آک پروفیل کیفیت برتر و صادرات را هدف گرفت

پنجره ایرانیان: گردهمایی اعضای خانواده صنعتی آک‌پروفیل در نخستین فصل سال 1394 فرصتی را فراهم آورد تا مدیریت و دیگر مدیران ارشد این گروه صنعتی تولیدکننده پروفیل‌های یو.پی.وی.سی در فضایی صمیمی اما نقادانه به ارزیابی چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی این برند ملی بپردازند.
  • پنجشنبه 15 مرداد 1394 ساعت 10:19

مجتمع تفریحی ماهان در منطقه گرمدره شهرستان کرج، ششم خردادماه میزبان میهمانی بزرگ مدیران شرکت آک‌پروفیل بود و در نهایت این گردهمایی 2 ساعته همگان با تایید کیفیت پروفیل‌های تولیدی با برند آک‌پروفیل تاکید داشتند که هرگز نباید از حرکت به سمت کیفیت برتر غافل شد و تداوم مسیر انتخاب شده می‌تواند راه را برای نفوذ پروفیل‌های یو.پی.وی.سی آک‌پروفیل در بازارهای جهانی هموار‌تر سازد. مهندس رامین صحنه، مدیریت شرکت آک‌پروفیل و همکاران‌اش سنگ‌بنای تولید را در سال 1388 نهادند. مسیری سخت اما شایسته احترام و البته با سرمایه‌گذاری سنگین. خط تولید گروه صنعتی آک‌پروفیل در استان گلستان مستقر است، استانی که با وجود مردمانی خوب و سخت‌کوش از بیکاری بالا رنج می‌برد و سرمایه‌گذاری صنعتی در این استان سرسبز کشور، البته نشان از تعهد اقتصادی مدیران آک‌پروفیل جهت ایجاد اشتغال و رونق تولید در بیست و نهمین استان ایران دارد، چه اینکه چرخیدن موتور تولید آک‌پروفیل دستکم 300 شغل را به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است. مدیریت شرکت آک‌پروفیل برای تولید محصولی با کیفیت برتر و دارای رقابت مصمم است و کمتر سخن می‌گوید. انتخاب ماشین‌آلات مدرن و پیشرفته اروپا با برند میکروسان باعث شد تا در کنار تخصص و تعهد کادر فنی و مهندسی شرکت و البته استفاده از مواد اولیه درجه یک، اقبال تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی به محصولات آک‌پروفیل افزایش یابد. روند پیشرفت شرکت آک‌پروفیل در نهایت مدیران این گروه صنعتی را بر آن داشت تا با سرمایه‌گذاری و خرید ماشین‌الات پیشرفته اروپایی نظیر Bottero ایتالیا وBest MAKINA ترکیه و elumatec آلمان، خط تولید در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی و شیشه‌های دوجداره را در سال 1390 راه‌اندازی کنند. چشم‌انداز شرکت آک‌پروفیل روشن است و عبور مدبرانه و هوشمندانه از بحران ناشی از نوسان شدید نرخ ارز در سال‌های اخیر و البته تنگناهای ناشی از رکود سنگین اقتصادی در سال‌های 1390 و 1391 نشان داد که برند آک‌پروفیل توانسته است جزو سرآمدان عبور از دشواری‌ها و تنگناها باشد و باید منتظر خبرهای مهم و خوش از این برند شایسته احترام ایران زمین در صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی باشیم. گزارش ویژه پنجره ایرانیان از گردهمایی خانواده آک‌پروفیل را بخوانید.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

 هم‌اندیشی برای کیفیت برتر

به گزارش خبرنگار پنجره ایرانیان،‌ عصر روز پنجشنبه 6 خردادماه 1394 گردهمایی خانواده بزرگ آک‌پروفیل در مجتمع پذیرایی ماهان واقع در گرمدره کرج برگزار شد. در این گردهمایی که توسط مدیران جوان شرکت آک‌پروفیل ترتیب داده شده بود، جمع کثیری از مشتریان و نمایندگان این شرکت در یک فضای دوستانه اما جدی تلاش کردند تا با هم‌اندیشی و همفکری، معایب احتمالی محصولات شرکت را آسیب‌شناسی و با ارائه پیشنهادهای کارشناسی خود به مدیریت شرکت در صدد رفع آن برآیند و البته مزایا و محاسن برتری پروفیل تولیدی شرکت را ارتقا دهند. در ابتدای این همایش ،مدیران آک‌پروفیل، تولیدکننده پروفیل یو.پی.وی.سی یک به یک پشت تریبون قرار گرفتند تا دقایقی با مشتریان خود بی‌هیچ واسطه‌ای گفتگو کنند.

