ایده صنعت آتبین، پیشرو در تکنولوژی و برتر در خدمات

اشاره: یکی از نام‌آورترین‌ها و البته خوشنام‌ترین‌هاست، نه تنها در عرصه تامین باکیفیت‌ترین ماشین‌آلات صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی که در میدان تامین ماشین‌آلات صنعت پلاستیک ایران هم جزو برترین‌هاست. همین بهانه‌ای شد برای گفتگویی اختصاصی با مهندس مقدم در مقام مدیرعامل شرکت ایده صنعت آتبین؛
  • پنجشنبه 5 تیر 1393 ساعت 0:38

او می‌گوید: یکی از امتیازات ایده صنعت آتبین، اخذ نمایندگی و جمع‌آوری بهترین تامین‌کنندگان و سازندگان دنیا از کشورهای آسیایی و اروپایی است و متناسب با هر میزان سرمایه‌گذاری و نیاز، بهترینهای آن صنعت را معرفی کرده و پروژه را به صورت کامل از مشاوره و انتخاب، واردات، کمک به اخذ تسهیلات بانکی، معرفی بهترین ماشین‌آلات مطابق با فن‌آوری روز دنیا و مصرف بهینه انرژی آموزش و انتقال دانش فنی تولید، تامین مواد اولیه تامین لوازم یدکی و... اجرا و انجام می‌دهیم. مهندس مقدم تأکید می‌کند: ما با توجه به نیاز و میزان سرمایه‌گذاری مشتریان‌مان و با توجه به دارا بودن نمایندگی‌های بعد فروش از کمپانی‌های معتبر و از کشورهای چین، ترکیه و آلمان این تجهیزات وارد شده که تمامی این تجهیزات دارای حد اقل 12 ماه ضمانت و 10 سال خدمات بعد از فروش خواهد بود. این گفتگو را بخوانید:

برای مشاهده فایل پیدیاف اینجا کلیک کنید:

پنجره ایرانیان: شرکت ایده صنعت آتبین با چه هدفی تاسیس شده و طیف محصولات و خدمات شرکت شامل چه مواردی می‌شود؟

این شرکت با هدف تجهیز تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران به آخرین فنآوری‌های روز دنیا و رسیدن به تولیدات رقابتی بنیانگذاری شده است و ما به خواست و نیاز مشتریان و سرمایه‌گذاران توجه ویژهای داریم و همواره سعی داریم که بتوانیم به بهترین نحو، این خواسته و نیازها را پاسخ دهیم. از همین منظر است که طیف خدمات و محصولاتی که برای مشتریان خود تدارک دیده‌ایم شامل مشاوره، آموزش و انتقال دانش فنی تولید و ارائه بهترین ماشین‌آلات اکستروژن صنعت پلاستیک از قبیل خطوط تولید پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی (درب و پنجره، دیوارپوش، داکت برق و...)، خطوط تولید انواع چوب پلاستیک (کفپوش، قرنیز، دیوارپوش و....)، ورق‌های فوم پی‌وی‌سی (کواکسترود) و نیز انواع قالب اکستروژن یوپی‌وی‌سی (از قبیل قالب‌های صری 6 (با سه یا چهار محفظه) قالب‌های کو‌اکسترود تولید زهوار و... می‌شود و بسته به نیاز مشتریان، ما قادر به ارائه کلیه تجهیزات از ابتدا تا انتها (شامل تجهیزات بالادستی و پائین‌دستی از قبیل میکسر آسیاب پودرکن و. ..) خواهیم بود.

پنجره ایرانیان: در مدت بیش از یک دهه از فعالیت مستمر و موفق شرکت ایده صنعت آتبین در زمینه مشاوره، تامین، نصب و راه‌اندازی و ارائه خدمات پس از فروش ماشین‌آلات به ویژه ماشین‌آلات صنعت ساختمان و به طور خاص ماشین‌آلات مورد نیاز صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی به چه دستاوردهایی رسیده‌اید که وجه امتیاز شرکت نسبت به دیگران شده است؟

