بزرگ‌ترین واحد تولید پروفیل یو.پی.وی.سی شرق کشور؛

کارخانه واکا کرویتز با حضور وزیر صنعت افتتاح شد

کارخانه واکا کرویتز، بزرگ‌ترین واحد تولید پروفیل یو.پی.وی.سی شرق کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان خراسان جنوبی افتتاح شد.
  • دوشنبه 8 مهر 1398 ساعت 15:27

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح روز شنبه 9 شهریورماه 1398 به همراه هیاتی عالی‌رتبه از مسئولان کشوری و استانی با حضور در شهرک صنعتی قائن، کارخانه بزرگ تولید پروفیل واکا کرویتز را افتتاح کرد. محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی، فرهاد فلاحتی، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس، داود شهرکی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، عباس جرجانی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی و جمعی از فرمانداران، مدیران کل و امامان جمعه شهرستان‌های خراسان جنوبی، وزیر صمت را در این مراسم همراهی می‌کردند.

بنابر گزارش خبرنگار پنجره‌ایرانیان، کارخانه واکا کرویتز متعلق به شرکت گسترش صنایع قائن و با مدیریت مهندس سید مجید میرجعفری در زمینی به مساحت 24 هزار مترمربع و با ظرفیت تولید سالیانه 10 هزارتن در شهرک صنعتی قائن استان خراسان جنوبی فعالیتش را آغاز کرد. این کارخانه که در فاز اول خود زمینه اشتغال بیش از 200 نفر نیروی کار را فراهم کرده است اقدام مناسبی در جهت اشتغال‌زایی در این منطقه محسوب می‌شود. مجموعه واکا کرویتز با در اختیار داشتن سه مجموعه تولیدی سبد کاملی از مقاطع پروفیل دروپنجره یو.پی.وی.سی را به بازار عرضه می‌کند.

در حال حاضر در این واحد بزرگ تولیدی 5 خط اکسترودر به‌صورت فعال در 3 شیفت 24 ساعته مقاطع مختلف پروفیل دروپنجره یو.پی.وی.سی را تولید و به بازار عرضه می‌کند. مجموعه واکا که فعالیت تولیدی در زمینه پروفیل‌های دروپنجره یو.پی.وی.سی را از سال 86 آغاز کرده بود به دلیل تحریم اتحادیه اروپا با یک وقفه چندین ساله مواجه شد. لازم به ذکر است قبل از خریداری سهام و امتیاز شرکت گسترش صنایع قائن توسط گروه واکا کرویتز، این مجموعه به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تعلق داشت. با اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا و قرار گرفتن نام سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در لیست این تحریم‌ها، کارخانه تولید پروفیل واکا باوجود این‌که به بخش خصوصی یعنی گروه واکا واگذار شده بود نیز دچار مشکل شد. در سال‌های گذشته مدیریت پرتلاش و خلاق مجموعه واکا ضمن تلاش برای رفع این مشکل و خارج کردن نام کارخانه واکا از لیست تحریم‌ها، از توسعه و ارتقاء کمی و کیفی این مجموعه غافل نبوده و این کارخانه هم‌اینک با ظرفیت تولید 10 هزارتن در سال و با 5 خط اکسترودر به تولید مقاطع مختلف پروفیل دروپنجره یو.پی.وی.سی می‌پردازد. با تدابیر اتخاذشده در طرح توسعه این مجموعه، جاگذاری و فعالیت نزدیک به 29 خط اکسترودر پیش‌بینی شده است که در نوع خود در کشور و منطقه خاورمیانه کم‌نظیر خواهد بود.

برای دیدن فایل کامل پی‌دی‌اف کلیک کنید

نشریه پنجره ایرانیان-سال دوازدهم-شماره 144 - مهر 98


ثبت نظر

ارسال