پروفیل‏ های پلی وینیل کلرید سخت (UـPVC) برای ساخت پنجره ‏ها و درها

طبقه‏ بندی، الزامات و روش ‏های آزمون

پنجره ایرانیان: وحید جلالی‏ پور: استانداردی که در این شماره به بازبینی و تا حدی شرح آن می ‏پردازیم، استاندارد شماره 12291 است که مربوط به پروفیل های یو.پی.وی.سی جهت تولید در و پنجره می ‏باشد. این استاندارد به طبقه‏ بندی، الزامات و روش ‏های آزمون مورد استفاده در پروفیل ‏ها می ‏پردازد.
  • شنبه 17 بهمن 1394 ساعت 9:21

از آنجا که انتخاب پروفیل نخستین قدم در تولید در و پنجره است، آشنایی مونتاژکاران با برخی از ویژگی ‏های مهم این پروفیل‏ ها اهمیت قابل توجهی دارد. البته به این نکته هم باید توجه داشت که در زمان تدوین این استانداردها بسیاری از تولیدکنندگان فعلی پروفیل هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده بودند. با این حال، این استانداردها در آن زمان با استفاده از به ‏روزترین منابع جهانی که در اختیار ما بود، تهیه شده است.
دامنه کاربرد این استاندارد، پروفیل‏ هایی است که در محدوده رنگی بزرگتر یا مساوی 60 و روشنایی بزرگتر و مساوی 60 قرار دارند. علاقمندان جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‏ توانند به منابعی که در این استاندارد ذکر شده، مراجعه کنند.
لازمه هر استاندارد، ارائه یک سری تعاریف و اصطلاحات است. از آنجا که برخی واژگان و اصطلاحات در موقعیت‏ های مختلف، معانی و مفاهیم متفاوتی دارند، ما تلاش کرده‏ ایم اصطلاحات مربوط به این استاندارد را فهرست کنیم، تا رویه‏ ای واحد حاصل شود. البته شاید کسانی که نخستین بخش از این استانداردها را که در این نشریه به چاپ رسید و به‏ طور کامل به تعاریف و اصطلاحات این صنعت اختصاص داشت، مطالعه کرده ‏اند متوجه یک سری تفاوت‏ ها در اصطلاحات آن، با آنچه در استاندارد پیش رو آمده است، شوند. اما باید به این نکته توجه داشت که استاندارد پیشین در واقع آخرین استانداردی بود که تدوین شد، و آنچه در این شماره منتشر می‏ شود، در واقع به لحاظ زمان تدوین، نسبت به استاندارد قبلی تقدم دارد. از این جهت ممکن است تفاوت‏ هایی به چشم بخورد. بسیار خوشحال خواهیم شد اگر دوستان و همکارانی که این مطالب را مطالعه می‏ کنند، نقطه‏ نظرات خود را در این باره با ما در میان بگذارند.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

 

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره 100 ــ بهمن 94


ثبت نظر

ارسال