واگذاری 700 هزار مسکن مهر در سال جاری

پنجره ایرانیان: قائم ‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از واگذاری 700 هزار مسکن مهر در در سال جاری خبر داد.
  • سه شنبه 11 اسفند 1394 ساعت 9:3

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما احمد اصغری مهرآبادی با اشاره به طرح‏‌های افتتاحی در طول دهه فجر سال جاری در 14 استان اعلام کرد: واگذاری شهرهای جدید، فقط افتتاح دو شهر پردیس و هشتگرد به نیمه دوم اسفند موکول شد.

مهرآبادی با تاکید بر واگذاری 700 هزارمسکن مهر تا پایان امسال گفت: در سال جاری تاکنون نزدیک به 670 هزار واحدواگذار شده که 30 هزار واحد باقی‌مانده نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: اگر زیربنای کل هر واحد از این 700 هزار واحد را یکصد مترمربع و همچنین بعد هرخانوار را 3.6 درنظر بگیریم ، می‌توان گفت با واگذاری این تعداد واحد نزدیک به 70 میلیون مترمربع زیربنا را برای 2.5 میلیون نفر آماده و به آنها واگذار کرده‌ایم.

مهرآبادی در بخشی از سخنانش با تاکید بر این‌که خدمات زیربنایی تمامی واحدهای افتتاحی تکمیل است و واحدهایی که در پروژه‌های افتتاحی اعلام می‌شود کاملا آماده بهره‌برداری است ، گفت: در برخی از سایت‌ها ممکن است نقص‌هایی در خدمات روبنایی وجود داشته باشد که آنها نیز همزمان با روند تکمیل سایر واحدهای باقی‌مانده رفع خواهد شد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همکاری دستگاه‌های متولی را لازمه پیشبرد و تکمیل سایت مسکن مهر کشور دانست و گفت: به غیر از واحدهایی که همچنان مشکل حقوقی دارد یا پروژه ساخت آنها دیر شروع شده است، تلاش می کنیم با کمک سایر دستگاه‌های مرتبط، هرچه زودتر طرح مسکن مهر را به پایان برسانیم.

این مقام مسئول درباره شیوه‌نامه جدید در تعدیل شرایط واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر و تعیین تکلیف بقیه واحدهای بدون متقاضی در کشور اعلام کرد: این دستورالعمل به محض بررسی نهایی و تأیید تمامی معاونت‌ها و مدیران استانی مرتبط برای اجرا به استان‌های کشور ابلاغ خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال