بیشترین میزان اشتغال متعلق به تعاونی‌های مسکن

پنجره‌ایرانیان؛ بررسی طرح‌های افتتاحی در هفته تعاون نشان می‌دهد که بیشترین میزان اشتغال‌زایی متعلق به تعاونی‌های بخش مسکن بوده و تعاونی‌های توزیعی و مسکن بیشترین میزان سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده‌اند.
  • دوشنبه 17 شهریور 1399 ساعت 10:4

به گزارش ایسنا، در هفته تعاون امسال، ۳۸۳ طرح تعاونی با عضویت و مشارکت ۳۳ هزار و ۷۱۵ نفر افتتاح می‌شود. سرمایه‌گذاری صورت گرفته در طرح‌های تعاونی ۳۰۰۵ میلیارد تومان بوده و جمعا برای ۲۶ هزار و ۶۹۱ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

در بررسی طرح‌های افتتاحی هفته تعاون به تفکیک میزان اشتغال، تعاونی‌های مسکن با ۱۳ هزار و ۶۴۹ نفر فرصت شغلی بیشترین میزان اشتغال را دربرداشته است. تعاونی‌های صنعت و معدن با ۳۰۷۳ فرصت شغلی، تعاونی‌های تولیدی با ۶۷۶۲ فرصت شغلی، تعاونی‌های خدمات با ۶۲۳۳ فرصت شغلی و تعاونی‌های کشاورزی با ۲۸۱۴ نفر اشتغال در رده‌های بعد قرار دارند.

بیشترین تعداد تعاونی‌های ثبت‌شده متعلق به تعاونی‌های تولیدی با ۲۱۷ واحد است و پس‌ازآن تعاونی‌های صنعت و معدن، مسکن، توزیعی، کشاورزی و خدمات هستند. طرح‌های تعاونی افتتاح‌شده در شهرها ۲۸۱ طرح و در روستاها ۱۰۲ طرح بوده است.

از مجموع ۳۰۰۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در طرح‌های تعاونی، ۱۴۲۷ میلیارد تومان اعتبار معادل ۴۷.۵ درصد در طرح‌های مسکن و تعاونی‌های توزیعی، ۱۳۵۸ میلیارد تومان تسهیلات معادل ۴۵.۲ درصد در طرح‌های تعاونی‌های تولیدی سرمایه‌گذاری شده است و سهم تسهیلات طرح‌های صنعت و معدن ۸۹۶ میلیارد تومان و خدمات ۲۱۹ میلیارد تومان بوده است.

تعاونی‌های اشتغال‌زای تولیدی با تعداد ۶۷۶۲ نفر معادل ۲۵ درصد اشتغال طرح‌های افتتاحی را به‌صورت پایدار ایجاد کرده‌اند و تعاونی‌های خدماتی با ۲۳ درصد برای ۶۲۳۳ نفر اشتغال به وجود آورده‌اند.


ثبت نظر

ارسال