دولت به نوسازی بافت فرسوده ورود کند

پنجره ایرانیان: عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: یکی از راه‌هایی که دولت یازدهم را برای ساخت مسکن ارزان قیمت می‌تواند به مقصد برساند، ورود به بافت فرسوده به منظور مشارکت در نوسازی آن است.
  • سه شنبه 17 تیر 1393 ساعت 10:55

ابراهیم نکو نماینده مجلس با تاکید بر اینکه بافت فرسوده به‌عنوان یکی از تهدیدهای کلانشهرها در هنگام بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی است، گفت: یکی از تاکیداتی که قانون‌گذار از برنامه سوم توسعه تا کنون داشته ورود دولت به احیای بافت‌های ناپایدار و فرسوده در کلانشهرها از طریق اعطای تسهیلات مالی بوده است. اما در سال‌های اخیر نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه دولت از احیای بافت‌های فرسوده کناره‌گیری کرده است.

نکو با بیان اینکه یکی ازموانع نوسازی در کشور عدم اعطای وام وتسهیلات مالی از سوی دولت بوده است، بیان کرد: به عنوان مثال طبق قانون، دولت در سال‌های گذشته موظف بود تا 10 درصد از بودجه مسکن مهر و جوانان را به احیای بافت‌های فرسوده در تهران و سایر کلان‌شهرها اختصاص دهد اما چنین اتفاقی نیفتاد. عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد:  با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های دولت یازدهم تامین مسکن ارزان قیمت برای اقشار ضعیف جامعه است، می‌تواند با ورود به بافت فرسوده این هدف را تحقق بخشد.

 او پپیشنهاد داد: ورود دولت به بافت فرسوده باید به گونه‌ای باشد که املاک ریزدانه موجود در بافت از مالک آن خریداری و در همان منطقه به شرط امکان ساخت خانه‌ای نوساز در اختیار آن فرد قرار بگیرد. ابراهیم نکو با تاکید براینکه طرح خانه به جای خانه در بافت‌های فرسوده اکنون قابلیت اجرا دارد، گفت: اجرای این طرح هم باعث می شود بافت‌های فرسوده نوسازی و از خطراتی که پیش‌روی آن قرار دارد، پیشگیری شود و هم اینکه می‌توان مسکن ارزان قیمت را در مراکز شهر ساخت و مردم با قیمت پایین خانه‌ای با تمام امکانات و خدمات شهری تهیه کنند. 


ثبت نظر

ارسال