مدیران دو شرکت تولیدکننده ماشین‏ آلات اکستروژن آلومینیوم در ایران:

اس‏.ام.اس و اوماو بازار ایران را رصد می‏ کنند

پنجره ایرانیان: با برچیده شدن تحریم‏ های بین‏ المللی، مدیران دو شرکت معتبر جهانی در زمینه تولید ماشین‏ آلات اکستروژن آلومینیوم به ایران آمده و به کمک شرکت پایا افزار فلز مشغول ارزیابی بازار ایران هستند.
  • دوشنبه 3 اسفند 1394 ساعت 13:51

حمید ترابی در گفتگو با پنجره ایرانیان، هدف شرکت پایا افزار فلز جهت دعوت از این دو شرکت جهانی به ایران را برداشتن گامی در جهت به‏ روز کردن صنعت آلومینیوم در ایران عنوان کرد و افزود: نظر به استقبال بازار ایران از سیستم ‏های جدید در و پنجره و نماهای آلومینیومی، همچنین با توجه به وجود تکنولوژی بسیار کهنه و قدیمی صنعت آلومینیوم در ایران، تصمیم گرفتیم این دو شرکت بزرگ را به ایران دعوت کنیم تا از نزدیک با بازار کشورمان و پتانسیل موجود در صنعت آلومینیوم ایران آشنا شوند.

مدیریت مجموعه پایا افزار فلز در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر این دو شرکت به کمک شرکت پایا افزار فلز مشغول رصد بازار ایران هستند، ضمن اینکه از آمادگی کاملی نیز برای همکاری با تولیدکنندگان ایرانی و راه ‏اندازی خطوط پیشرفته اکستروژن آلومینیوم در ایران برخوردار می ‏باشند.

همچنین سرویس خبری پنجره ایرانیان ضمن انجام گفتگویی مفصل با آقایان دکتر هانسیورگ هوپ (Hansjorg Hoppe)، مدیر فروش شرکت آلمانی  SMS و دیوید زامپردی (David Zamperdi)، مدیر فروش شرکت ایتالیایی OMAV، ارزیابی آنها را از توان صنعت آلومینوم کشورمان جویا شد. ایشان بر اساس بازدیدهای مختلفی که از مراکز تولیدی انجام داده بودند، ضمن اشاره به استعداد و قابلیت‏ های این صنعت در کشورمان، نسبت به امکان پیشرفت صنعت آلومینیوم در ایران ابراز خوش بینی کردند.

نکته جالب توجه اینکه دکتر هانسیورگ هوپ، صنعت آلومینیوم ایران را با وضعیت 5 سال گذشته این صنعت در کشور مکزیک مقایسه کرد و توضیح داد: بخش اکستروژن آلومینیوم مکزیک در 5 سال پیش شبیه ایران بوده و کلیه دستگاه‏ ها و نیز فناوری آنان بسیار قدیمی و مستهلک بود. با بهبود روابط این کشور با آمریکا، سرمایه ‏گذاری کلانی در این صنعت انجام شد و مکزیک مراحل رشد را به سرعت طی کرد، به گونه ‏ای که امروز تمامی شرکت‏ های خودروسازی در کشور آمریکا، بخش اعظمی از آلومینیوم مورد نیاز خود را از مکزیک وارد می‏ کنند. به نظر من صنعت آلومینیوم ایران نیز دقیقا از چنین استعداد و پتانسیلی برخوردار است.

گفتنی است، مشروح این مصاحبه در شماره بعدی نشریه پنجره ایرانیان منتشر خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال