وین کلاس؛ نامی ماندگار بر قله افتخار

پنجره ایرانیان: مهندس رضا زمانی، مدیرعامل شرکت عایق پلاست تولیدکننده پروفیل یو.پی.وی.سی با نام تجاری وین‌کلاس در گفتگو با پنجره ایرانیان می‌گوید: هدف ما به جای ماندن نامی‌ماندگار در ذهن مشتری و مصرف‌کنندگان از عایق پلاست است.
  • یکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 9:40

 این تولیدکننده پروفیل با کیفیت جهانی وین کلاس از دیگر تولیدکنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی انتظارات مشخصی دارد از جمله ایران بر کارگاه ها و نمایندگان خود نظارت دقیقی داشته باشند و فرایند تولید و نصب در و پنجره یو.پی.وی.سی را کنترل کنند تا جایگاه صنعت روز به روز نزد مصرف کنندگان افزایش یابد. مدیرعامل شرکت عایق پلاست تاکید می کند: بحث صادرات ازابتدای شروع فعالیت این شرکت درامر تولید پروفیل جزء برنامه‌های اصلی شرکت بوده و در سال 91 اولین پارت صادرات به کشورعراق صورت پذیرفت و تا به امروز ادامه دارد و البته صادرات به 3 کشور دیگر جزء برنامه‌های این شرکت می‌باشد. گفتگوی پنجره ایرانیان با مهندس رضا زمانی، مدیرعامل شرکت عایق پلاست ایران را بخوانید.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

شرکت عایق پلاست از چه زمان فعالیت خود را کلید زده و چه رویکردی را در تولید پروفیل یو.پی.وی.سی دنبال می‌کند؟
شرکت عایق پلاست از سال 84 به صورت رسمی در حوزه در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی فعالیت می کند، در ابتدا فعالیت شرکت، پروفیل یو.پی.وی.سی از طریق واردات از خارج کشور تامین می شد. اما با توجه به فعالیت بسیار گسترده در حوزه در و پنجره و بازار بسیار جدید این صنعت، برنامه‌های طولانی‌مدتی را برای تولید پروفیل یو.پی.وی.سی در دستور کار شرکت قرار دادیم. که با اتکا به الطاف بی‌دریغ پروردگار و با استفاده از کادر مجرب و متخصص و تجربه چندین ساله در امر تولید در و پنجره توانستیم محصولی فوق‌العاده با کیفیت متناسب با استاندارد‌های ملی و بین‌المللی، با نام تجاری وین کلاس تولید و به بازار مصرف ارائه کنیم تا بتوانیم رضایت مشتریان و مصرف کنندگان عزیز که رکن اصلی این شرکت هستند را عملی سازیم.

رویکرد عایق پلاست در همکاری با مشتریان به چه نحوی است و چه هدفی را دنبال می‌کنید؟
عایق پلاست در سیستم فروش و خدمات پس از فروش طبق الگوریتم‌های از پیش تعیین شده عمل می کند. این الگوریتم شامل جلب رضایت مشتریان و ایجاد فضای مطمئنی برای خرید محصول با کیفیت برای مصرف کنندگان می باشد. نکته آنجاست که این اصول و الگوریتم با توجه به حجم خرید و چگونگی پرداختی مشتری شکل می‌گیرد، که متناسب با شرایط خریدار تغییر خواهد داشت. هدف از این سازوکار متفاوت و متغیر درج نامی‌ماندگار در ذهن مشتری و مصرف‌کنندگان عایق پلاست است.

اشاره کردید به رویه حاکم بر روابط شرکت عایق پلاست با نمایندگان خود، مشخصا ملاک‌هایی را برای انتخاب کارگاه‌های تولید در و پنجره در نظر می‌گیرید؟
شاخص‌هایی که در شرکت عایق پلاست جهت ارائه محصول به مشتریان مدنظر قرار می‌گیرد، را می‌توان به نوع محصول مصرفی آنها قبل از انتخاب محصول وین کلاس، نوع ماشین‌آلات، روش مونتاژ آنها، رعایت کردن اصول اصلی و استاندارد مونتاژ و موقعیت تجاری و اقتصادی آنها در بازار دانست.
 

