معاون وزیر نیرو خبر داد:

56 هزار میلیارد جهت تکمیل زیرساخت ‏های مسکن مهر

پنجره ایرانیان: معاون وزیر نیرو در امور مسکن مهر گفت: تکمیل زیرساخت های مسکن مهر و ارایه خدمات به صورت پایدار به مردم در مسکن مهر کل کشور، 56 هزار میلیارد ریال منابع نیاز دارد.
  • چهارشنبه 19 اسفند 1394 ساعت 21:19

به گزارش ایرنا، محمدرضا امیرکمالی در بازدید از روند اجرای زیرساخت‏ های مسکن مهر شهرستان ملایر افزود: براساس پیگیری‏ های انجام شده، از محل مصوبه هیئت دولت و منابع عمومی موجود در قانون بودجه، قرار بود امسال هفت هزار میلیارد ریال منابع در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد.

وی اظهار کرد: تاکنون به علت شرایط خاصی که از محل فروش نفت و مواردی که در بودجه کل کشور حاکم بود، از این رقم تنها یک هزار و 600 میلیارد ریال منابع تخصیص پیدا کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: پنج هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار مابقی نیز بعد از 20 اسفندماه تا پایان سال داده شود تا ما آن را بین شرکت ها توزیع کنیم و آنها نیز در اجرای پروژه ها استفاده کرده و بتوانند خدمات پایدار خوبی را به مردم کشورمان ارایه دهند.

وی ادامه داد: در کل کشور از یک میلیون و 150 هزار واحد مسکن مهری که ساخته شده، تاکنون 600 هزار واحد آنها به بهره برداری رسیده و قرار است تا آخر امسال هم 150 هزار واحد دیگر به بهره برداری برسد.

امیرکمالی بیان کرد: در جلسه ای که با حضور معاون اول ریاست جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و وزیر نیرو داشتیم، برای بهره‏ برداری از مابقی مسکن مهر کشور، بالغ بر 56 هزار میلیارد ریال منابع می‏ خواهد تا شرکت های ما در شرکت توزیع برق، شرکت های برق منطقه ای و آب و فاضلاب بتوانند خدمات پایدار بدون هیچ کم و کاستی به مردم ارایه دهند و ساکنان مسکن مهر مانند سایر شهروندان که در مراکز جمعیتی و شهری ساکن هستند، بتوانند از برق، آب و شبکه فاضلاب مطمئن برخوردار شوند.

وی منابع مالی را مهمترین معضل بخش مسکن مهر و بویژه زیرساخت های مسکن مهر در کل کشور عنوان کرد و گفت: شرکت های ما با تمام توان، انرژی و پتانسیلی که دارند توانستند معضلاتی که در بخش مسکن مهر و اجرای زیرساخت ها بود را تاکنون انجام دهند.

معاون وزیر نیرو اظهار کرد: مواردی هم که باقی مانده به علت بی پولی و کمبود منابع مالی است که امیدواریم با حمایت دولت این مشکلات رفع شود.

امیرکمالی افزود: خوشبختانه با توجه به اینکه مسکن مهر هزینه بسیار زیادی را به شرکت ها تحمیل کرد، شرکت های خدمات رسان از محل منابع موجود و دیونی که ایجاد کردند و همچنین از محل منابع اندکی که از طرف دولت و استانداری ها از محل عمومی و آورده متقاضیان کمک شد، توانسته اند تاکنون اقدامات خوبی را انجام دهند.

وی بیان کرد: امیدواریم بر اساس دستوری که از معاون اول ریاست جمهوری داریم و بعد از پرداخت حقوق و مزایا به کارمندان، به عنوان اولین آیتم مهم بحث مربوط به مسکن مهر مورد لحاظ قرار گیرد.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: در استان همدان نیز با تلاش بسیار زیادی که مدیران استانی چه در شرکت توزیع نیروی برق و شرکت آب و فاضلاب انجام شده، خوشبختانه هیچگونه مشکلی در ارایه خدمات نداریم.

امیرکمالی خاطرنشان کرد: اما باید مدیریت استان و مدیریت مربوط به راه و شهرسازی و متولیان مسکن مهر در استان همدان کمک کنند تا خدماتی که به متقاضیان مسکن مهر ارایه و ایجاد شده، حتما هزینه های انشعابات را پرداخت کنند تا به این شرکت ها کمک شود که بتوانند سایر خدمات بعدی را چه به متقاضیان مسکن مهر و چه سایر شهروندان ارایه دهند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در استان همدان شبکه برق دایر و منازل مسکونی تکمیل شده و متقاضیان باید حق انشعابات خود را پرداخت کنند.

وی یادآور شد: شرکت های ما در استان همدان در بخش توزیع نیروی برق بالغ بر 80 میلیارد ریال بدهی دارند و در بخش آب و فاضلاب نیز حدود 180 تا 200 میلیارد ریال منابع برای تکمیل خدمات به مردم نیاز دارند.

امیرکمالی گفت: ما آمادگی داریم 50 درصد آن را در وزارت نیرو از محل منابع عمومی که از دولت می گیریم، کمک کنیم، مابقی هم طبق مساعدت وزیر راه و شهرسازی و مصوبه هیات وزیران، باید از محل اراضی و املاک تامین شود.

وی اضافه کرد: این مصوبه در سایر استان ها در حال اجرا است و در صدد هستیم آن را در استان همدان نیز در جلسه ای با حضور استاندار اجرا کنیم و چنانچه این موضوع به نتیجه برسد یک حرکت خوبی در ایجاد زیرساخت های مسکن مهر و ارائه سایر خدمات به شهروندان فراهم شود.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: با وجود اینکه ساختمان های مسکن مهر در بدترین نقاط مکان یابی شده اند و آماده سازی زمین برای ساخت مسکن در بسیاری از پروژه ها در کشور هزینه بسیار زیادی را در بر داشته، اما اگر این پروژه ها در جاهای مناسب تری اجرا می شد، شاید بهتر بود.

 


ثبت نظر

ارسال