پیمان دوباره برای افزایش کیفیت

رامین صحنه مدیریت شرکت آک‌پروفیل در این مراسم پس از ارائه توضیحات ویژه‌ای از چگونگی اداره کارخانه آک‌پروفیل و نظام مدیریتی این شرکت و تطبیق آن با نظام‌های مدیریتی نوین و روز دنیا تاکید کرد: توجه حداکثری به حقوق مصرف کننده نهایی و التزام به اصل مشتری‌مداری جزو اصول بنیادین آک‌پروفیل در عرصه رقابت است. این عضو انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی مهمترین هدف از برگزاری گردهمایی خانواده بزرگ آک‌پروفیل را پیمان دوباره با نمایندگان این شرکت برای حفظ کیفیت در فرایند ساخت و نصب در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی با برند آک‌پروفیل عنوان کرد و افزود: آشنایی و دیدار از نزدیک با مشتریان و نمایندگان آک‌پروفیل و آگاهی و آشنایی نسبت به مشکلاتشان باعث خواهد شد تا بتوانیم با همفکری و هم‌اندیشی و نقد همدیگر در مسیر توسعه و پیشرفت گام برداریم.
مدیریت شرکت آک‌پروفیل با اشاره به سابقه برگزاری همایش‌ خانواده آک‌پروفیل در استان‌های دیگر گفت: همواره به آنچه گفته‌ایم عمل کرده و به آنچه خواسته‌ایم، رسیده‌ایم و مصمم هستیم بر عهد خود با نمایندگان و مصرف‌کنندگان مبنی بر کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌های کشور با استفاده از در و پنجره‌های ساخته‌شده با پروفیل‌های یو.پی.وی.سی آک‌پروفیل باقی بمانیم. صحنه اولین هدف این شرکت را در سال 94 حفظ مشتریان فعلی خود عنوان کرد و افزود: البته نیم نگاهی هم به مشتریان جدید داریم، چرا که معتقد هستیم تامین نیازهای مشتریان فعلی آک‌پروفیل و دقت در انتخاب نمایندگان جدید بر اساس استانداردهای تولید و نصب در و پنجره رمز پیشرفت ما خواهد بود. وی تاکید کرد: با توجه به سیاست‌ها و استراتژی که برای سه استان تهران و قزوین و البرز داریم، به امید خدا با افزایش قالب‌های جدید و تنوع محصولات‌مان و اجرایی شدن طرح توسعه و تحول کارخانه حتما به این مهم خواهیم رسید.
مدیریت این شرکت تولید کننده پروفیل یو.پی.وی.سی در ادامه اظهاراتش، با اشاره به چالش‌های پیش‌رو، آینده صنعت تولید پروفیل یو.پی.وی.سی را مبهم و نامعلوم توصیف کرد و افزود: در مقام یک تولید کننده با مشکلات و موانع بسیاری مواجه هستیم و حتی نمی‌دانیم کدام دستگاه دولتی متولی پیگیری مطالبات تولیدکنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی است، با این وجود با عنایت به عبور موفق از بحران‌های ارزیی و تنگناهای ناشی از تحریم و دشواری‌های برخاسته از رکود اقتصادی مصمم هستیم که حضوری جدی‌تر و موثر در بازار داخلی و حتی بازارهای صادراتی کشورهای همسایه ایران داشته باشیم. این عضو انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی ایران ابراز امیدواری کرد انجمن تولیدکنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی جدی‌تر و فعال‌تر از گذشته عمل کرده و به مشکلات و موانع تولید پروفیل توجه ویژه‌ای داشته باشد.

