استفاده از آلومینیوم بدون کربن در محصولات اپل

پنجره‌ایرانیان؛ کمپانی اپل در حرکتی زیست‌محیطی اقدام به خرید نوع جدیدی از آلومینیوم کرده است که در فرآیند تولید آن از کربن استفاده نمی‌شود و در نظر دارد تا از آن در ساخت محصولات خود استفاده کند.
  • یکشنبه 17 آذر 1398 ساعت 17:18

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از پایگاه اینترنتی «اوبرگیزمو»، آلومینیوم یکی از فلزات پرکاربرد در ساخت بسیاری از محصولات امروز در حوزه فناوری است. کمپانی اپل نیز یکی از آن شرکت‌هایی است که از این ماده به‌طور گسترده در خط تولید محصولاتی چون گوشی‌های تلفن همراه هوشمند، آی‌پد، اپل واچ، مک‌بوک‌ها و ای‌مک خود استفاده می‌کند؛ اما فرآیند تولید این فلز چندان با محیط‌زیست سازگار نیست، حقیقتی که به‌تازگی به دست یک شرکت آلومینیوم‌سازی تغییر کرده است.

کمپانی اپل نخستین آلومینیوم بدون کربن جهان را از شرکت کانادایی الیسیس خریداری کرده است؛ اما منظور از آلومینیوم بدون کربن چیست؟ در فرآیند تولید آلومینیوم به‌طورمعمول از کربن استفاده می‌شود اما در ساخت این نوع آلومینیوم جدید یک ماده رسانا جایگزین کربن شده است. تولید این نوع آلومینیوم ضمن کاهش نیاز و وابستگی به آلاینده‌ای چون کربن، فواید دیگری نیز دارد که از آن جمله می‌توان به آزاد شدن اکسیژن به‌جای دی‌اکسیدکربن در ضمن فرآیند تولید اشاره کرد. با توجه به میلیون‌ها گوشی هوشمند، تبلت و کامپیوترهایی که اپل در سال تولید می‌کند، استفاده از آلومینیوم بدون کربن در آن‌ها، تغییری مهم و ملموس خواهد بود.

بااین‌حال هنوز روشن نیست که اپل چه مقدار از این نوع آلومینیوم خریداری کرده و در کدام یک از محصولات خود از آن استفاده خواهد کرد.


ثبت نظر

ارسال