لامپ‌های هوشمند هواشناسی می‌کنند

پنجره ایرانیان: از این پس با نصب لامپ‌های هوشمندی می‌توان اطلاعات جوی از قبیل: سرما، گرما، وزش باد، اندازه‌گیری دمای هوا، باران، باد و غیره را به سادگی و از طریق تلفن همراه در اختیار داشت.
  • دوشنبه 2 تیر 1393 ساعت 17:8

در عصر مدرنیته شاهد رشد تکنولوژی و فناوری‌هایی هستیم که زندگی را برای انسان‌ها بیش از پیش ساده می‌کنند. ساخت و نصب لامپ‌های هوشمند، یکی از فناوری‌های جدیدی است که دارای کاربرد بسیاری است.تا پیش از این، سازمان هواشناسی هر کشوری تنها منبع آگاهی به شمار می‌رفت که از اطلاعات جوی خبر داشت اما اخیرا لامپ‌های هوشمندی در خیابان‌های شیکاگو امریکا نصب شده اند که به "لامپ‌های هوشمند" لقب گرفته‌اند.

این لامپ‌ها به سنسور و همینطور حسگرهایی مجهز هستند که قابلیت اندازه‌گیری کیفیت هوا، شدت نور، دما، گرما، سرما، باران ، باد و غیره را دارند. شهروندان می‌توانند اطلاعات جوی ارسال شده از لامپ‌های هوشمند را بر روی تبلت، لب تاب یا حتی تلفن‌های همراه خود مشاهده کنند.

براین اساس به نظر می‌رسد نقش سازمان هواشناسی در امریکا بسیار کم رنگ‌تر از گذشته شود زیرا هر شهروندی در هر ساعتی از شبانه‌روز قادر به اطلاع از سیستم آب و هوایی خواهد بود.


ثبت نظر

ارسال