یکی از امتیازات ما، اخذ نمایندگی و جمع‌آوری بهترین تامین‌کنندگان و سازندگان دنیا از کشورهای آسیایی و اروپایی است و متناسب با هر میزان سرمایه‌گذاری و نیاز، بهترین‌های آن صنعت را معرفی کرده و پروژه را به صورت کامل از مشاوره و انتخاب، واردات، کمک به اخذ تسهیلات بانکی، معرفی بهترین ماشین‌آلات مطابق با فن‌آوری روز دنیا و مصرف بهینه انرژی آموزش و انتقال دانش فنی تولید، تامین مواد اولیه تامین لوازم یدکی و. .. اجرا و انجام می‌دهیم. به نظر ما نباید صرفا روی یک کشور و یا سازنده خاص تعصب داشته و به همه آن را معرفی کرد، بلکه باید نیازسنجی شده و خواست و نیاز مشتری را سنجیده و متناسب با آن بهترین پیشنهاد و توصیه را ارائه دهیم. سعی ما این است که مشتری با مراجعه به این شرکت، ضمن دریافت خدمات و مشاوره بهینه به طور کامل نیاز و خواسته خود را اغنا کرده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده گام‌های اجرائی را آغاز کند؛ در نهایت همیشه سعی کرده‌ایم که از ابتدا تا انتها در کنار مشتریان خود باشیم و در همه مراحل و تا حد توان و تحصص خود آنها را یاری کنیم و همواره منافع مشتریان ما، منافع شرکت ایده‌صنعت آتبین است.

پنجره ایرانیان: شعار و باور بنیادین شرکت ایده صنعت آتبین، این است که «اولویت ما، ارائه بهترین‌هاست» این بهترین‌ها شامل چه مراحل و فرایندی از ارائه کالاها و خدمات به مشتریان می‌شود و تا چه میزان صدای مشتریان پس از فروش کالاها و ماشین‌آلات در شرکت ایده صنعت آتبین شنیده می‌شود؟

این مراحل و فرآیند شامل موارد و مراحل متعدد می شود: الف: معرفی بهترین تولیدکنندگان ماشین‌آلات و قالب. ب: انتخاب و ارائه پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات با مصرف بهینه انرژی. ج: ارائه مشاوره توسط متخصصین این صنعت. د: بازدید جهت جمع‌آوری نظرات مشتریان و خدمات بهینه  در راستای شنیدن صدای مشتریان.

پنجره ایرانیان: اجازه دهید با توجه به طیف مخاطبان نشریه پنجره ایرانیان به عنوان نشریه مرجع و بازوی رسانه‌ای صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران، این سوال را مطرح کنم که از چه زمانی و با چه هدفی شرکت ایده صنعت آتبین به عرصه ماشین‌آلات صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ورود پیدا کرد؟

با توجه به سوابق درخشان این شرکت در خصوص تامین و تجهیز انواع ماشین‌آلات اکستروژن صنعت پلاستیک و اخذ نمایندگی از پیشتازان این صنعت، ارائه و تامین ماشین‌آلات تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی و کلیه تجهیزات جانبی در راستای فعالیت و توانمندی شرکت ایده صنعت آتبین بوده و این شرکت در چند سال اخیر و با توجه به نیاز بازار همواره سعی در رفع این نیازها به بهترین نحو داشته و روی این شاخه نیز تمرکز ویژه‌ای داشته است.

پنجره ایرانیان: مشاوره شرکت به تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی در ایران در انتخاب ماشین‌آلات مورد نظرشان به چه نحوی انجام می‌گیرد و عمدتا شامل چه محورهایی می‌شود؟

مهمترین بخش کاری تیم فنی و مهندسی شرکت، ارائه مشاوره حرفه‌ای و کمک به سرمایه‌گذاران جهت انتخاب بهترین نوع تجهیزات، ماشین‌آلات و قالب متناسب با بودجه و ظرفیت تولید مورد نیاز ایشان است. افزون بر اینها ما به تولیدکنندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران در زمینه‌های انتخاب شکل پروفیل، ظرفیت مورد نیاز، انتخاب تاسیسات مناسب، تناسب سرعت تولید در قالب با ماشین‌آلات اکستروژن،  کمک به انتخاب و خرید مواد اولیه با کیفیت عالی مشاوره و همکاری جهت بازاریابی و فروش محصول تولیدی همکاری خواهیم داشت. چرا که در کنار انتخاب ماشین‌آلات مناسب، یکی از مهمترین فاکتورهای تولید علاوه بر تهیه مواد اولیه با کیفیت بالا، انتخاب مناسب‌ترین نوع قالب و شکل پروفیل یوپی‌وی‌سی است که متاسفانه اغلب شرکت‌های تامین کننده این تجهیزات و حتی سرمایه‌گذاران به این مهم کمتر اشراف داشته و بعضا در اثر انتخاب قالب و شکل پروفیل نامناسب بعدها با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

