قیمت‌ مسکن به سرعت کاهش نمی‌یابد

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر این‌که وزیر راه و شهرسازی باید هر چه زودتر جزئیات برنامه خود برای مسکن را به اطلاع نمایندگان مردم برساند، گفت: آزادسازی معاملات مسکن مهر یا افزایش میزان وام مسکن تاثیری بر رونق بازار ندارد و لازم است دولت در این باره اقدامات لازم را انجام و برنامه‌های خود را اعلام کند.
  • شنبه 26 بهمن 1392 ساعت 17:6

محمد حسین فرهنگی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تداوم رکود در بازار مسکن، افزود: سیاست‌هایی مانند آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر تاثیر خاصی بر بازار نداشته است و رکود در بازار مسکن ادامه دارد. نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهردر مجلس شورای اسلامی ‌با بیان اینکه  گرانی‌های مقطعی مسکن حبابی است، تصریح کرد: از زمانی که تعادل عرضه و تقاضا از بین رفت  رکود بر بازار مسکن حاکم شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه  سرمایه‌گذاران و مالکان مسکن علاقه‌ای برای ساخت و ساز و فروش و واگذاری نشان نمی‌دهند، گفت: این روند بوجود آمده متقاضیان مسکن را با مشکلاتی مواجهه کرده است. فرهنگی با تاکید بر این‌که وزیر راه و شهرسازی باید هر چه زودتر جزئیات برنامه خود برای مسکن را به اطلاع نمایندگان مردم برساند، تصریح کرد: عدم تمایل سرمایه‌گذاران و مالکان برای ساخت و ساز و خرید و فروش و واگذاری مسکن باعث بالا رفتن هزینه‌های اجاره‌نشینی و رهن شده است و  شرایط را برای متقاضیان مسکن بسیار سخت کرده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهردر مجلس با یادآوری اینکه دولت هنوز ایده و پیشنهادات خود درباره ادامه روند مسکن مهر  ارائه نکرده است، افزود: آزادسازی معاملات مسکن مهر یا افزایش میزان وام مسکن تاثیری بر رونق بازار ندارد و  لازم است  دولت در این باره اقدامات لازم را انجام و برنامه‌های خود را اعلام کند. فرهنگی با تاکید بر اینکه افزایش وام مسکن تاثیر تعیین‌کننده‌ای بر رونق بازار مسکن نخواهد داشت، گفت: چون  حجم اختصاص این وام‌ها زیاد نیست و از طرف دیگر استفاده‌کنندگان این وام‌ها به طور وسیع و گسترده از این وام استفاده نکردند، ارائه این تسهیلات تاثیر قابل توجهی در بازار ایجاد نمی‌کند. عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ‌یادآورشد: افزایش مبلغ وام مسکن می‌تواند به عنوان یکی از عوامل  موثر بر بازار مسکن در کنار سایر عوامل مانند تسهیل در ساخت و تولید مسکن و فراهم کردن سازوکارهای لازم در این خصوص  اثرگذار باشد.


ثبت نظر

ارسال