در گفتگو با مدیرعامل موسسه املاک صنعتی فتح عنوان شد

فتح؛ مشاور حرفه‌ای و راهنمای سرمایه‌گذاری

پنجره ایرانیان:اگر تصمیم به راه‌اندازی یک واحد صنعتی در هر رشته‌ای از جمله صنعت در و پنجره دارید و یا دنبال فروش واحد صنعتی خود هستید و دنبال یک راهنمای خوب و مشاوره حرفه‌ای برای سرمایه‌گذاری بهتر و مطمئن‌تر هستید، موسسه املاک صنعتی فتح به عنوان یکی از مدرن‌ترین مرکز املاک صنعتی ایران گزینه‌ای مناسب برای مشاوره‌گرفتن و راهنمایی خواستن است.
  • دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 17:2

جایی که بیش از 80 مشاور خبره املاک صنعتی و تجاری با تخصص و اطلاعات دقیق از شهرک‌ها و مناطق صنعتی ایران با همکاری گروهی از وکلای با تجربه می‌توانند بهترین گزینه‌ها را روی میز قرار دهند تا علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری صنعتی و آغاز فعالیت جدید یا تغییر فعالیت با در اختیار داشتن اطلاعات دقیق و بهره‌مندی از نظرات کارشناسان بتوانند درست‌تر و دقیق‌تر تصمیم بگیرند. این یک گفتگوی متفاوت با مدیریت موسسه املاک فتح است که البته به دلیل تحصیلاتش در رشته حقوق و چندسال سابقه درخشان در زمینه مشاوره حرفه‌ای خرید و فروش املاک صنعتی، کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی توانسته‌ است بسیاری از سرمایه‌گذاران و کار‌آفرینان را در ابتدای راه از افتادن در جاده آزمون و خطا بازدارد و با چشم بینا تصمیم بگیرند و بسیاری از گرفتاران و کارآفرینان دچار مشکل را از خطرات و چالش‌های پیش رو رها سازد. اینجا کیلومتر 8 جاده مخصوص تهران – کرج است و شماره تلفن 02148200 با بیش از 80 مشاور حرفه‌ای پاسخگوی سوالات و انتظارات. اینجا بیش از آنکه یک مرکز مشاوره املاک صنعتی و تجاری باشد، می‌توان از آن به عنوان کلینیک سرمایه‌گذاری صنعتی یاد کرد.

گفتگوی پنجره ایرانیان با رحمان علی‌نژاد مدیرعامل موسسه املاک صنعتی فتح، به عنوان یکی از مدرن‌ترین و حرفه‌ای‌ترین نهادهای خصوصی مشاوره در خرید و فروش یا اجاره املاک صنعتی، سوله، خرید و فروش کارخانه در سراسر ایران را بخوانید. در یک توصیف کلی، املاک صنعتی فتح چه خدماتی ارائه می‌کند و دارای چه سابقه فعالیتی است؟

املاک صنعتی فتح مفتخر است طی دو دهۀ گذشته با سابقۀ درخشان خود اقدامات شایانی را جهت خدمت به صنایع و اقتصاد کشور عزیزمان، ایران انجام داده و در آینده نیز انجام خواهد داد. این مرکز با تخصص فوق‌العاده علمی و تجربی و با بهره‌گیری از تجربیات گذشته خود و تجهیزات مدرن‌، مشاورین آموزش دیده و مجرب، آمادگی خود را در زمینه‌های ذیل اعلام می‌دارد:

  •  ارائه اطلاعات و مشخصات املاک صنعتی (کارخانه، سوله، زمین‌های بزرگ صنعتی و مزروعی و چند منظوره و...)
  •  ارائه خدمات عقد قراردادها براساس قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران با حضور نمایندۀ حقوقی املاک صنعتی فتح، بدون کوچکترین دغدغه برای خریداران و فروشندگان، با تضمین سلامت و صحت معامله تا مرحله ثبت رسمی.
  •  کارشناسی و قیمت‌گذاری و ارزیابی کلیه املاک توسط کارشناسان مجرب.
  •  تهیه فیلم و عکس از املاک مورد نظر و تهیۀ راهنمای سرمایه‌گذاری و ...
  •  کارگزاری مسیر اخذ وام‌های صنعتی از منابع مالی و بانکی کشور .
  •  انتقال مالکیت کارخانجات تعطیل شده و یا حتی مقروض که دارای وامهای بانکی معوق هستند و همچنین در صورت نیاز، استمهال و به روزرسانی و قسط‌بندی تسهیلات معوق شده.