پنجره ایرانیان: شفاف‌تر و فنی‌تر توضیح می‌دهید؟

برای این که این موضوع بیشتر روشن شود،  لطفا به شکل سطح مقطع پروفیل ذیل توجه فرمائید: به نظر شما آیا این شکل سطح مقطع انتخاب درستی است؟ اگر نیست چه ایراداتی دارد؟ متاسفانه این شکل سطح مقطع پروفیل فریم (سری 60) دارای ایراداتی است که توسط یک شرکت ترکیه‌ای به یکی از مشتریان ما با قیمت نسبتا بالا توصیه شده بود. جهت آگاهی تولیدکنندگان در و پنجره پروفیل یوپی‌وی‌سی ایران به بعضی از این ایرادات اشاره می‌شود: 1) در دیواره بالایی پروفیل محل استقرار شیار باران بدون انحنا و شیب مناسب است. 2) دیواره‌های داخلی پروفیل به همدیگر بسیار نزدیک بوده که ممکن است پس از خروج از قالب به همدیگر بچسبند. 3) با توجه به این که این پروفیل سری 60 است، انتخاب 5 حفره برای آن مناسب نیست. 4) وزن پروفیل نسبتا سنگین و غیر اقتصادی (1320 gr/m) در می‌آید و در نهایت این ایرادات توسط یکی از تأمین‌کنندگان قالب ما یعنی کمپانی (Jari Toolings) برطرف شده و شکل مناسب به مشتری توصیه شد.

پنجره ایرانیان: روند استقبال فعالان صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی به ویژه تولیدکنندگان پروفیل از محصولات و خدمات شرکت چگونه بوده و چه برنامه‌ای برای آینده تدارک دیده‌اید؟

استقبال فعالان این صنعت از ماشین‌آلات اکستروژن و نیز قالب‌های تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی در سال‌های اخیر راضی کننده و مناسب بوده است. همانطور که می‌دانید این روند تحت تاثیر مستقیم عواملی از قبیل نوسان قیمت در بازار مسکن، تنگناهای ناشی از تحریم‌های بین‌المللی، دشواری پرداخت تسهیلات بانکی و. .. قرار دارد که با رفع برخی موانع و مشکلات انتظار رونق در بازار و صنعت ساختمان و صنایع وابسته به آن وجود دارد.

پنجره ایرانیان: مشخصا شرکت شما چه تسهیلات و خدمات ویژه‌ای را برای مشتریان خود در نظر می‌گیرد و حمایت و خدمات پس از فروش شرکت شامل چه مواردی می‌شود؟

همان طور که قبلا اشاره کردم، طیف خدمات ما بسیار گسترده بوده و از مشاوره جهت انتخاب بهترین ماشین‌آلات اکستروژن و به خصوص قالب پروفیل یوپی‌وی‌سی و کمک به اخذ تسهیلات بانکی شروع شده و در نهایت به خدمات بعد از فروش ماشین‌آلات و تجهیزات ارائه شده، کمک به انتخاب مواد اولیه با کیفیت عالی، انتقال دانش فنی تولید و کمک به فروش و بازاریابی محصولات تولیدی ختم می‌شود.

پنجره ایرانیان: ماشین‌آلات مورد نظر و عرضه شده توسط شرکت ایده صنعت آتبین، عمدتا از چه کشورهایی وارد و عرضه می‌شود و آیا ایده صنعت آتبین، ضمانت خدمات پس از فروش را تضمین و تایید می‌کند؟

ما با توجه به نیاز و میزان سرمایه‌گذاری مشتریان‌مان و با توجه به دارا بودن نمایندگی‌های فروش از کمپانی‌های معتبر و از کشورهای چین، ترکیه و آلمان این تجهیزات وارد شده که تمامی این تجهیزات دارای حد اقل 12 ماه ضمانت و 10 سال خدمات بعد از فروش خواهد بود.

