افتتاح واحد تولید پروفیل دروپنجره‌های نوین آلومینیوم در یزد

پنجره‌ایرانیان؛ نخستین واحد تولید پروفیل دروپنجره‌های نوین آلومینیوم یزد با حضور معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و استاندار یزد با ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید.
  • چهارشنبه 23 بهمن 1398 ساعت 11:13

به گزارش ایرنا، این واحد تولیدی در شهرک صنعتی یزد در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و با ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا ساخته شد و در زمینه تولید انواع آلومینیوم فعالیت دارد.

سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح نخستین واحد تولید دروپنجره‌های نوین آلومینیوم در یزد، ظرفیت آلومینیوم کشور را ۴۹۷ هزار تن اعلام کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این ظرفیت افزایش می‌یابد.

 وی بر توجه به حوزه پایین‌دست این صنایع تاکید کرد و افزود: ظرفیت‌های بسیاری در این بخش کشور وجود دارد اما به آن توجه لازم نشده است.

وی عنوان کرد: در چند سال اخیر برنامه‌ریزی‌های خوبی در حوزه فلزات اساسی در وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح آلومینیوم جنوب که در آن یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صورت گرفته، تحرک و رونق جدیدی در این صنعت رخ می‌دهد و ظرفیت تولید ۳۳۰ هزار تن آلومینیوم در سال را دارد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اولویت‌ها و برنامه‌های سال ۹۹ در این وزارتخانه عنوان کرد: تکمیل زنجیره پایین‌دست صنایع فلزی از رویکردهای سال آینده است.

 واحد یادشده با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد و در هر شیفت کاری برای ۳۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی فراهم شده است. در حال حاضر این واحد در جنوب کشور مشابه ندارد و مواد اولیه آن از تولید داخل کشور تامین می‌شود. در این واحد در هر نوبت‌کاری برای ۳۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است. مشابه واحد یادشده در جنوب کشور فعالیت ندارد و مواد اولیه آن از تولیدات داخلی تامین می‌شود.

 

 


ثبت نظر

ارسال