 بگذارید قدری دقیق‌تر بپرسم که خدماتی که موسسه فتح ارائه می‌کند، بیشتر یک مشاوره ملکی است یا مشاوره سرمایه‌گذاری؟

تنها 20 درصد از خدمات ما مشاوره و کارشناسی در زمینه خرید و فروش املاک صنعتی، کشاورزی و نظایر آن است. اما رویکرد اصلی موسسه فتح ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری و راهنمایی‌های حرفه‌ای به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان برای تجربه نکردن روش‌های آزمون و خطاست. واقعیت این است که در دودهه گذشته شاهد بروز مشکلات زیاد و متعدد و پیچیده‌ای برای واحد‌های صنعتی و کارخانه‌ها بودیم و تجربه نشان داده که خطای مدیریتی و تشخیص نادرست بایدها و نبایدهای کارشناسی و حرفه‌ای یکی از جدی‌ترین عوامل بروز مشکلات و چالش‌ها برای سرمایه‌گذاران و کار‌آفرینان بوده و به همین دلیل تمام سعی ما این است که این خطاها و انحراف‌ها را شناسایی و به علاقه‌مندان مشاوره حرفه‌ای و تخصصی ارائه کنیم.

 اگر بخواهیم مصداقی بحث کنیم این خدمات و راهنمایی‌ها شامل چه مواردی می‌شود؟

فرض کنید که یک سرمایه‌گذار یا کارآفرین بخواهد در صنعت در و پنجره سرمایه‌گذاری کند، نخستین سوال این است که محل استقرار واحد صنعتی‌اش باید چه وی‍ژگی‌هایی داشته باشد؟ البته این سوال کلی، سوالات بسیاری را به همراه دارد. از جمله اینکه آیا نیروی کار مناسب و حرفه‌ای با دستمزد منطقی در محل استقرار واحد صنعتی تولید در و پنجره یافت می‌شود؟ محل انتخاب شده از چه امکانات و زیرساخت‌هایی برخوردار است؟ آیا مکان استقرار واحد صنعتی، تسهیلات و حمایت‌های قانونی را برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته است؟ وضعیت حمل و نقل کالا و دسترسی به بازارهای هدف داخلی و خارجی چگونه است و ... ده‌ها پرسش دیگر که در اختیار داشتن پاسخ روشن می‌تواند گام‌های بلند و موثر و سرنوشت‌ساز به سمت موفقیت در کسب و کار را تضمین کند. موسسه فتح تلاش می‌کند تا پاسخ‌های روشن به پرسش‌های آشکار و نهان سرمایه‌گذاران و کارآفرینان داشته باشد و در مقام یک امین و راهنمای حرفه‌ای خدمات شایسته به ایشان ارائه دهد.

 آیا در مدت دو دهه فعالیت با مشکلات واحدهای صنعت در و پنجره هم مراوده داشته‌اید؟ عمده مشکلی که این واحد‌ها داشته‌اند، چیست؟

بله؛ تعداد زیادی واحدهای تولیدی در صنعت در و پنجره بوده‌اند که به دلیل خطای سرمایه‌گذاری و عدم شناخت نسبت به محیط کسب و کار در واحدها و شهرک‌های صنعتی دچار مشکل شده‌اند و برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های خود با کارشناسان موسسه فتح رایزنی کرده‌اند و خدا را شکر موفق شدیم بخشی از مشکلات آنها را حل کنیم. از جمله این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که غالب آنها شامل فعالیت‌های دیگر صنایع ایران هم می‌شود:

1. نداشتن تصویر روشن از امکانات و کمبودهای محل انتخابی جهت استقرار محل تولید نظیر امکانات آب، برق، گاز و حتی سیستم حمل و نقل کالاها.