پنجره ایرانیان: توصیه شما به تولیدکنندگان پروفیل یوپی‌وی‌سی ایران در انتخاب نوع ماشین‌آلات و تکنولوژی چیست و فکر می‌کنید سطح کیفیت ماشین‌آلات موجود در خطوط تولید فعلی تا چه میزان از کیفیت ممتازی برخوردار است؟

ببینید! انتخاب ماشین‌آلات با تکنولوژی روز دنیا، فقط یک عامل از عوامل متعدد برای تولید استاندارد و با کیفیت پروفیل یوپی‌وی‌سی است و جهت تولید با کیفیت عالی و رقابتی عوامل مختلفی دخیل بوده که به ترتیب اولویت به شرح ذیل است: 1) انتخاب مواد اولیه با کیفیت عالی و به خصوص افزودنی‌های پی وی سی (Stabilizer , Tio2,..) 2) انتخاب قالب با کیفیت بالا و شکل مناسب سطح مقطع پروفیل (و عدم کپی‌برداری از شرکت‌های تولیدکننده فعلی).  3) انتخاب ماشین‌آلات اکستروژن مطابق با فن‌آوری روز دنیا (دارای مصرف بهینه انرژی طراحی جدید ماردون‌ها و....) 4) در نهایت آموزش و به کارگیری اپراتور با تجربه و دلسوز جهت تولید نیز از اهمیت ویژه برخوردار است. برای رسیدن به این مهم، ما در شرکت ایده صنعت آتبین، روی انتخاب قالب تولید پروفیل بسیار حساس بوده و سعی بر این است که بهترین گزینه را به سرمایه‌گذاران معرفی کنیم و تمامی ماشین‌آلات ارائه شده توسط شرکت ایده صنعت  آتبین، مطابق با فن‌آوری روز دنیا و با کیفیت ممتاز است.

پنجره ایرانیان: تکنولوژی به کار رفته در ماشین‌آلات تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی عرضه شده توسط ایده صنعت آتبین از حیث استانداردهای بین‌المللی و تراز جهانی در چه سطحی قرار دارد و مشخصا قطعات استفاده شده در این ماشین‌آلات از کدام کشورها و شرکت‌ها تامین می‌شود؟

همواره سعی و هدف ما معرفی و ارائه آخرین دستاوردها و فن آوری‌های روز دنیا بوده است و در این مسیر نیز تا کنون موفق عمل کرده‌ایم. با توجه به نیاز بازار و درخواست‌ها و توقعات مشتریان‌مان این شرکت با سازندگان تجهیزات تراز اول و پیشتاز بین‌المللی در ارتباط و تعامل است و خطوط اکستروژن تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی یکی از چندین عوامل و فاکتورها در تولید با کیفیت عالی خواهد بود. بنابراین اگر از ماشین‌آلات با کیفیت پائین و یا دست دوم با تکنولوژی قدیم استفاده شود، منجر به مشکلات مختلف می‌شود که در کوتاه مدت و در خلال تولید، خود را آشکار می‌سازند. ایجاد وقفه در تولید هدررفت انرژی، افزایش هزینه‌ها، افت ظرفیت و کیفیت تولید و.... از جمله این مشکلات است. البته همانطور که در قبل اشاره کردم ما این تجهیزات و ماشین‌آلات را از کمپانی‌های معتبر و به‌نام آسیایی و اروپائی تامین می‌کنیم. در این راستا طراحی جدید ماردون‌ها،استفاده از بهترین نوع آلیاژها در و ماردون، همچنین قالب مصرف بهینه انرژی، تناسب ظرفیت ماشین‌آلات اکستروژن با قالب و نیز شکل پروفیل، توصیه و سفارش لوازم یدکی مهم و ضروری را در مشاوره و مذاکرات‌مان با سرمایه‌گذاران و مشتریان‌مان در نظر می‌گیریم.