چه انتظاری از دیگر تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی دارید؟
بنده به عنوان یک تولیدکننده از همکاران دیگر شرکت های تولیدکننده و همچنین عرضه کنندگان پروفیل انتظار دارم تا این سه نکته را رعایت کنند:
1-ارائه محصولات با کیفیت و استاندارد به مشتریان با هدف ارتقای جایگاه پنجره‌های یو.پی.وی.سی در جامعه مصرفی.
2- فروش محصولات با شرایط و اصول متناسب با صنعت، و عدم ارائه و ایجاد شرایطی که مشتریان جهت خرید محصول موردنیاز خود،تعین تکلیف کرده و شرایط قرار دهند.
3- کنترل واقعی فرآیند تولید و فروش نمایندگان با هدف جلوگیری از عرضه محصول نامرغوب به بازار مصرف تا از آسیب های احتمالی ناشی از آن جلوگیری شود.
مواردی که بر شمرده شد، از جمله اصولی است که عدم رعایت آن آسیب های شایان ذکری به صنعت وارد می سازد.

صنعت تولید پروفیل یو.پی.وی.سی در استان اصفهان چه میزان توسعه یافته است و عایق پلاست چه جایگاهی در بازار ایران دارد؟
پروفیل یو.پی.وی.سی در استان اصفهان با پیشرفت قابل ملاحظه ایی همراه بوده است. به جرات می‌توان گفت تولید کنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی استان اصفهان بخش قابل توجه ایی از بازار کل ایران را در اختیار دارند. در این بین شرکت عایق پلاست در جایگاه مناسبی قرار دارد و اما نمی توان در این خصوص عدد و رقم دقیقی را عنوان کرد. چراکه این مهم مستلزم کارشناسی آماری می باشند که تا این لحظه چنین اتفاقی شکل نگرفته است.

در چشم انداز آینده عایق پلاست نگاه به صادرات وجود دارد؟
از ابتدای شروع فعالیت این شرکت درامر تولید پروفیل مقوله صادرات بحث صادرات از جمله برنامه‌های اصلی ما بوده چنانچه در سال 91 اولین بخش از محصولات عایق پلاست به کشورعراق صادرات شد. این مقوله تا به امروز ادامه دارد. اما گام بعدی در مسیر توسعه صادرات پروفیل وین کلاس شناسایی و مذاکره با 3 کشور دیگر را در دستور کار قرار داده ایم.

بهترین شیوه تبلیغ محصولات خود را چه می‌دانید؟
بهترین تبلیغ هر محصولی، کیفیت آن محصول می باشد. محصولی که در شرایط مختلف آب و هوایی نصب شده باشد و هیچگونه نارضایتی از سمت مصرف‌کنندگان نداشته باشد، محصولی است که به سرعت جایگاه خود را در بازار پیدا خواهد کرد. این مورد از اصلی ترین رویکردهای ما در بحث تبلیغات می باشد، که با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و نشریات تخصصی آن را تکمیل کرده و اجرا می کنیم.

آیاتنوع محصولات شما می‌تواند پاسخ شایسته‌ای به مشتریان خود بدهد؟
از نظر تنوع، حجم سبد کالای پروفیل وین کلاس تقریبا کامل بوده و فکر می کنم توانسته ایم به نیاز بازار پاسخ دهیم. در حال حاضر پروفیل لوکس معمولی، و سیستم اکونومیک بیشترین حجم بازار را به خود اختصاص داده است که هر دو این موارد را در برمی گیرد. بخشی از نیاز بازار، سیستم کشویی است که عایق پلاست در پایان اردیبهشت ماه امسال این سیستم را هم به سبد کالایی خود افزود.

وضعیت استاندارد پروفیل وین کلاس در برابر تغییر رنگ احتمالی و یا دفرمه شدن به چه نحوی است؟
استاندارد ملی ایران را پروفیل وین کلاس در سال 91 از سازمان ملی استاندارد ایران دریافت کرده است و استاندارد CE اروپا را نیز توانسته در همان سال با ارائه محصول به شرکت های مربوطه و انجام مراحل اخذ کند. در ارتباط با بحث تغییر رنگ که مربوط به یکی از ماده های اصلی مورد استفاده در تولید پروفیل یو.پی.یوی.سی یعنی تیتانیوم دی اکسید می‌باشد، ما این محصول را از یکی از بهترین تولید کنندگان آن در دنیا شرکت کرنوس آلمان تهیه می‌کنیم و با درصد نرمال و استاندارد استفاده می نماییم؛ در زمینه دفرمگی پروفیل به المان های فراوانی مربوط می‌شود که اصلی‌ترین آنها همان فرمول ترکیب مواد است که عایق پلاست موفق شده است، طبق تجربه و مشاوره با کارشناسان متخصص در این حوزه قدم‌های محکمی از نظر فرمولاسیون ترکیب مواد بردارد، البته نوع مواد اولیه مصرفی مثلا استابلایزر از بهترین شرکت یعنی کمسون اطریش تهیه می‌کنیم و تقریبا مواد اولیه و ترکیبی در فرمولاسیون این شرکت تماماً اروپایی است.