2. نبود نیروی انسانی کافی و متخصص در محل استقرار کارخانه و عدم سنخیت با دیگر واحدهای صنعتی فعال مجاور.

3. وجود مشکلاتی در زمینه آغاز تاسیس واحد صنعتی از جمله مشکلات بیمه تامین اجتماعی، مالیات و عدم همراهی دستگاه‌های اجرایی و مسئولان.

4. نبود بازار در مجاورت محل استقرار واحد صنعتی و دشواری نقل و انتقال کالاهای ساخته شده به دست مشتریان نهایی.

5. مشکلات ناشی از همجواری با دیگر فعالیت‌های صنعتی و عدم تاییدیه از سوی موسساتی نظیر اداره بهداشت، استاندارد و ...

6. دسترسی دشوار و پرهزینه به تسهیلات بانکی و خدمات مالی و اعتباری.

7. تاسیس واحدهای صنعتی جدید بدون آگاهی از مشکلات حاکم بر واحدهای صنعتی فعال و نیمه فعال.

8. هزینه بالای سرمایه‌گذاری و بازگشت طولانی سرمایه به دلیل وجود رقبای بزرگ در محل استقرار واحدهای صنعتی.

9. عدم شناخت از وضعیت واحدهای صنعتی مشابه تعطیل‌شده یا نیمه تعطیل جهت خرید این واحدها و صرف سرمایه‌گذاری سنگین جهت استقرار و واحدهای صنعتی جدید.

10. عدم کنترل مدیریتی و دشواری دسترسی مدیران و ارتباط غیرشفاف و غیرمستقیم بین دفتر مرکزی شرکت‌ها با محل فعالیت کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی

 با اشاره به موارد فوق، موسسه فتح به عنوان یکی از مراکز مدرن و دارای اطلاعات وسیع از وضعیت املاک و مستغلات صنعتی ایران، علاقه‌مندان به استفاده از خدمات شما چه مسیری را باید طی کنند؟

مشاوران حرفه‌ای ما متناسب با نیاز و خواسته‌های مطرح شده از سوی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان تصمیم می‌گیرند تا نسخه‌ای را به عنوان یک راهنمای سرمایه‌گذاری پیشنهاد و تجویز کنند. ممکن است برخی از مدیران واحدهای صنعتی از جمله فعالان صنعت در و پنجره مصمم باشند تا تغییر زمینه فعالیت دهند یا از این صنعت خارج شوند، بدیهی است که محاسبه قیمت واقعی و کارشناسی زمین، ماشین‌آلات و خطوط تولید و ... کاری پیچیده و حرفه‌ای است که از عهده هر موسسه و مشاوری برنیاید. به همین دلیل کارشناسان ما ضمن ارزیابی قیمت پایه واحدهای یادشده و ارائه مشاوره‌های مورد نیاز به مدیران این واحدها تلاش می‌کنند تا سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به اداره این واحدها و یا خرید آن ارتباط مستقیم و شفافی را برقرار سازند تا زمینه یک بازی برد – برد شکل بگیرد. چرا که اعتقاد ما این است که هر واحد صنعتی دچار مشکل یا در حال تعطیل شدن یک سرمایه ملی است که نباید اجازه اتلاف این سرمایه ملی را داد. از سوی دیگر ممکن است برخی بخواهند برای نخستین بار اقدام به تاسیس واحد صنعتی مثلا در صنعت در و پنجره ایران کنند، در این صورت فایلی از واحدهای قابل فروش را با اطلاعات دقیق به ایشان معرفی می‌کنیم و در صورتی که سرمایه‌گذاران و کارآفرینان مصمم به تاسیس و راه‌اندازی واحد جدیدی باشند، مشاوران موسسه فتح اطلاعات و امکانات و تسهیلات و دشواری‌ها و تنگناهای سرمایه‌گذاری در مناطق صنعتی مختلف در سراسر کشور را در اختیار آنها قرار می‌دهند تا بهترین تصمیم‌ را اتخاذ کنند.