پنجره ایرانیان: اگر اجازه دهید قدری فنی‌تر گفتگو را ادامه دهیم و این سوال را پاسخ دهید که در مقام یکی از شرکت‌های خوشنام در زمینه ماشین‌آلات صنعتی، فکر می‌کنید تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی با کیفیت و دارای قدرت رقابت جهانی به چه عواملی بستگی دارد؟

این عوامل همانطور که اشاره شدند به ترتیب اولویت عباتند از: 1) مواد اولیه مرغوب. 2) انتخاب قالب با کیفیت عالی. 3) انتخاب ماشین‌آلات اکستروژن مطابق به دانش فنی روز دنیا و با کیفیت. 4) آموزش و انتخاب اپراتور مجرب جهت کار با ماشین‌آلات و تولید. به علاوه با توجه به نیاز بازار و مصرف‌کنندگان ایجاد بعضی از نوآوری‌ها در تولید که در کشورهای دیگر استفاده می‌شود را می‌توان توصیه کرد ازقبیل تولید پروفیل رنگی طرح‌دار (embossed).

پنجره ایرانیان: به نظر شما در انتخاب ماشین‌آلات پروفیل یوپی‌وی‌سی چه مختصات فنی باید مدنظر تولیدکنندگان پروفیل قرار گیرد که هم بتوانند ظرفیت تولید مناسبی داشته باشند و هم کیفیت محصول آنها کاهش نیابد و انتخاب ماشین‌آلات با ماردون مخروطی یا موازی کدامیک مناسب است؟

یکی از این عوامل تناسب ظرفیت تولید ماشین‌آلات اکستروژن با نوع و سرعت تولید قالب است. به طور مثال استفاده از قالب‌های با سرعت تولید بالا (حدود 5/3 متر در دقیقه) که عمدتا بخش کالیبراسیون آن 4 محفظه‌ای است، مناسب با اکسترودرهای ساخت اروپا و یا ترکیه (دارای ظرفیت خروجی واقعی حدودا بالای 300 کیلوگرم در ساعت است) خواهد بود. از سوی دیگر، قالب‌های با سرعت تولید پائین‌تر (حدود 2 الی 5/2 متر دقیقه) که عمدتا بخش کالیبراسیون آن دارای 3 محفظه می‌باشند، با اکسترودرهای ساخت کشور چین مناسب است. برای تولید پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی هردو نوع اکسترودرهای دو ماردون مخروطی شکل (Conical) و موازی (Parallel) که غیر همسو گرد هستند (counter rotating)، استفاده می‌گردند. به طور معمول، ماشین‌آلات اکستروژن اروپایی و یا ساخت ترکیه دارای اکسترودرهای موازی (parallel) با ظرفیت تولید بالا (حدود 5/3 متر در دقیقه) می‌باشند و ماشین‌آلات اکستروژن ساخت کشور چین از اکسترودرهای مخروطی شکل (conical) با سرعت تولید کمتر (حدود 2 الی 5/2 متر در دقیقه) استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که استفاده از اکسترودرهای موازی (parallel) ساخت کشور چین برای تولید پروفیل یوپی‌وی‌سی توصیه نمی‌شود و هنوز فن‌آوری به کار رفته در آن پخته و تکامل یافته نمی باشد و بهترین گزینه همان اکسترودرهای دو ماردون مخروطی (conical) خواهد بود. به علاوه با توجه به تجربه ما، در انتخاب ماشین‌آلات اکستروژن دارای اکسترودر دو ماردون مخروطی شکل (conical) از کشور چین یکسری تغییرات و بهینه‌سازی‌ها در هنگام سفارش اعمال می‌شود که دارای کارکرد مطمئن و کیفیت بالا و رقابتی باشد. بطور مثال انتخاب سیلندر و ماردون با طراحی جدید و(L/D) یا طول بیشتر انتخاب لوازم برقی از برندهای معتبر اروپائی و.....

