معرفی کتاب: هنر ظریف بی‌خیالی

نویسنده: مارک منسن/ مترجم: زهره مستی/ به قلم: عباس توکلی
  • سه شنبه 3 فروردین 1400 ساعت 14:27

فرقی نمی‌کند در یک کشور پیشرفته زندگی می‌کنید یا در یک کشور فقیر، همه ما انسان‌ها همواره با فرصت‌هایی روبه‌رو می‌شویم که اگر به‌خوبی از آن استفاده کنیم به پیشرفتی که ایده‏آل‏مان است، دست خواهیم یافت. انسان امروزی همیشه با گزینه‌های زیادی روبه‌روست. امروزه انسان توانسته رفاه بیشتری را در مقایسه با اجداد خود به دست بیاورد. پیشرفت‌های علمی و پزشکی امید به زندگی را نسبت به گذشتگان‏مان افزایش داده است؛ بنابراین در چنین شرایطی چرا نباید گفت که زیستن در چنین دنیایی، شادمانی محض نیست؟

بااین‌وجود بسیاری از ما بااینکه از سطح رفاه خوبی برخوردار هستیم، اما هنوز در مورد بسیاری از جنبه‌های زندگی‌مان نگران بوده و دچار استرس می‌شویم؛ اما چرا به چنین ویروس همگانی مبتلا شده‌ایم، ویروسی که با جاه‌طلبی‌ها و خواستن‌های بیشتر، باعث رنج و استرس همیشگی انسان شده است.

دلیل این اتفاق بسیار واضح است. ما آن‌قدر با گزینه‌های متعدد احاطه شده‌ایم که گاه وسوسه می‌شویم همه آن کارها را امتحان کنیم و به عبارتی ساده‌تر دستی در همه‌چیز داشته باشیم. این موضوع باعث می‌شود که به‌جای تمرکز در یک زمینه، خود را با گزینه‌های متعدد گیج کنیم. هیچ می‌دانستید که با این کار، بیش‌ازحد خود را تحت‌فشار قرار می‌دهید و به‌تدریج تمام قوا و انرژی خود را از دست خواهید داد؟

برای دیدن فایل کامل پی دی اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال چهاردهم-شماره 162-161/اسفند 99 و فروردین 1400


ثبت نظر

ارسال