راه‌اندازی شهرک خصوصی صنایع شیشه در مراغه

پنجره ایرانیان: مدیر کارخانه آسافلوت و شیشه‌سازی مراغه گفت: اولین شهرک صنعتی خصوصی صنایع شیشه توسط گروه صنایع شیشه کاوه در این شهرستان ایجاد می‌شود.
  • دوشنبه 1 اردیبهشت 1393 ساعت 17:33

سعید حسنی اسفندماه گذشته در بازدید انجمن پیشگامان عمران و توسعه سبز مراغه از مجتمع صنعتی آسا فلوت افزود: با موافقت وزارت صنعت، تجارت و معدن، این شهرک صنعتی در این شهرستان احداث می‌شود.

وی اظهارکرد: این شهرک صنعتی در زمینی به مساحت 200 هکتار درکنار مجتمع آسافلوت ایجاد می‌شود و مراحل احداث آن در حال انجام بوده و مجوزهای لازم در این ارتباط به زودی اخذ می‌شود. مدیرکارخانه شیشه‌سازی مراغه ادامه داد: اوایل سال آینده نیز کوره و بزرگترین خط تولید چسب سیلیکات سدیم با تولید ماهانه 100 تن در کنار مجتمع آسا فلوت و کربنات سدیم مراغه راه‌اندازی می‌شود.

حسنی با اشاره به اشتغال زایی این مجتمع بزرگ صنعتی، اضافه کرد: هم اکنون دو هزار نفر به صورت مستقیم در دو مجتمع کربنات سدیم و آسافلوت مشغول به کار هستند. وی گفت: هم اکنون مجتمع کربنات سدیم این شهرستان مواد اولیه کارخانه‌های تولید مواد شوینده و صنایع شیشه کشور را تامین می‌کند.

حسنی اظهار کرد: کارخانه شیشه‌سازی آسافلوت نیز در مجموع با چهار خط تولید انواع شیشه فلوت، جام رفلکس و آینه بزرگترین خطوط تولید کشور و خاورمیانه را دارد. وی گفت: حمایت مسوولان و مردم این شهرستان در حل و رفع مشکلات پیش روی این واحدهای صنعتی زمینه ساز توسعه و رشد اقتصادی در کنار ریشه کنی بیکاری می‌شود.  مدیرعامل انجمن پیشگامان عمران و توسعه سبز صنعت مراغه نیز در این بازدید با تاکید بر همکاری سازمان‌های مردم نهاد از صنایع تولیدی و مادر این شهرستان گفت: حمایت این سازمان‌ها به عنوان بخشی از جامعه و مردم از واحدهای صنعتی موجب دلگرمی و زمینه ساز توسعه پایدار منطقه است.

علی مشتاق پور افزود: سازمان‌های مردم نهاد نقش مهمی در ایجاد ارتباط بین اقشار مختلف جامعه با صنایع و واحدهای تولیدی داشته و موجب تعامل فراگیر و رفع برخی مشکلات محیطی و اجتماعی می‌شود. وی یادآوری کرد: فعالیت‌های خیرخواهانه گروه صنعتی شیشه کاوه در قالب احداث مساجد، مدارس و کمک به تامین برخی امکانات بیمارستانی در این شهرستان و منطقه جای قدردانی دارد.

کارخانه شیشه آسافلوت مراغه از بزرگترین مجتمع‌های تولید شیشه در سطح کشور و خاورمیانه بوده و در جریان سفرهای استانی دور دوم دولت قبلی به بهره برداری رسیده است.

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم، شماره 79-78، اردیبهشت ماه 1393


ثبت نظر

ارسال