نمایندگان آک‌پروفیل؛ سربازان خط مقدم

در ادامه پورقاز مدیر بازرگانی آک‌پروفیل، مشتریان و نمایندگان آک‌پروفیل و پنجره‌سازان حاضر را به سربازان عرصه صنعت تشبیه کرد و گفت: شما به مانند سربازانی هستید که از حریم کشورمان در مقابل تهاجم بیگانه قد علم می‌کنند و البته نمایندگان و مشتریان یک سرمایه جاودانه برای برند آک‌پروفیل به شمار می‌آیند. وی تصریح کرد: تلاش شما دوستان که سال گذشته در تنگناهای بسیار پنجره یو.پی.وی.سی سر خم نکرده و در خط مقدم جبهه‌های این صنعت به کارخود ادامه دادید، شایسته احترام است و به طور حتم آینده و چشم‌انداز بسیار خوبی پیش‌روی شماست. وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: شما صنعتگران عرصه ساختمان در برابر سختی روزگار سرخم نکرده و قوی‌تر و بزرگ‌تر از گذشته شده‌اید و ما نیز به احترام شما سر تعظیم فرو می‌آوریم و به بودن در کنار شما افتخار می‌کنیم. مدیر بازرگانی آک‌پروفیل در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشینه این شرکت افزود: آک‌پروفیل در سال 88 در استان گلستان با تولید پروفیل‌های یو.پی.وی.سی فعالیت خود را آغاز کرد. پورقاز با بیان اینکه این شرکت کاملا با بودجه شخصی تاسیس شده، افزود: ایجاد اشتغال‌زایی در این منطقه محروم از مهمترین اهداف موسسین آک‌پروفیل بوده و البته صادرات پروفیل به ترکمنستان از سال 88 تا 91 هم نشان از اقبال بازار کشورهای منطقه به کیفیت این برند ملی است. وی خاطرنشان کرد: با تشکیل واحد بازرگانی داخلی شرکت، آک‌پروفیل از سال 91 به بعد عملا وارد بازار ایران شد و باید بگویم که آک‌پروفیل از معدود شرکت‌های صادر کننده پروفیل‌های یو.پی.وی.سی در ایران به شمار می‌آید.
پورقاز هدف از برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و گردهمایی‌های ویژه این شرکت در چند سال اخیر را برندسازی و معرفی بیش از پیش این محصول با کیفیت عنوان کرد و افزود: تاسیس دفتر تجاری آک‌پروفیل در قزاقستان از جمله اقدامات ویژه برای حضور در بازار کشورهای همسایه شمالی ایران به شمار می‌رود. مدیر بازرگانی شرکت آک‌پروفیل افغانستان و ترکمنستان وقزاقستان را بازار هدف این شرکت معرفی و تصاحب آسیای میانه را از مهمترین اهداف آینده برشمرد و با اشاره به بازار داخلی آک‌پروفیل، هم اکنون نمایندگی رسمی آک‌پروفیل در 20 استان کشور فعال هستند که این حلقه ارتباطی توانسته است بر میزان فروش محصولات و رضایت مشتریان بیافزاید. پورقاز حفظ جایگاه و تعداد مشتریان و نیز تنوع محصولات خود را مهمترین هدف این شرکت در سال‌های گذشته دانست و خاطر نشان کرد: از همین رو سعی داریم با شنیدن نظرات، پیشنهاد‌ها و انتقاد‌ها و رفع معایب بازار فعلی را حفظ کنیم، از همین رو، شما پنجره‌سازان بهترین گزینه برای این مهم به شمار می‌آیید و لازم است مشکلات آن را به ما انتقال دهید و مطمئن باشید که ترتیب اثر داده خواهد شد.
وی با بیان این که طرح توسعه و گسترش فعالیت‌های ما با بدترین سال این صنعت مصادف شد اعلام کرد: با امید به خدا سرمایه‌گذاری انجام شده در زیر ساخت‌ها و بخش سخت‌افزار جهت تولید پروفیل لمینیت انجام شده و در تابستان به تولید انبوه خواهد رسید.
این فعال صنعتی با اشاره به طرح تجاری سازی Akprofile در سال 1394 عنوان کردند:امسال انجام تبلیغات محیطی در سطح استان های تهران و البرز از اولویت های اساسی این شرکت می باشد. و کلیه واحدهای تولیدی که به صورت انحصاری محصولات این شرکت را مصرف می کنند در صورتی که تبلیغات خاصی را برای خود در نظر گرفته اند مورد حمایت ویژه این شرکت خواهند بود. وی همچنین با اشاره به رضایت بیمه ایران از کیفیت پروفیل های تولیدی این شرکت افزایش ضمانت پروفیل از 10 به 15 سال را جز اقدامات سال 94 خود برشمرد.
پورقاز تاکید کرد: بنا به درخواست چند واحد تولیدی همانند گذشته بازدیدهای سرزده به کلیه تولیدکنندگان پنجره که از آک‌پروفیل استفاده می‌کنند، را در دستور کار قرار خواهیم داد. مدیر بازرگانی آک‌پروفیل اضافه کرد: به پیشنهاد برخی از دوستان به جهت انتخاب شعار تجاری تصمیم گرفتیم با اعلام فراخوان هرکسی بهترین شعار تجاری را پیشنهاد دهد، جایزه نفیس به او تعلق خواهد گرفت.
وی در خاتمه اظهارات خود با ابراز تاسف از مشکلاتی که تولیدکنندگان سال گذشته با آن مواجه بودند، افزود: به واقع من و همکارانم به اینکه پروفیل تولید شده در آک‌پروفیل چرخه تولید شما صنعتگران عرصه پنجره را می‌گرداند، افتخار می‌کنیم و چنانچه مشکلاتی هم وجود داشته، صمیمانه عذرخواهی می‌کنیم.

