بازدید پنجره ایرانیان از چند تولیدکننده مطرح استان گلستان

شکوفایی صنعت در دامان طبیعت

پنجره ایرانیان: گروه خبری پنجره ایرانیان همزمان با برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان استان گلستان، در فرصت محدودی که داشت به چندین شهرک صنعتی سر زد و برخی از تولیدکنندگان حوزه در و پنجره را مورد بازدید قرار داد.
  • دوشنبه 21 تیر 1395 ساعت 10:45

الحق و الانصاف آنچه مشاهده کردیم فراتر از تصور ما بود، به‏ خصوص فراتر از تصویری بود که نمایشگاه گلستان در ذهن ما ایجاد کرده بود؛ و بدون تردید می‏ توان گفت این نمایشگاه به هیچ وجه ویترین داشته‏ های این استان زرخیز نبود. وقتی از کنار گندمزارهای پهناوری که کرانه آنها در افق ناپدید بود برای رسیدن به مقاصد بازدید خود می‏ گذشتیم، هیچگاه تصور نمی‏ کردیم با چنان صنعتگران توانمندی و چنین مجموعه ‏های بالنده ‏ای رو به ‏رو شویم، که البته با تواضع و بدون هیاهو بار ارتقای بخش صنعت ساختمان را در این استان به دوش می ‏کشند.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

استان گلستان یکی از قطب‏ های کشاورزی کشورمان به ‏شمار می‏ آید و مسلما این حوزه بیشترین بخش فعالیت ‏های اقتصادی این استان را تشکیل می ‏دهد. اما این امر به معنای ضعف بخش صنعت این منطقه نمی‏ تواند باشد. دست‏ کم آنچه ما در بازدیدهای خود شاهد بودیم، حاکی از توانمندی و قدرت صنعتگران بخش در و پنجره بود.
متاسفانه فرصت اندک بود و گروه خبری به هیچ وجه داعیه آن را ندارد که با این گزارش حق صنعتگران گلستان را ادا کرده است، با این حال آنچه در ادامه می‏ آید مشتی است نمونه خروار:
مقصد نخست ما شهرک صنعتی آق قلا و مجموعه بزرگ آق پروفیل، تولیدکننده پروفیل‏ های یو.پی.وی.سی با برند آک پروفیل، بود. برند معتبری که امروز برای اکثر اهالی این صنعت نامی آشناست. این مجموعه با بهره‏ گیری از دانش و فناوری‏ های روز دنیا مشغول تولید است و به عنوان یکی از مجموعه ‏های معدودی است که بنای کار خود را بر صادرات گذاشته، و با محقق ساختن این عمل دشوار، در اعتلای صنعت و اقتصاد کشور و منطقه خود نقش مهمی ایفا می‏ کند. در این بازدید، گفتگویی نیز داشتیم با رامین صحنه، مدیرعامل جوان و خوش ‏فکر این مجموعه و از ایشان چند و چون فعالیت‏ های آق پروفیل را جویا شدیم.
مقصد بعدی ما شهرک صنعتی رامیان بود و بازدید از شرکت ایلیاد کار وشمگیر، تولیدکننده پروفیل یو.پی.وی.سی با برند پراتیک. این مجموعه که مشرف بر کوه‏ های پوشیده از جنگل‏ های سربه فلک کشیده واقع شده، به ‏تازگی پا به عرصه تولید گذاشته و باید منتظر بود و نتیجه کار آن را دید. اما آنچه که ما از نزدیک شاهد آن بودیم تیمی منسجم و متخصص و البته بسیار با انگیزه بود، که زیرساخت تولید را به بهترین شکل ممکن آماده و پیش تولید خود را نیز آغاز کرده بود. پس از گفتگویی که با اکتای قاضی، رئیس هیئت مدیره شرکت ایلیاد کار وشمگیر، داشتیم و با عزمِ جزم و برنامه‏ ریزی‏ های دقیق وی از نزدیک آشنا شدیم، دیگر نمی‏ توانیم در موفقیت این برند نوپای عرصه یو.پی.وی.سی تردیدی داشته باشیم.
پس از آن به سوی شهرک صنعتی گنبدکاوس به راه افتادیم و به عنوان آخرین مقصد خود، مجموعه بزرگ یاران بهار گلستان را مورد بازدید قرار دادیم. این مجموعه در حال حاضر علاوه بر مونتاژ در و پنجره، مشغول تولید یکی از معتبرترین برندهای پروفیل‏ تقویتی فلزی کشورمان است. در این دیدار، از نزدیک با توانمندی‏ ها و تجهیزات این مجموعه آشنا شدیم و گفتگویی انجام دادیم با مدیریت متخصص و دانش ‏محور این مجموعه، یعنی آتا نفس رودی، و از ایشان نحوه فعالیت و چگونگی موفقیت مجموعه یاران بهار گلستان را پرسیدیم.
در ادامه متن گفتگو با این عزیزان و گزارش تصویری از مجموعه ‏های مذکور از نظر شما می ‏گذرد:

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره 105 ــ تیر 95


ثبت نظر

ارسال