راه‌اندازی خط آنادایزینگ پروفیل در شرکت آلومینیوم سراج

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت آلومینیوم سراج آذربایجان گفت: تا پایان امسال، قرار است در این شرکت خط تولید بیلت آلومینیومی با ظرفیت تولید روزانه 30 تن، خط آنادایزینگ پروفیل آلومینیومی و همچنین خط پرس اکستروژن به بهره‌برداری برسند.
  • دوشنبه 11 بهمن 1400 ساعت 11:24

به گزارش فلزات آنلاین، حسن منوری قهرمانی اظهار داشت: نوسان قیمت آلومینیوم بین کانال قیمتی دو هزار و 500 دلار و سه هزار دلار بر فعالیت تولیدکنندگان محصولات آلومینیومی به‌شدت تاثیر داشته است اما بااین‌حال، با حدود 100 درصد ظرفیت کارخانه، پروفیل آلومینیومی و یراق‌آلات دروپنجره تولید می‌کنیم.

وی افزود: با افزایش قیمت آلومینیوم و سایر مواد اولیه، قیمت محصول نهایی خود را افزایش می‌دهیم و در خصوص میزان تقاضا و فروش نگرانی نداریم چراکه مصرف‌کننده به دنبال خرید کالای باکیفیت است و به قیمت آن توجه نمی‌کند. کیفیت بالا نیز با استفاده از ماشین‌آلات به‌روز در خطوط تولید به دست می‌آید. در شرکت آلومینیوم سراج آذربایجان از تکنولوژی ایتالیایی برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنیم.

این تولیدکننده پروفیل آلومینیومی تاکید کرد: ما تنها 20 درصد از نیاز بازار داخلی را پوشش می‌دهیم و 80 درصد محصولات شرکت آلومینیوم سراج آذربایجان صادراتی هستند و به همین دلیل هم تکنولوژی‌های خطوط تولید به‌روز و پیشرفته هستند زیرا کالای بی‌کیفیت در بازار جهانی جایی ندارد. این شرکت به کشورهایی نظیر ترکیه، ارمنستان، عراق، آذربایجان و آلمان صادرات دارد. عمده مصارف غیر صادراتی محصولات این مجموعه در پروژه‌هایی بوده که به پروفیل‌های آلومینیومی با کیفیت نیاز است.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم سراج آذربایجان در ادامه گفت: محصولاتی که تولید و صادر می‌کنیم اختصاصی و صنعتی هستند یعنی پروفیل آلومینیومی و یراق‌آلات برای نیروگاه‌ها، مخابرات و... در خطوط تولید این شرکت تولید می‌شوند. میزان تولید شرکت بستگی به میزان تقاضا دارد و عدد مشخصی را نمی‌توانیم برای آن بیان کنیم زیرا به‌عنوان‌مثال، ضخامت بعضی از پروفیل‌ها و یا یراق‌آلات زیاد است و آن محصولاتی که ضخامت کمتری دارند از میزان تقاضای کمتری برخوردار هستند.

وی در خصوص موانع بر سر راه صادرات محصول اضافه کرد: تنها معضلی که در این خصوص با آن روبه‌رو هستیم، این است که موفق نشده‌ایم میزان ارزش‌افزوده فروش صادراتی خود را در سازمان امور مالیاتی کشور ثبت کنیم تا از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شویم که البته پیگیر این امر هستیم.

منوری یادآور شد: با توجه به اینکه خطوط تولید شرکت آلومینیوم سراج آذربایجان دارای تکنولوژی به‌روز است، اگر نیاز به قطعات یدکی داشته باشیم، به‌راحتی می‌توانیم قطعه یدکی موردنظر را وارد کنیم که البته تاکنون احتیاجی به این کار پیدا نکردیم. چراکه با جمع‌آوری ماشین‌آلات سنتی و قدیمی از سال 1398 و مستقر ساختن تجهیزات جدید، هنوز به آن میزانی که به ماشین‌آلات آسیبی وارد شود، از دستگاه‌ها کار نکشیده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آلومینیوم سراج آذربایجان در ارتباط با میزان فروش این واحد تولیدی از آغاز سال 1400 تاکنون، بیان کرد: همه محصولاتی که در سال جاری تولید کرده‌ایم را فروخته‌ایم؛ به‌طوری‌که تا دو ماه آینده نیز پیش‌فروش‌ها هم به فروش رسیده‌اند و کالاها به مشتریان تحویل داده شده است. محصولات خود را نقدی به فروش می‌رسانیم و در بازپرداخت مطالبات از سوی مشتریان برخلاف سایر فعالان صنعت آلومینیوم، تاکنون با معضلی مواجه نبودیم.

 


ثبت نظر

ارسال