نخستین واحد تولید سیلیکون متال آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود

پنجره‌ایرانیان؛ سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: نخستین واحد تولیدی سیلیکون متال در استان، در زمینی به مساحت ٢٠ هکتار در شهرک صنعتی خوی راه‌اندازی می‌شود.
  • دوشنبه 6 مرداد 1399 ساعت 15:33

به گزارش ایرنا، سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: نخستین واحد تولیدی سیلیکون متال در استان، در زمینی به مساحت ٢٠ هکتار در شهرک صنعتی خوی راه‌اندازی می‌شود.

حسن حاتمی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهرک صنعتی خوی اظهار داشت: این واحد صنعتی با یک هزار و ٢۵٠ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به‌صورت آورده شخصی و دریافت تسهیلات بانکی راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: فاز نخست این واحد صنعتی تا یک سال به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: با راه‌اندازی این واحد برای ۶٠٠ نفر به‌صورت مستقیم و برای سه هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

حاتمی بیان کرد: سیلیکون متال در صنعت ریخته‌گری آلومینیوم و صنایع شیمیایی کاربرد دارد و این واحد تولیدی با ظرفیت اسمی ۵٠ هزار تن در سال فعالیت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به وجود معادن غنی سیلیس در آذربایجان‌غربی و ظرفیت بالای این استان حدود ٨٠ درصد مواد اولیه واحد تولیدی سیلیکون متال از آذربایجان‌غربی تهیه می‌شود.

 


ثبت نظر

ارسال