 آیا دایره خدمات و مشاوره‌هایی که شما و همکاران‌تان ارائه می‌کنید، محدود به املاک و مستغلات است یا موارد دیگری را هم شامل می‌شود؟

تجربه نزدیک به 20 سال فعالیت موسسه فتح به بنده و همکاران‌مان این امکان را می‌دهد تا تصویری روشن از قوانین و مقررات مختلف و تسهیلات و تمهیداتی که در قوانین و مقررات برای سرمایه‌گذاران و کار‌آفرینان در نظر گرفته را ارائه دهیم. افزون بر آن مشاوره‌های موسسه ما، شامل دست‌اندازهای ناشی قوانین و مقررات بیمه تامین اجتماعی، مالیات، شهرداری‌ها و ... می‌شود. واقعیت این است که عدم آگاهی نسبت به قوانین و مقررات و دست‌اندازها و تسهیلات و حمایت‌های حاکم بر مناطق صنعتی در پهنه جغرافیای ایران می‌توان برای همه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان یک چالش بزرگ باشد و افتخار ما این است که بتوانیم مشاوری امین و راهنمایی برای سرمایه‌گذاران و صنعت‌گران ایران زمین باشیم.

 رویکرد شما چیست و با چه نگرشی با مشتریان برخورد می‌کنید؟

شعار ما در موسسه فتح این است که مشکلات و دغدغه‌های صنعتگران، راهکارهای ماست و راه‌حل هر مشکلی را در نزد خود داریم. خدمات ما به سرمایه‌گذاران می‌گوید که بایدها و نبایدها کدام است و راه ورود و خروج به هر صنعت و هر منطقه صنعتی چیست؟ خدماتی که ما ارائه می‌کنیم حتی شهرکهای صنعتی هم در اختیار ندارند، چرا که راهنمای سرمایه‌گذاری تدوین شده توسط شرکت‌های صنعتی ایران و مناطق اقتصادی، یک راهنمای کلی و فاقد کارایی و اثربخشی و تنها یک جزوه مکتوب است بدون اینکه به مشکلات و چالش‌های احتمالی اشاره‌ای داشته باشد. اما مشاوران خبره و حرفه‌ای ما با استقرار در واحدهای صنعتی مختلف کشور و رصد آخرین اطلاعات و مشکلات از این سطح از توانمندی و قابلیت برخوردارند تا از افتادن صنعتگران و سرمایه‌گذاران در چاله‌ها و چاه‌های ناشناخته جلوگیری و آنها را در مسیر هموار و کم دردسر هدایت کنند.

 صنعتگران عرصه در و پنجره و دیگر صنعتگرانی که بخواهند از اطلاعات و مشاوره‌های موسسه فتح بهره‌مند شوند، چگونه می‌توانند با شما در ارتباط باشند؟

علاوه بر تلفن مستقیم 02148200 موسسه، بیش از 80 مشاور خبره و کاربلد و تیمی از برترین وکلا و حقوق‌دانان متخصص آماده ارائه مشاوره هستند و افزون بر امکان ارتباط مستقیم با موسسه از طریق مراجعه حضوری، آخرین اطلاعات و نیازمندی‌های ملکی شامل آخرین و جدیدترین کارخانه‌های قابل فروش و واگذاری، سالن‌ها و سوله‌های صنعتی و... در وب‌سایت رسمی موسسه املاک صنعتی فتح به نشانی اینترنتی http://fathe.ir در اختیار همگان به صورت آنلاین قرار دارد.

 

پنجره ایرانیان/سال هشتم.دیماه 1393.شماره 87


نظرات

حسن سمایی

با احترام شما قابل ستایش هستید

ثبت نظر

ارسال