از شروع فعالیت‌تان در این حوزه تا کنون به چه سطح از کیفیت مورد انتظار رسیده‌اید و میزان رضایت مشتریان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
با توجه به سابقه 10 ساله که در این صنعت تا به امروز داشته‌ایم؛ چه در و پنجره و چه پروفیل تا به امروز خوشبختانه رضایت‌مندی مشتریان جزء اصول شرکت بوده و توانسته‌ایم به آن کاملا پایبند باشیم؛ این شرکت به صورت ماهانه با ارائه فرم رضایت‌مندی مشتریان نظرات آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد و بررسی نقدها و پیشنهادهای مطرح شده را سریع در دستور کار قرار می‌دهیم. البته انتظارات دور از توان فعلی شرکت، در برنامه آینده شرکت گنجانده می‌شوند، از نظر انتظارات خوشبختانه پیشرفت شرکت عالی بوده و در حد انتظارات هیئت مدیره پیش رفته‌ایم.

شرکت عایق پلاست چه تدابیر فنی و نظارتی را به کار بسته که موفق شده محصولی با کیفیت یکسان عرضه کند و در نتیجه پروفیل تولیدی در شرایط آب و هوایی شهرهای مختلف کیفیت خود را حفظ کند؟
در خصوص بحث کنترل کیفیت محصولات باید تاکید کنم که با توجه به استقرار آزمایشگاه در کارخانه، کلیه تولیدات توسط واحد کنترل کیفی هر روز کنترل و با انجام تست‌های مربوطه صحت وسلامت محصولات مورد بررسی قرار می‌ گیرد، از سوی دیگر کلیه تولیدات با فرمول یکنواخت تولید می‌گردند و از نظر آب وهوایی محصولات جهت کشور عزیزمان ایران برای بدترین شرایط جوی وآب وهوایی محصولات همگن‌سازی وفرمول‌بندی شده است تا مصرف‌کنندگان عزیز هیچگونه دغدغه‌ای نداشته باشند .

در حال حاضر چه استانداردهای ملی و بین‌المللی در ارتباط با پروفیل‌های وین کلاس کسب کرده‌اید ؟
یادآوری می‌کنم استاندارد ملی ایران، استاندارد CE اروپا وگواهینامه‌های ISO9001، ISO18001، ISO 14001، ISO10002، از موسسه TUV انگلستان که مورد تایید اداره استاندارد ایران می‌باشد را در اختیار داریم و تا چندی دیگر گواهینامه منطبق بر محصولات اروپایی را نیز دریافت خواهیم کرد.
 

همانطور که اطلاع دارید یکی از معیار‌های تشخیص مرغوبیت یک پروفیل یوپی‌وی‌سی، مقایسه وزن هر متر طول آن با سایر برندهای موجود در بازار است، وین کلاس برای تثبیت وضعیت وزنی پروفیل‌ها در مقایسه با دیگر محصولات مشابه در بازار چه اقدامی انجام داده است؟
با توجه به این که قیمت‌گذاری‌های صورت گرفته هر برندی در بازار به نوع مواد اولیه مصرفی و جرم محصول و سربار تولید باز می‌گردد؛ خوشبختانه وین‌کلاس در سیستم‌های کلاسیک و نرمال تولیدات خویش با اوزان استاندارد عمل کرده و ما محصول استاندارد تولید می‌کنیم؛ البته قابل توضیح است اگر محصول دارای جرم وحجم بالایی باشد، دلیل برکیفیت بالای محصول نیست چون در بعد اول نوع مواد اولیه وفرمول محصول و در بعد دوم نوع ساختار پروفیل از نظر فیزیکی، کیفیت و مرغوبیت پروفیل را مشخص می‌کند .