پنجره ایرانیان: ایده صنعت آتبین برای پاسخ به نیار تولید گسکت چه محصولی را عرضه می‌کند و سوال دیگر اینکه آیا ماشین‌آلات ویژه لمینت و رنگی کردن پروفیل یوپی وی سی را در اختیار دارید؟

جهت ساخت گسکت، توصیه ما ماشین‌آلات اکستروژن تولید گسکت از جنس TPE (بخصوص نوع TPV) می‌باشد که بهترین نوع گسکت در بازار فعلی است و دارای مزایای متعدد نسبت به گسکت از جنس EPDM می‌باشد. از جمله این مزایا می‌توان اشاره کرد به اینکه کیفیت و طول عمر اقتصادی بالای دارد، دارای جرم حجمی کمتر  و قیمت آن کمتر است و جوش‌پذیری و رنگ‌پذیری عالی دارد و مهمتر اینکه قابل بازیافت خواهد بود. و بی کیفیت ترین و ارزانترین نوع گسکت هم نوع با جنس پی وی سی نرم می باشد.بر اساس درخواست مشتریان‌مان انواع ماشین‌آلات لمینت و یا ماشین‌آلات کواکسترودر تولید پروفیل رنگی (با لایه رنگی از جنس اکریلیک یا ASA ) ونیز با قالب دارای غلطک embossing را از بهترین سازندگان ارائه می‌دهیم.

پنجره ایرانیان: با توجه به نیاز بازار جهت در اختیار داشتن تنوع مقاطع پروفیل جهت تولید انواع در و پنجره‌ها و بازشوها، سبد محصولات و خدمات شرکت ایده صنعت آتبین تا چه میزان می‌تواند پاسخگوی این نیازها باشد؟

جهت انتخاب انواع سطح مقاطع پروفیل کلاس A یا کلاس B سری 60 (سه یا چهار حفره‌ای) و یا سری 70 برای تولید انواع درب و پنجره‌ها (لولایی و کشوئی ) و یا پروفیل زهوار(کو اکسترود) با 2 یا 4 خروجی و فریم بازسازی و پانل درب و.... توصیه ما قالب‌های کمپانی Jari Toolings با کیفیت عالی و فولاد آلیاژی آلمانی (DIN 1.2316) است که در انواع سرعت بالا و یا سرعت معمولی با یک میلیون متر طول ضمانت قابل ارائه خواهد بود. این قالب‌ها توسط ماشین‌آلات وایرکات و پولیشینگ اروپائی و آمریکائی سیستم CAD/CAM پیشرفته و توسط تیم مجرب ساخته شده و سپس با ماشین‌آلات اکستروژن اروپائی (Weber, Cincinnati, Krauss-maffei, ) تست می‌شود و در نهایت نمونه پروفیل تولید شده برای مشتری ارسال شده و پس از تائید و قالب‌ها ارسال می‌گردند. پس از رسیدن قالب‌ها به محل کارخانه مشتری، تیم فنی  و مهندسی شرکت، جهت نصب تست آزمایشی و تنظیمات مربوطه اعزام می‌گردند.

پنجره ایرانیان: ضمانت محصولات و ماشین‌آلات عرضه شده توسط ایده صنعت آتبین چگونه است و فکر می‌کنید همکاری با شرکت شما، چه آینده‌ای و موفقیت و امتیازی برای مشتریان شرکت به همراه خواهد داشت؟

ماشین‌آلات و تجهیزات ارائه شده دارای 12 ماه ضمانت ار تاریخ نصب و راه‌اندازی و 10 سال خدمات بعد از فروش می‌باشد. هدف ما همکاری بلند مدت و صمیمانه و با دید برد-برد است و منافع مشتریان ما منافع ما خواهد بود و همواره با مشاوره و ارائه جدید‌ترین راهکارها و فن‌آوری‌ها سرمایه‌گذاران را به تولیدات رقابتی و با کیفیت عالی دعوت می‌نمایم.

پنجره ایرانیان: و سخن پایانی شما با باشگاه مشتریان ایده صنعت آتبین و البته فعالان صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران.

توجه و راضی نگه داشتن مشتریان درون سازمان (پرسنل) به همان میزان مشتریان برون سازمانی (مصرف کنندگان) اهمیت دارد.سعی کنیم که در صنعت و رشته کاری خود نو آور و پیشرو باشیم، نه کپی کار و مقلد. لطفا جهت اطلاعات بیشتر از وب‌سایت ما دیدن فرمائید. (wwww.idehsa.ir)

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم، شماره 81، تیرماه 1393

 

 

 


ثبت نظر

ارسال