کیفیت را برتر نگه داریم

ملکی نماینده فروش آک‌پروفیل در استان تهران، البرز و قزوین اظهارت خود را با خیرمقدم به حضار آغاز کرد و با تایید سخنان مدیریت و مدیربازرگانی این شرکت، هدف اصلی این گردهمایی را همانا مشتری‌مداری و نیز رسیدن به تولیدی ایده‌آل و با کیفیتی بی‌نظیر عنوان کرد. وی خطاب به حاضرین در این جلسه ابراز داشت: این مهم جز با ارائه نظرات و انتقادات شما عزیزان امکان‌پذیر نیست. وی افزود: با پیگیری‌هایی که در بازار مصرف انجام دادیم، مهمترین مشکل پیش‌رو، قیمت شکنی برخی از پنجره‌سازان به خصوص در استان البرز است و لازم است تاکید کنم که همه عزیزان و مصرف‌کنندگان آک‌پروفیل وحدت رویه و یکپارچگی قیمت را حفظ کنند. ملکی اظهار کرد این حفظ کیفیت سرمایه اصلی صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی است و مقوله‌ای که صنعت را به زوال می‌کشاند، همین قیمت شکنی است، پس خانواده آک‌پروفیل چون همیشه هم‌گام با هم از ورود به عرصه قیمت‌شکنی پرهیز خواهد کرد. این نماینده فروش برند آک‌پروفیل هشدار داد: اگر پنجره‌ای با پروفیل‌آک زیرقیمت بازار ارائه شود، پروفیل ما به پروفیل بی کیفیت و ارزان قیمت مشهور شده و آسیب آن شامل حال کلیه ما خواهد شد.

تقدیر نمایندگان از آک‌پروفیل

در پایان این گردهمایی نیزخسروشاهی،مدیرشرکت شرکت آلتین یراق خطاب به حاضرین در سالن گفت: صحبت و ارائه نقطه نظراتم در جمع شما بزرگان برای من بسیار سخت است، چرا که همگی از بهترین‌های صنعت تولید در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی هستید. لذا اساسا قصد ندارم سخن پراکنی کنم، فقط لازم می‌دانم که از کلیه دوستان در شرکت آک‌پروفیل به خاطر زحماتی که در این سال‌ها متحمل شدند و مشکلاتی که ما برایشان به بارآوردیم، خصوصا از دوست بسیار خوبم مهندس رامین صحنه نهایت عذر خواهی را دارم.
وی به نمایندگی از دیگر نمایندگان خطاب به مدیران شرکت عنوان کرد: تایید می‌کنیم که آک‌پروفیل هرگز برای کاهش قیمت تمام شده و در اختیار گرفتن سهم بیشتر بازار در دام دستکاری کیفیت گرفتار نشده و اعتماد روزافزون مردم به این برند ملی خود بزرگترین سرمایه‌است که ما هم باید با تولید و نصب در و پنجره‌های استاندارد به پیشرفت آک‌پروفیل کمک کنیم.

نشریه پنجره ایرانیان ـ سال هشتم ـ شماره 93 ـ تیر 94


ثبت نظر

ارسال