پلمب پشتیبان پدیده شاندیز در قزوین

پنجره ایرانیان:دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با صدور حکمی از فعالیت دفتر نمایندگی مؤسسه پشتیبانی پدیده شاندیز در قزوین جلوگیری به ‌عمل آمد.
  • دوشنبه 8 دی 1393 ساعت 20:5

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال فعالیت دفتر نمایندگی مؤسسه پشتیبانی پدیده شاندیز در قزوین و اقدام دفتر یاد شده به ارائه و فروش سهام در قزوین با دستور مستقیم تا اطلاع ثانوی از فعالیت این مؤسسه جلوگیری به عمل آمد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین در این خصوص افزود: نظر به اینکه مؤسسه پشتیبانی پدیده شاندیز اخیراً بدون اخذ مجوزهای لازم و عدم ارائه مدارکی دال بر قراردادی برای فعالیت در استان اقدام به راه‌اندازی دفتر نمایندگی فروش سهام شرکت ابنیه پدیده شاندیز کرده است و شهروندان نیز بدون بررسی و تحقیق اقدام به واریز وجوهی با مبالغ بالا به حساب‌های اعلامی مؤسسه یاد شده به منظور خرید سهام کرده‌اند که بلافاصله دستور جلوگیری از فعالیت آن‌ها در استان صادر شده تا موضوع مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: هر چند پدیده شاندیز مشهد یک شرکت شناخته شده در کشور است اما راه‌اندازی دفتر نمایندگی موسسه نامبرده تابع مقررات و طی مراحل قانونی و اداری خاصی است که به همین منظور اینجانب دستور پلمب و جلوگیری از ادامه فعالیت این شرکت را صادر کردم تا موضوع بررسی شود؛ در صورت احراز مجاز بودن فعالیت پدیده شاندیز اقدام لازم به عمل خواهد آمد.

وی مبالغ واریزی شهروندان به حساب شرکت یاد شده را افزون بر دو میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: با توجه به مراجعات فراوان شهروندان و خرید قابل توجهی که از سهام شرکت پدیده شاندیز قزوین داشتند به علت تردید و تشکیک در عدم ارائه مجوز فعالیت در استان در حال حاضر حساب اعلامی مسدود و دفتر نامبرده پلمب شد.
صادقی‌نیارکی در پایان تأکید کرد: شهروندان همواره باید برای مشارکت در این گونه طرح‌ها و پروژه‌ها به ابعاد گوناگون حقوقی قضایی و نکات پیشگیرانه توجه داشته باشند و تجربیات گذشته و مشکلات به‌ وجود آمده در پروژه‌ها، ابهامات و تبعات سوء آینده را در نظر بگیرند چراکه صرف افتتاح دفتر و به‌کارگیری چند کارمند و کارشناس دلیلی برای مجوز فعالیت کاری نمی‌شود.


ثبت نظر

ارسال