تولید بدون کارخانه

پنجره ایرانیان: در مقاله پیش رو مبحث برون‏ سپاری به ‏عنوان یکی از روش ‏های به ‏روز و موثر فعالیت‏ شرکت‏ ها، مورد بررسی قرار گرفته است.
  • یکشنبه 4 بهمن 1394 ساعت 23:44

این مقاله به قلم دکتر شهرام علیزاده، مدیرعامل شرکت آلوکد به نگارش درآمده است. شهرام علیزاده دانش ‏آموخته مهندسی عمران از سال 1375 و کارشناس ارشد شهرسازی از سال 1380 و DBA (دکتری مدیریت کسب و کار) از سال 1392 می‏ باشد. در شماره گذشته بخش نخست سلسله مقالات ایشان با عنوان "آلومینیوم، ساختمان، بازاریابی، برند و الگوبرداری سازمانی" به چاپ رسید. ضمن سپاس از دکتر علیزاده، با هم این مقاله را می‏ خوانیم:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

امروزه تنوع محصولات و تخصصی بودن برخی کالاها، با توجه به اینکه دانش لازم در اختیار دست اندرکاران و همکاران به ‏راحتی قرار گرفته یا می‏ گیرد، مبحث برون‏ سپاری را بسیار حائز اهمیت ساخته است. البته رعایت اصول امانتداری و انجام برون ‏سپاری با سازوکارهای مربوطه نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‏ کند.
این امر به اثبات رسیده است که برون‏ سپاری دارای منافع بسیاری برای بنگاه‏ ها می‏ باشند. به ‏عنوان مثال در صنعت ساختمان و در و پنجره هم اکنون تولید پروفیل و شیشه، توری‏ های پنجره و اجرای نماهای شیشه ‏ای و تولید در و پنجره به صورت برون‏ سپاری توسط برخی از بنگاه ‏های تولیدی در حال انجام است. ارتباط میان بنگاه‏ های تولید توسط برون ‏سپاری دارای فرصت‏ ها و تهدیداتی است که در این مقاله سعی در آشنایی علمی با این پدیده و توضیحات پیرامونی آن خواهیم داشت.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره 99 ــ دی 94


ثبت نظر

ارسال