معرفی کتاب: عادت‌های اتمی

نویسنده: جیمز کلیر / مترجم: هادی بهمنی / به قلم عباس توکلی
  • دوشنبه 4 مرداد 1400 ساعت 15:50

شما چه عادت‌هایی دارید؟ ممکن است برای پاسخ به این پرسش به اندکی تامل نیاز داشته باشید، زیرا طبق تعریف، عادت، رفتاری است که بدون فکر و به‌طور خودکار انجام می‌دهیم و ممکن است همیشه از عادت‌هایمان آگاهی نداشته باشیم. به خاطر اینکه عادت‌ها را بدون فکر و توجه انجام می‌دهیم، ممکن است متوجه قدرت آنها نشویم. اگر هر کاری را هر روز تکرار می‌کنید، حتی کوچک‌ترین کارها، از پس‌انداز کردن هزار تومان تا کشیدن یک نخ سیگار، درنهایت تاثیری بزرگ روی زندگی‌تان می‌گذارد.

اغلب ما متوجه تغییرات کوچک نمی‌شویم، زیرا تاثیر آنی آنها کوچک است و به چشم نمی‌آید. اگر شما اضافه‌وزن داشته باشید و امروز 20 دقیقه بدوید، فردا نیز هم چنان اضافه‌وزن دارید. در مقابل، اگر تناسب‌اندام داشته باشید و امشب برای شام پیتزایی بزرگ سفارش دهید و تمام آن را نوش جان کنید، یک شبه اضافه‌وزن پیدا نمی‌کنید.

اما اگر اعمال کوچک را هر روز تکرار کنید، درنهایت، نتیجه‌ای بزرگ بر زندگی‌تان می‌گذارد. اگر هر روز پیتزا بخورید، بعد از یک سال خواهید دید که اضافه‌وزن چشم‌گیری پیدا کرده‌اید. اگر هر روز 20 دقیقه بدوید بالاخره به وزن مطلوبتان خواهید رسید، حتی اگر در طول این مدت متوجه تغییرات نشده باشید.

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال چهاردهم-شماره 166/مردادماه1400


ثبت نظر

ارسال