ویستابست راه صنعت به سمت کیفیت را هموار کرد

گزارش ویژه پنجره از همایش خانواده بزرگ ویستابست

دوم مهرماه 1393؛ هتل اسپیناس تهران و گردهمایی خانواده بزرگ ویستابست؛ این بار موضوع نشست سراسری ویستابستی‌ها، نشان از برداشتن یک «گام بلند» به سمت یک «توافق بزرگ» داشت؛ توافقی که فرجام آن و پایبندی تک تک اعضای این خانواده بزرگ صنعتی ایران می‌توان یک «تحول بنیادین» را در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران رقم بزند.
  • جمعه 9 آبان 1393 ساعت 14:14

بیش از 400 نماینده ویستابست از سراسر ایران زمین به دعوت هیات مدیره این گروه صنعتی موفق و به گفته برخی صاحبنظران یکی از مظاهر افتخار صنعت پروفیل یوپی‌وی‌سی خاورمیانه، پاسخ مثبت دادند و به همراه جمعی از شناخته‌شده‌ترین و باسابقه‌ترین فعالان صنعت در و پنجره ایران در همایش ویستابستی‌ها شرکت کرده بودند تا از نزدیک در جریان «تصمیم بزرگ» قرار گیرند. حالا نمایندگان ویستابست در سراسر ایران باید مسئولیت سنگین، حرکت دادن قطار تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران به سمت ایستگاه کیفیت را برعهده بگیرند؛ چه اینکه برخی میهمانان این همایش که البته جزو اعضای رسمی خانواده ویستابست هم محسوب نمی‌شوند، بر این موضوع تاکید ویژه دارند که موفقیت ویستابست در اجرای تصمیم بزرگ، معیارهای رقابت در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی را با تغییرات اساسی و رو به پیشرفت همراه خواهد کرد و این خود بزرگترین هدیه ویستابست به کل صنعت خواهد بود و می‌تواند فصل تازه‌ای از رقابت سالم و شفاف را رقم بزند و بی‌کیفیت‌ها را حرکت دادن قطار غیر استاندارد تولید در و پنجره روی ریل‌های قیمت‌شکنی را بازدارد.
ترکیب اعضای خانواده بزرگ ویستابست هم گویای تلفیقی از دو نسل از تولیدکنندگان در و پنجره دارد و تلاش ویستابست برای پیوندزدن تجربه و دانش را به تصویر می‌کشد، اقدام ویستابست را می‌توان یک ابتکار متفاوت و البته به گفته محمد جواد اقدامیان رییس هیات مدیره شرکت نتیجه همایش‌های تخصصی در استان‌های مختلف کشور دانست. شرکت موفق، افتخار صنعت پلیمر ایران، مایه مباهات صنعت پلیمر ایران و موفق‌ترین شرکت تولیدکننده پروفیل یوپی‌وی‌سی ایران از جمله توصیف‌هایی است که به گفته مهندس محمود صداقت در وصف توانمندی‌های ویستابست از سوی برخی اساتید دانشگاه و صاحبنظر بیان می‌شود. هم محمد جواد اقدامیان در مقام رییس هیات مدیره و هم مهندس محمود صداقت، مدیرعامل شرکت ویستابست،در سخنانی کوتاه ضمن خیرمقدم به حاضران، به همایش رسمیت می‌دهد تا پنل تخصصی این همایش آغاز شود.

