‌خانه‌ای که در 4 روز ساخته می‌شود

پنجره ایرانیان: آیا می‌دانید خانه‌‌ای ابداع شده است که با خلاقیت، کمی حوصله و البته یک پیچ گوشتی می‌توان آن را در عرض 4 روز ساخت و برپا کرد؟
  • شنبه 24 خرداد 1393 ساعت 10:27

یک شرکت معماری فرانسوی به نام Multipod Studio به تازگی از خانه‌ای رونمایی کرده است که بسیار سبک و قابل بازیافت می‌باشد و قرار است به زودی با قیمتی بسیار کم به بازار عرضه شود. یک نکته قابل توجه آن است که با کمی حوصله و یک آچار الکتریکی استاندارد، این خانه طی تنها چهار روز ساخته و آماده می‌شود .این خانه که Pop-Up House نام دارد، 150 متر مربع است. فضای داخلی آن مناسب است و شامل یک آشپزخانه بزرگ و فضایی برای اتاق نشیمن و ناهارخوری می‌باشد.

بقیه فضای خانه نیز به یک حمام، یک اتاق خواب بزرگ، دو اتاق خواب کوچک، یک اتاق کار و یک تراس اختصاص داده شده است. سازه چوبیPop-Up House بسیار ساده و خوش تراش می‌باشد. چارچوب خانه، کف چوبی ورقه ورقه، بلوک‌های عایقی از جنس پلی استیرن، و سایر اجزای این خانه به وسیله یک آچار مناسب برای چوب، به هم متصل می‌شوند. نکته حائز اهمیت این است که ساخت این خانه نیاز به تجربه و تبحر ندارد و افراد آماتور هم می‌توانند با کمی صبر این خانه را مانند خانه‌سازی با آجرهای اسباب بازی آماده نمایند.

عایق‌بندی عالی و استفاده از محفظه دمایی غیر قابل نفوذ، Pop-Up House را از هر گونه سیستم گرمایشی بی‌نیاز می‌سازد. در عین حال، کلیه استانداردهای انرژی در این ساختمان رعایت نموده و این خانه را تا سطح استانداردهای بین المللی بالا برده است. بنابراین به دلیل ذخیره گرما می‌توان این خانه را در سردترین نقاط دنیا هم برپا کرد.در حال حاضر این خانه در مرحله پیش الگو قرار دارد؛ بنابراین فاقد جزئیات ریز و ظریف یک خانه معمولی است. قیمت این خانه برابر با 30 هزار یورو برآورد شده است که این مبلغ شامل خدمات ساخت می‌شود، اما خدمات نصب آب لوله کشی، برق و ... را در بر نمی‌گیرد.

 


ثبت نظر

ارسال