما عملا صدها پروژه داریم که می توان از بین آن ها انتخاب کرد، ولی بهرحال بعضی از پروژه های اروپایی ما عبارتند از:

1-     بانک HSBC در سوتامپتون، انگلستان

2-     فرودگاه بین المللی زوریخ، زوریخ، سویس

3-     هتل والدورف آستوریا، برلین، آلمان

بعضی از پروژه های ما در خاورمیانه عبارتند از:

1-     فرودگاه بین المللی مسقط، عمان

2-     ساختمان ترمینال Midfield، فرودگاه ابوظبی، ابوظبی، امارات متحده عربی

3-     فرودگاه بین‏ المللی سلطان عبدالعزیز، جده، عربستان سعودی

4-     بیمارستان جابرالصباح، کویت

محصولات Forster  چه بخشی از بازار ایران را هدف قرار داده‏ اند؟

بازار مورد نظر ما در ایران، مراکز تجاری، فروشگاه‏ های خرده‏ فروشی، فرودگاه‏ ها، بیمارستان‏ ها، مدارس، دانشگاه‏ ها، موزه‏ ها، و حتی ساختمان سفارتخانه‏ ها و ساختمان‏ های مسکونی با کیفیت بالاست.

اصولا هر ساختمانی که نیاز به ایمنی، امنیت، آسایش و نماکاری با کیفیت بالا دارد مورد نظر ماست. در سال 2016 که من اولین بار به ایران آمدم از میزان تقاضا برای تولیدات با کیفیت تحت تاثیر قرار گرفتم، بنابراین قطعا فرصتی است که سیستم‏ های پروفیل‏ های فولادی خود را مورد ترویج قرار دهیم.

استراتژی ما در مورد بازار ایران روشن است. در نظر داریم ابتدا سمینارها و کنفرانس‏ های آموزشی برگزار کنیم، آگاهی در مورد محافظت در برابر آتش در ساختمان‏ ها را ارتقاء دهیم. چرا که مهم است مردم بدانند ما چه چیزی را می‏ خواهیم به بازار بیاوریم. ما در حال حاضر از تلاش در مورد «ایمنی طراحی ساختمان» در سرتاسر خاورمیانه حمایت می‏ کنیم و درنظر داریم اولین کنفرانس خود را در ایران در اواخر این سال برگزار کنیم. باعث تاسف است که بعضی اوقات یک فاجعه به‏ عنوان محرکی برای بهبود استانداردهای ایمنی عمل می‏ کند. در انگلستان آتش‏ سوزی‏ های فاجعه‏ بار زیادی روی داده است و هر بار مقررات در مورد ایمنی ساختمان بهبود پیدا کرده تا اطمینان حاصل شود تراژدی‏ ها دوباره به‏ وقوع نپیوندند. بدون شک خوانندگان شما از فاجعه اخیر در ساختمان پلاسکو در تهران خبر دارند. خواندن شرح آن بسیار غم‏ انگیز بود، ولی ما امیدواریم که این فاجعه غم‏ انگیز محرکی شود تا ایمنی را در ایران بهبود بخشد.

نحوه ارائه محصولات و خدمات شما در ایران چگونه خواهد بود؟ آیا محصول به‏ صورت ساخته شده به ایران صادر می‏ شود یا پروسه تولید و انتقال دانش فنی در ایران انجام خواهد شد؟ سیاست شما در این زمینه چیست؟

در مورد تولیدات، آن ها در ابتدا به‏ صورت واحدهای ساخته به بازار ایران تحویل داده خواهد شد که تنها نیاز به نصب در محل دارد، ولی هدف درازمدت ما ایجاد همکاری با تولیدکنندگان در، پنجره و نما در ایران است تا آن ها را آموزش دهیم که سازندگان مجاز و مورد تائید تولیدات Forster در داخل ایران شوند. تا کنون من از چند شرکت در ایران بازدید کرده‏ ام و در آن ها سطح بالایی از مهارت و تحصیلات دیدم. ما در این برنامه هیچ مشکلی نمی‏ بینیم و کاملا از این امر پشتیبانی می‏ کنیم که تولیدکنندگان داخلی، تقاضای بازار کشور خود را تامین کند.

با توجه به دو دوره بازدیدی که از ایران، کارخانجات تولیدی و پروژه‏ های ساختمانی داشتید جایگاه ایران را در منطقه چگونه دیدید و همچنین وضعیت فعلی و آینده صنعت در و پنجره و نمای ایران را چگونه ارزیابی می‏ کنید؟

نخستین چیزی که من را در دیدار از ایران تحت تاثیر قرار داد سطح بالای تحصیلات و مهارت در بازار بود. من همچنین تحت تاثیر پروژه‏ های سطح بالایی که هم اکنون در ایران جریان دارند قرار گرفتم. ایران کشوری بزرگ، دارای جمعیت زیاد و منابع گسترده‏ ای است. بنابراین من دلیلی نمی‏بینم که صنعت ساختمان در ایران به رشد و توسعه خود ادامه ندهد. در حال حاضر، صنعت طراحی و نصب پنجره و درهای ورودی در ایران بیشتر در اختیار سیستم‏ های آلومینیومی و یو.پی.وی.سی است و ما انتظار داریم که برای مدتی این روال ادامه یابد، ولی با آگاهی روزافزون در مورد ایمنی و مقررات سخت‏گیرانه‏ تر در مورد ساختمان، قطعا جایی برای سیستم‏ های Forster در این بازار وجود دارد.    


نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 116-خرداد 96


ثبت نظر

ارسال