احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر در پویش هر هفته الف_ب_ایران

پنجره‌ایرانیان؛ نیروگاه‌های خورشیدی با مجموع ظرفیت بیش از ۲۱ مگاوات در شهرستان‌های شهرری و دماوند استان تهران با حضور رئیس‌جمهور، وزیر نیرو و معاون وزیر نیرو (رئیس سازمان ساتبا) افتتاح شد.
  • سه شنبه 15 بهمن 1398 ساعت 11:31

به گزارش ساتبا، این پروژه که با سرمایه 1370 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است با ظرفیت تولید برق 34 گیگاوات ساعت در سال برای 130 نفر ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم می‌کند.

جلوگیری از سوزاندن 12 میلیون مترمکعب سوخت معادل گاز طبیعی و انتشار 28 هزار و 794 تن گاز دی‌اکسید کربن و صرفه‌جویی در ۹۱۸۰ مترمکعب آب از دیگر مزایای این پروژه است.

استان تهران با داشتن ۸ نیروگاه تجدیدپذیر با مجموع ظرفیت بیش از ۳۰ مگاوات یکی از استان‌های پیشرو در زمینه احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر است. همچنین تاکنون ۵۸ مولد خورشیدی کیلوواتی به ظرفیت ۸۳۱ کیلووات برای استفاده‌های خانگی و صنعتی در این استان احداث گردیده است.

با افتتاح نیروگاه‌های مذکور، تعداد نیروگاه‌های خورشیدی مگاواتی کشور به عدد ۵۵ رسید. گفتنی است در حال حاضر تعداد ۳ هزار و ۶۴۹ مولد خورشیدی کیلوواتی در سراسر کشور با مجموع ظرفیت ۴۰۱۴۵ کیلووات احداث و در حال بهره‌برداری هستند.

 

 


ثبت نظر

ارسال