افزایش بهای گاز غیرقانونی است

پنجره ایرانیان: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش صورت گرفته در بهای گاز در سه ماهه گذشته خلاف قانون هدفمندی یارانه‌هاست، گفت: 25 تا 30 درصد قیمت گاز غیرقانونی است که باید پس از اصلاح کاهش یابد.
  • شنبه 24 خرداد 1393 ساعت 10:51

محسن صرامی فروشانی در گفتوگو با خانه ملت، در پاسخ به این سوال که آیا افزایش بهای گاز که درآمد 10 میلیاردتومانی برای دولت ایجاد کرده، مطابق با قانون هدفمندی یارانه‌ها است یا خیر، گفت: افزایش قیمت گاز در سه ماه گذشته بر خلاف قانون هدفمندی یارانه‌هاست و مسئولان مربوطه در اخذ بهای گاز 25 تا 30 درصد خلاف واقع عمل می‌کنند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی و مجلس بر تعیین قیمت‌های صحیح  نظارت جدی کنند چرا که قبوض گازی که مردم قادر به پرداخت ارقام صادر شده نیستند شامل افزایش 30 درصدی و بهای گاز و غیرقانونی می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه انتظار می‌رود کمیسیون انرژی مجلس نسبت به کاهش و اصلاح افزایش غیرقانونی انجام شده در بهای گاز ورود کند، تصریح کرد: بخشی از افزایش قیمت بهای گاز قانونی است اما 30 درصد افزایش انجام شده خلاف قانون هدفمندی یارانه‌هاست و باید اصلاح شود.

گفتنی است؛ محمدرضا غروی معاون شرکت ملی گاز ایران از  درآمد 10 هزار میلیارد تومانی دولت از گرانی گاز در سال 93 خبر داده و گفته است: امسال باید 100 هزار میلیارد ریال به سازمان هدفمندی یارانه‌ها بپرداریم،  ضمن آنکه پروژه‌های خطوط انتقال گاز را نیز در کشور به اجرا درآوریم.


ثبت نظر

ارسال