برگزاری نخستین کنفرانس ملی حقوق ساخت‌وساز

پنجره‌ایرانیان؛ نخستین کنفرانس ملی حقوق ساخت، بهمن‌ماه جاری در دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی برگزار می‌شود.
  • یکشنبه 13 بهمن 1398 ساعت 12:56

به گزارش ایسنا، حمیدرضا عباسیان، دبیر کنفرانس ملی حقوق ساخت با اعلام این خبر گفت: اولین کنفرانس حقوق ساخت در روزهای ۱۶ و ۱۷ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ در دانشکده عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیر برگزار می‌شود و تعداد ۷۰ مقاله تخصصی به این کنفرانس ارسال شده است که مقالات برتر ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمرکز اصلی ما بر مباحث صنعتی است، گفت: ارائه مقالات اهمیت دارد؛ اما مهم‌ترین هدف ما از برگزاری این کنفرانس معرفی حقوق ساخت‌وساز است.

عباسیان تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های عمرانی را می‌توان بدون مراجعه قضایی حل‌وفصل کرد که این موضوع مغفول واقع ‌شده است. ما در این کنفرانس مباحث ساخت‌وساز و حقوق را با هم تجمیع کرده و ارائه می‌دهیم.

عضو هیات علمی دانشکده عمران دانشگاه خواجه نصیر افزود: برای اولین بار می‌خواهیم در کشور به این موضوع بپردازیم و از ظرفیت علم آموزان در حوزه حقوق و ساخت‌وساز استفاده کنیم؛ در حقیقت تمرکز اصلی کنفرانس بر حل مسائل و مشکلات صنعت ساخت‌وساز در حوزه ادعاها و مشکلات حقوقی قراردادها است.

عباسیان تصریح کرد: بسیاری از دعاوی قراردادی در پروژه‌های عمرانی را می‌توان بدون مراجعه به دادگاه و توجه به رویکرد داوری حل‌وفصل کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه خواجه نصیر، دپارتمان حقوق دانشگاه شهید بهشتی و همچنین دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه علم و صنعت از حامیان معنوی این کنفرانس هستند.

 


ثبت نظر

ارسال