راز پیشرفت ویستابست چیست؟
پنل تخصصی و جمع‌بندی 13 نشست هم‌اندیشی استانی خانواده ویستابست با مشارکت خانم ها مسعودی، غلامزاده، و آقایان موسوی، ادبیه و ملکی و البته هدایت و مدیریت مهندس محمود صداقت و محمد جواد اقدامیان برگزار شد. سوال نخست این پنل و محور اصلی مباحث مطرح شده از سوی علی‌رضا موسوی قائم مقام مدیر کارخانه ویستابست، یک سوال ساده اما تامل برانگیز بود که چرا ویستابست؟ کیفیت، خدمات و برند موفق، 3 راز پیشرفت و نقاط قوت ویستابست است؛ چه اینکه کیفیت برتر محصولات ویستابست دستکم در سه عامل انتخاب مواد اولیه باکیفیت، برخورداری از پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات و تکنولوژی روز دنیا و البته بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص و با سابقه به همراه جمعی از نخبه‌ترین تحصیل‌کرده‌های رشته‌های مرتبط با صنعت پروفیل یوپی‌وی‌سی نهفته است. مواد اولیه مصرفی در تولید پروفیل‌های ویستابست، از بالاترین استاندارد جهانی است که فرمولاسیون این مواد با شرایط آب و هوایی و اقلیمی شهرهای مختلف ایران سازگار است و میزان دی‌اکسید تیتانیوم به کار رفته در پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی ویستابست، باعث مقاومت تایید شده و تحسین شده پروفیل ویستابست در برابر تابش مستقیم نور خورشید شده و دیگر خبری از تغییر رنگ هم نخواهد بود.
میکسر فول‌اتومات و یا همان تمام خودکار مورد استفاده از خطوط تولید پروفیل ویستابست هم یک تکنولوژی بی‌نقص آلمانی است که دستاورد سترگی است، چه اینکه انتقال مواد اولیه به درون ماشین‌آلات و خطوط تولید، به صورت کاملا خودکار و بدون دخالت نیروی انسانی صورت می‌گیرد و اکسترودرهای ویستابست هم ساخت شرکت معتبر جهانی کراس‌مافای آلمان است که یکی از بهترین اکسترودرهای جهان محسوب می‌شود. ویستابست با بهره‌مندی از قالب‌های متنوع ساخت اجزای مختلف پروفیل از شرکت گراینر آلمان موفق شده تا تولید پروفیل در کلاس A جهانی داشته باشد که این روزها از آن به عنوان یک افتخار ملی یادمی‌شود تا آنجا که ویستابست تنها تولیدکننده پروفیل ایرانی است که موفق به دریافت استاندارد ضخامت دیوار‌های پروفیل در جهان گردیده که همان استاندارد گرید A رال آلمان است.
عامل سوم و شاید مهمترین و اثربخش‌تر در پیشرفت ویستابست را می‌توان بهره‌مندی از نیروی انسانی مجرب، دانش‌محور و همگام با دانش روز جهانی دانست به گونه‌ای که با هدف کنترل کیفیت محصول نهایی و اطمینان مصرف‌کنندگان پروفیل ویستابست، تیم کنترل کیفیت به طور 24 ساعته در سه شیفت کاری بر فرآیند تولید نظارت دارند و آزمایشگاه ویستابست هم از معدود آزمایشگاه‌ پیشرفته در ایران محسوب می‌شود و اینها باعث یک اتفاق بزرگ در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران شده است. اتفاق بزرگ این است که اولین و تنها دریافت‌کننده گواهینامه درجه یک تایید کیفیت از موسسه رال آلمان در ایران به ویستابست داده شود و استاندارد ISO17025 و همچنین گواهینامه SKZ، دریافت نشان‌های متعدد ملی به در اختیار داشتن استاندارد‌های اجباری و البته تشویقی هم بر تالار افتخارات فنی ویستابست افزوده شده است.
خدمات استثنایی ویستابست را بشناسید
اما راز موفقیت و نقطه قوت دیگر ویستابست را باید در کیفیت خدمات فنی و پس از فروش دانست که به گفته مدیران و مسئولان ارشد این گروه صنعتی موفق و قابل احترام، تیم 5 نفره مدیریت آموزش و کنترل کیفیت مونتاژ و نصب در و پنجره‌های دوجداره ساخته شده با پروفیل‌های ویستابست با تقسیم جغرافیای کاری ویستابست در 5 منطقه ایران، به طور منظم و دقیق و البته از نزدیک، فرآیند تولید و نصب در و پنجره‌های را کنترل می‌کنند تا سطح کیفیت و استاندارد پروفیل ویستابست در نهایت در کیفیت تولید و نصب در و پنجره‌ها هم متبلور شود. بهره‌مندی از پروفیل‌های سفید رنگ و لمینیت شده، انباشت 1000 تن پروفیل در انبارهای مجهز ویستابست و ... همه و همه باعث شده تا ویستابست در حمایت از مشتریان و تولیدکنندگان در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی عضو خانواده بزرگ ویستابست، در نیمه نخست امسال تغییر قیمت زیادی نداشته باشد و همواره 80 درصد سفارشات در دسترس باشد. بر این تنوع استثنایی خدمات ویستابست باید تنوع قالب‌ها و سبد محصولات را در 36 سطح مقطع افزود که امکان تولید هر نوع در و پنجره‌ را فراهم می‌سازد و افزون بر ضمانت کیفیت محصول، بیمه کیفیت شرکت بیمه آسیا هم مهر تاییدی است بر اصالت کیفیت پروفیل ویستابست در ایران.
توافق بر سر رعایت قیمت تمام شده
