لامپ‌های پرمصرف از سال آینده جمع می‌شود

قائم مقام سازمان بهره‌وری انرژی ایران با اشاره به راه‌اندازی 2 خط تولید نسل جدید لامپ‌های کم‌مصرف برق در ایران، از آغاز جمع‌آوری تدریجی لامپ‌های پرمصرف برق از سال آینده خبر داد.
  • سه شنبه 1 فروردین 1391 ساعت 19:48

 به گزارش مهر، سید حسین سجادی با اشاره به راه‌اندازی 2خط تولید نسل جدید لامپ‌های کم مصرف برق در ایران گفت: این دو خط جدید تولید انبوه لامپ‌های کم‌مصرف، از ظرفیت تولید سالانه 10 میلیون شعله لامپ برخوردار هستند.

قائم مقام سازمان بهره‌وری انرژی با اعلام اینکه در حال حاضر به‌طور متوسط سالانه 30 میلیون شعله لامپ در سطح کشور مصرف می‌شود، تصریح کرد: این در حالی است که در شرایط فعلی ظرفیت تولید لامپ‌های کم مصرف در داخل کشور حدود 24 میلیون شعله در سال بوده که 6 میلیون شعله کمبود لامپ از طریق واردات جبران می‌شود. این مقام مسئول با اشاره به انجام اصلاحات اساسی در خطوط تولید لامپ‌های کم مصرف در صنایع داخلی اظهار داشت: با انجام این اصلاحات فنی امکان تولید لامپ T8 در تمامی خطوط تولید، صنایع و کارخانجات داخلی فراهم می‌شود. وی با یادآوری اینکه میزان درخشندگی و مصرف برق لامپ‌های جدید T8 در مقایسه با لامپ‌های فعلی از کیفیت و استاندارد بالاتری برخوردار است، بیان کرد: در مجموع استفاده از هر لامپ جدید T8 در مقایسه با لامپ‌های کم مصرف فعلی حدود 4وات در مصرف برق مشترکان صرفه جویی به همراه دارد.

سجادی همچنین با یادآوری اینکه هم‌اکنون در کل کشور بیش از 120 میلیون شعله لامپ کم‌مصرف مورد استفاده قرار گرفته است، تاکید کرد: متوسط عمر لامپ‌های کم مصرف حدود 3 سال برآورد می‌شود که با راه‌اندازی خطوط جدید تولید لامپ‌های T8 به‌تدریج امکان جایگزینی لامپ‌های فعلی با نسل جدید لامپ‌های کم‌مصرف برای مشترکان مختلف خانگی، تجاری و صنعتی فراهم می‌شود. او با تاکید بر اینکه افزایش تعداد لامپ‌های غیراستاندارد و بی‌کیفیت چینی در بازار برق کشور به یک نگرانی جدی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو با مشارکت مؤسسه استاندارد از ورود این لامپ‌های غیراستاندارد از مبادی رسمی به داخل کشور جلوگیری می‌کند.

نشریه پنجره ایرانیان، سال پنجم ، شماره 54 ، فروردین 1391


ثبت نظر

ارسال