سیاست وزارت راه در بخش مسکن گسترش رهن است

پنجره ایرانیان: معاون وزارت راه و شهرسازی مهمترین سیاست این وزارتخانه در بخش مسکن را گسترش رهن دانست و معتقد است بخش مسکن یک بخش کاملا غیردولتی باقی مانده و در چنین وضعیتی نقش دولت تسهیل گری است و باید کمک کند امکانات گسترش بیشتر مسکن فراهم شود.
  • یکشنبه 16 اسفند 1394 ساعت 9:15

به گزارش ایسنا، حامد مظاهریان امروز در آئین اختتامیه هفتمین همایش مقررات ملی ساختمان که در بندرعباس برگزار شد، ادامه داد: دولت هدف گذاری کرده تا متقاضیان حداکثر 50 درصد قیمت یک واحد مسکونی را از طریق تسهیلات دریافت کنند.

مظاهریان با اشاره به مصوبه شورای پول و اعتبار برای افزایش سقف تسهیلات مسکن، تصریح کرد: در برنامه ریزی ما این افزایش تسهیلات باید بتواند 50 درصد قیمت مسکن را پوشش دهد همچنین نیاز است نرخ تسهیلات مسکن که هم اکنون 14 درصد است نیز کاهش یابد و زمان بازپرداخت افزایش یابد که امیدواریم با افزایش قدرت وام دهی بانک‏ها این امر محقق شود.

او با اشاره به انتخاب بندرعباس به عنوان دبیرخانه دائمی بتن کشور، عنوان کرد: با تصویب آئین نامه کنترل ساختمان، نقش سازمان های نظام مهندسی بسیار مهم خواهد بود و باید بتوانیم با مشارکت همه عوامل مرتبط با ساخت و ساز در راستای اعتلای ساخت و ساز حرکت کنیم.


ثبت نظر

ارسال