تولید بخاری گازسوز کم‌مصرف به قرارداد رسید

پنجره ایرانیان: قرارداد تولید بخاری گازسوز با رده انرژی B با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز و معاون توسعه فناوری معاونت علمی‌ریاست جمهوری امضا شد.
  • دوشنبه 5 خرداد 1393 ساعت 15:17

این بخاری به ابتکار یک مهندس ایرانی و تحت لیسانس شرکت ایرانشرق نیشابور به تولید انبوه خواهد رسید. این قرارداد به امضای مهندس صابری از پارک فناوری پردیس و مهندس جلالی مدیرعامل شرکت ایرانشرق نیشابور رسید.

با تولید این بخاری با بازدهی 85 درصد درمرحله اول برای 120 نفر اشتغال مستقیم و برای 80 نفر دیگر اشتغال غیر مستقیم ایجاد خواهد شد .به گفته مهندس عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز درصورت تولید انبوه این بخاری به میزان دو میلیون عدد برای 12 هزار نفر شغل پایدار ایجاد خواهد شد و سالانه 8 میلیارد متر مکعب گاز صرفه‌جویی ‌می‌شود. مدیرعامل شرکت ملی گاز افزود: سعی خواهیم کرد قیمت تمام شده این بخاری از بخاری‌های کنونی دربازار بیشتر نباشد تا خود مصرف‌کنندگان با مقایسه قیمت‌ها و بخاطر پرداخت گازبهای کمتر بخاری کم‌مصرف‌تر را انتخاب کنند.

دراین مراسم همچنین قرارداد ایجاد صندوق حمایت از تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی در زمینه فناوری‌های گاز به امضای اقایان عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز و وطنی معاون توسعه علمی ‌معاونت علمی ‌و فناوری ریاست جمهوری رسید.

تفاهم‌نامه ساخت و بو‌می‌سازی ماده ضدکف پایه سیلیکونی مورد استفاده در پالایشگاه‌های گاز و تفاهم‌نامه توسعه دانش فنی واحدهای شیرین‌سازی گاز با بهره‌گیری از حلال فرموله شده بو‌می‌ از دیگر قراردادهایی بود که امروز در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی نفت ، گاز ، پالایش و پتروشیمی‌ به امضا رسید.

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم، شماره 80، خرداد ماه 1393


ثبت نظر

ارسال