با توجه به فعالیت و استقرار کارخانه در شهر اصفهان، آیا در دیگر شهرهای کشور نیز دفتر یا نمایندگی دارید؟ انگیزه و هدف شما از راه‌اندازی این دفاتر چیست؟
بله در اکثر نقاط ایران یا نمایندگی و یا انبار محصولات وجود دارد که دلیل اصلی دایر کردن انبار و پذیرفتن نمایندگی‌ها، ارایه سریع‌تر محصولات به مشتریان، در دسترس بودن محصولات و مقرون به صرفه بودن برای مشتری است به نحوی که در صورت خرید‌های جزیی از کارخانه، تولیدات از طریق انبار‌های نزدیک به آن منطقه تحویل مشتری می‌گردد.

آیا کاهش تعرفه پروفیل یوپی‌وی‌سی در سال گذشته را یک تهدید می‌دانید یا فرصتی برای رقابت سالم‌تر با محصولات خارجی ؟
با قاطعیت می‌توان گفت که یک تهدید است زیرا این امر فقط باعث ورود محصولات نامرغوب ترکیه به کشور می‌شود که با این عمل سیاستمداران ضربه بسیار کنترل نشده‌ای به تولیدکنندگان پروفیل داخلی وارد نموده‌اند. البته قابل توضیح است که محصولات اروپایی نیز وارد کشور می‌شود، ولی به دلیل قیمت بالای آنها اصلا قابل رقابت با محصولات ایران نیستند. شایان ذکر است تولیدات داخل نیز استاندارد‌های اروپا را پاس می‌کنند چه از نظر فیزیکی چه پلیمری، ولی محصول اروپایی نام اروپا را به یدک می‌کشد .
 

وین کلاس در تامین مواد اولیه باکیفیت و تولید پروفیل استاندارد به چه نحوی عمل می‌کند وبرنامه شما برای گسترش شبکه مشتریان چیست؟
با توجه به این که این شرکت دارای مجوز ازسازمان صنعت ومعدن وتجارت است، خرید پی.وی.سی از طریق بورس و از پتروشیمی بندر امام صورت می‌گردد والباقی محصولات نیز اکثراً اروپایی می‌باشد از طریق نمایندگی رسمی آنها در ایران و یا به صورت مستقیم خریداری می شود. جهت گسترش شبکه مشتریان با توجه به رویکردی که در ابتدای فعالیت این شرکت در زمینه تولید پروفیل صورت پذیرفته است، سیاست اعطای نمایندگی در سراسر ایران را دنبال می کنیم.

برنامه شرکت وین کلاس برای تحویل به موقع سفارشات مشتریان و سازکار تبلیغاتی شما چیست؟
نحوه تولید این شرکت به گونه‌ای است که در صورت عدم وجود سفارشات نیز تولید صورت می‌گیرد وهمیشه دپویی از محصولات در کارخانه یا در انبار‌های پخش وجود دارد و خوشبختانه تا به امروز تحویل محصولات طبق زمان‌بندی بوده و تاخیری صورت نگرفته است . در مقوله تبلیغات نیز که قبلا گفته شد به نظر بنده تبلیغات به صورت تخصصی خیلی کارامد‌تر می‌باشد چه در نمایشگاه‌های تخصصی وچه در مجله‌ها مخصوصا در نشریه پنجره ایرانیان که مجله‌ای جامع است .

نظر شما درباره شبکه خبری پنجره ایرانیان و انتشار رایگان اخبار شرکت‌ها در آن چیست؟
اقدام شایسته و قابل تقدیری است که واقعا جای تقدیر وتشکر دارد که واقعا در امر نشر آگهی‌ها و اخبار روز در صنعت در وپنجره زحمات فراوانی می‌کشند.

به عنوان یکی از فعالان صنعت دروپنجره یو.پی.وی.سی محتوای نشریه پنجره ایرانیان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟                                                                  از همه جهات عالی و فوق‌العاده است مطالب آنها کاملا به روز بوده وبه تمامی بخش‌های این صنعت توجه ویژه‌ای دارد از نظر بنده نشریه پنجره ایرانیان 100 درصد کامل وجامع می‌باشد.                                                           

نشریه پنجره ایرانیان ـ سال هشتم ـ شماره 94 ـ مرداد 94


ثبت نظر

ارسال