جلسه فنی و حرفه‌ای استان در مراغه برگزار شد؛

حضور هافمن در جلسه کارگروه توسعه مدیریت آموزش

پنجره‌ایرانیان: جلسه کارگروه توسعه مدیریت آموزش فنی و حرفه‌ای با حضور هافمن و مسئولان استانی در مراغه برگزار شد.
  • شنبه 8 خرداد 1396 ساعت 15:36

به گزارش روابط عمومی هافمن اولین جلسه کارگروه توسعه مدیریت آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی روز چهارشنبه مورخه 96/03/03 در محل مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مراغه با حضور مدیرعامل هافمن آقای مهندس محمد حمیدیه، معاون استاندار و فرماندار شهرستان مراغه آقای محمدی، فرماندار هشترود آقای مستفید، دکتر فتح اله زاده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان برنامه‌وبودجه استان و آقای مهندس کیانی ریاست مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان مراغه، برگزار شد.

بر اساس این گزارش، یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، در اولین جلسه کارگروه توسعه مدیریت آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی در مراغه گفت: با توجه به کاهش تمایل دولت درزمینه تصدی‌گری در بخش‌های صنعتی و تولیدی، ایجاد تعامل بین مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و بخش‌های خصوصی زمینه‌ساز اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری خواهد بود. استفاده از ظرفیت‌های تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان فناوری‌های روز در بخش‌های تولیدی و صنعتی برای آموزش و مهارت‌آموزی در راستای تربیت نیروی انسانی کارآزموده و ماهر لازم و ضروری است.

نماینده ضمن بیان اینکه تمرکز بیشتر مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در مرکز استان است افزودند که متاسفانه باوجود تلاش‌های بسیار درزمینه تمرکززدایی، بسیاری از شهرستان‌های استان از امکانات آموزشی و مهارت‌آموزی مناسبی برخوردار نیستند.

در این جلسه به اجرای طرح «تکاپو» با همکاری یونیدو و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کشور نیز اشاره گردید. این طرح به همت دولت تدبیر و امید در راستای توسعه و هدایت تولیدات صنایع داخلی به سمت بازارهای هدف به‌صورت محصولاتی بازارپسند اجرا می‌شود.

یعقوب نماینده، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی اظهار داشتند که می‌توان با بهره‌گیری از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در اجرای این طرح بزرگ ملی و درنتیجه ایجاد زمینه‌های مناسب اشتغال داشت.

هم‌اکنون با حمایت هافمن، چهار کارگاه مهارت‌آموزی تجهیز و مواد مصرفی موردنیاز برای این کارگاه‌ها تامین شده است.

 


ثبت نظر

ارسال