شورای تامین سمنان معدن بوکسیت تاش را تعطیل کرد

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با بیان اینکه معدن بوکسیت تاش از ابتدا فعالیت از محیط‌زیست مجوز فعالیت نداشته است گفت: قبل از اینکه محیط‌زیست در معدن تاش حضور پیدا کند و مانع فعالیت شود؛ شورای تامین آنجا را تعطیل کرد.
  • شنبه 23 آذر 1398 ساعت 12:1

به گزارش تسنیم، به گفته مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان به دلیل بهره‌برداری نادرست از معدن بوکسیت تاش از معادن فعال شهرستان شاهرود محیط‌زیست به خطر افتاده است.

امیر عبدوس گفت: در حال حاضر عملیات آتشباری معدن تاش شاهرود متوقف‌شده است و ادامه فعالیت آتشباری معدن تاش با تصمیم شورای تأمین و شرایط و مقررات و نظارت خاص صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اگر برداشتی از معادن تاش وجود دارد از معادن از قبل تخریب‌شده و کوه‌های گذشته است تصریح کرد: با توجه به اقدامات جدی و زیادی که برای بهره‌بردار صورت گرفته ادامه فعالیت این معدن با ضوابط و شرایط خاص و نظارت دائم و حضور ناظر مقیم در معدن تاش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه معدن بوکسیت تاش از ابتدا فعالیت از محیط‌زیست مجوز فعالیت نداشته است گفت: قبل از اینکه محیط‌زیست در معدن تاش حضور پیدا کند و مانع فعالیت شود؛ شورای تأمین آنجا را تعطیل کرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با اشاره به اینکه نخستین مرجعی که موفق شد فعالیت معدن تاش را متوقف کند شورای تأمین بود تصریح کرد: جلسه‌ای که در دفتر وزیر برگزار شد بین همه مسئولان استان سمنان موضع اختلافی وجود نداشت و همه، هم‌رأی با محیط‌زیست بودند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با بیان اینکه درگذشته مطالعات پایش در دانشگاه شیراز انجام می‌شد تصریح کرد: اما مطالعات پایش دانشگاه شیراز پاسخگوی نگرانی‌های محیط‌زیست استان سمنان نبود.

عبدوس با اشاره به اینکه باید یک مدیریت و پایش و مطالعات با خدماتی با راهکاری اجرایی برای معدن تاش نوشته و تبیین می‌شد، تصریح کرد: دانشگاه شاهرود عهده دارد مدیریت و پایش شد.

 

 


ثبت نظر

ارسال