به گزارش پنجره ایرانیان، پس از نمایش کلیپی از فعالیت‌ها، دستاوردها و موفقیت‌های ویستابست و حضور این برند ملی در نمایشگاه‌های مختلف و همچنین ارائه تصویری از چرایی پیشتازی ویستابست در صنعت پروفیل یوپی‌وی‌سی کشور، محمد جواد اقدامیان و محمود صداقت یکی در مقام رییس هیات مدیره و دیگر در مقام مدیرعامل ویستابست اعلام کردند که در نتیجه ساعت‌ها جلسات کارشناسی نمایندگان منتخب استان‌ها در خانواده بزرگ ویستابست،هم از یک سو استاندارد واحدی و یکسالی برای تولید در و پنجره‌های ساخته شده با پروفیل ویستابست اجرایی می‌شود و هم همه اعضای خانواده موظف و متعهد هستند که حتما با نظارت دقیق و رصد هزینه‌ها و کنترل محاسبات از ورود احتمالی به جنگ قیمت‌شکنی خودداری کنند و تمام تلاش خود را معطوف کیفیت محصول سازند؛ چرا که هدف ویستابست در تمامی همایش‌های استانی‌اش پاسخ به یک ضرورت ملی است؛ بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌های ایران
به گفته تیم مدیریتی ویستابست، برای محاسبه دقیق قیمت تمام شده ساخت در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی در خانواده ویستابست، کارگروه‌های فنی و کارشناسی منتخب خود تولیدکنندگان در و پنجره با پیگیری و تلاش مستمر، مستندات و محاسبات زیادی را رصد کردند تا اینکه موفق شدیم در نهایت، قیمت تمام شده ساخت و نصب انواع و اقسام در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی با پروفیل ویستابست را در قالب یک استاندارد و فرمول مدون به همه نمایندگان ویستابست اعلام کنیم تا هم از بروز ناخواسته قیمت‌شکنی در بازار جلوگیری کنیم و هم از خطاهای پنهان محاسباتی در تولید در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی که باعث زیان آینده نمایندگان خواهد شد، جلوگیری کنیم.
ویستابست همیشه در کنار نمایندگان ویستابست
در ادامه پنل نخست همایش خانواده بزرگ ویستابست، خانم ها مسعودی، غلامزاده، و آقایان موسوی، ادبیه و ملکی هر کدام متناسب با مسئولیت خود، اهداف، برنامه‌ها و جهت‌گیری‌های ویستابست برای ماندن در قله کیفیت را در حوزه‌های مختلف برای بیش از 300 تولیدکننده در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی با پروفیل ویستابست را تشریح کردند.
قیمت تمام شده؛ چرا و چگونه؟
پنل دوم همایش تخصصی خانواده بزرگ ویستابست تشریح چرایی و چگونگی یک اتفاق بزرگ در صنعت پروفیل یوپی‌وی‌سی ایران بود که این اتفاق می‌تواند یک انقلاب به سمت رقابت بر سر کیفیت در صنعت ساخت و نصب در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی قلمداد شود. مهندس آزادی به نمایندگی از نمایندگان ویستابست در این بخش از همایش جزییات قیمت‌تمام شده و قیمت فروش در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی با پروفیل ویستابست را اعلام کرد و گفت: این مهم با در نظر گرفتن نظرات اعضای کارگروه ویژه محاسبات قیمت تمام شده، جمع‌آوری مستندات مالی و فنی صورت گرفته و منظور از قیمت تمام شده، حداقل قیمت فروش در و پنجره بدون احتساب سود در بدترین وضعیت بازار خواهد بود. به گفته نماینده نمایندگان پرشمار ویستابست در محاسبه قیمت تمام شده، پارامترهایی چون میزان تولید سالانه، هزینه اجاره کارگاه؛ هزینه استهلاک ماشین‌آلات، دستمزد، حمل و نقل، هزینه‌های عمومی، ضایعات و متفرقه در کارگاه‌های کوچک، متوسط و بزرگ ارزیابی شده و قیمت پایه تمام شده محاسبه شده است. آزادی با اشاره به اینکه، هدف هر بنگاه اقتصادی کسب سود از محل فروش واقعی کالاها و خدمات است، تاکید کرد: بدیهی است که مبنای قیمت‌گذاری در ساخت در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی، متر طول است نه متر مربع و البته قیمت تمام شده، متناسب با اندازه بازشوها، تنوع بازشو‌ها و ... می‌تواند نوسان داشته باشد، اما مهم این است که ما در خانواده بزرگ ویستابست پیشگام یک تحول بزرگ در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی شویم و به جای فروش با قیمت پایین‌تر از هزینه تولید، کیفیت محصول خود را مبنای رقابت در بازار کنیم.
در پایان پنل دوم همایش تخصصی خانواده بزرگ ویستابست، مهندس صداقت، مدیرعامل باردیگر تاکید کرد که فروش در و پنجره یوپی‌وی‌سی پایین‌تر از قیمت تمام شده توسط برخی تولیدکنندگان به معنای رگ‌زنی خاموش و خونریزی تدریجی است که در نهایت به مرگ این تولیدکنندگان خواهد انجامید. وی تاکید کرد: استراتژی روشن ویستابست، رعایت دقیق فرمول و استاندارد قیمت‌گذاری در و پنجره‌های ساخته شده با پروفیل ویستابست خواهد بود و بدیهی است که معدود نمایندگانی که احتمالا بخواهد از این استراتژی عدول کنند، به ناچار همکاری ویستابست با آنها متوقف خواهد شد.
همایش بزرگ ویستابستی‌ها تمام شد ولیکن این پایان تلاش مدیریت گروه صنعتی ویستابست برای حرکت دادن صنعت تولید در و پنجره ایران به سمت کیفیت بالاتر و برتر نخواهد بود. حالا باید گفت گام بزرگ ویستابست، فرصتی است برای همه که همراه هم کیفیت را مبنای رقابت قرار دهند. ویستابست گام اول را محکم برداشته و متوقف نخواهد شد.

نشریه پنجره ایرانیان، سال هشتم، شماره 85،آبان ماه 1393


 



ثبت نظر

ارسال