کاهش قیمت تعیین انرژی در اولویت پنج سال آینده اروپا

پنجره ایرانیان: رئیس جمهور فرانسه در ادامه کنفرانس خبری مشترک خود با صدر اعظم آلمان بر استقلال اروپا در زمینه تأمین انرژی و نیز کاهش قیمت تأمین آن تأکید کرد.
  • شنبه 20 اردیبهشت 1393 ساعت 17:26

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه ابتدا با اشاره به انتخابات پارلمانی اروپا و نقش آن در آینده مسائل مختلف کشورهای اروپایی گفت، انتخابات پارلمان اروپا باید نتایجی هم در پی داشته باشد. اگر مردم را به رأی دادن فرا می خوانیم، در نتیجه انتخابات باید به آنان احترام گذاشته شود. خواسته ما رهبران دولت ها این است که محتویاتی در طرحها و پیشنهادات خود ارائه دهیم که در کمیسیون اروپا مورد تصویب قرار گیرد و در این زمینه با هم همکاری می کنیم. البته هر یک حساسیت ها و نظرات خاص خود را دارد که امری طبیعی است اما این خواسته و اراده در ما وجود دارد، نه تنها برای اداره کردن اروپا بلکه برای ساختن و پیش بردن مداوم آن. به این ترتیب باید انتخابات برگزار شود، پیشنهادات رهبران به کمیسیون ارائه شود و پس از جمع آوری و شمارش آرا و استقرار نمایندگان در گروه ها و کمیسیون های مختلف پیشنهادات مربوط به ریاست پارلمان نیز ارائه و بررسی خواهد شد.

اولاند درادامه درباره سیاست انرژی در اروپا با اشاره به بحران اقتصادی چند سال اخیر در این منطقه گفت، هر بحران مشکلات و البته فرصت هایی را در پی دارد. او اشاره کرد که اروپا اکنون با تبدیل مشکلات به فرصت ها موجب بهبود اوضاع مالی و پولی و بانکی در این اتحادیه شده است.

اولاند همچنین با اشاره به بحث بحران اوکراین موضوع استقلال یابی اروپا در زمینه انرژی را مورد تأکید قرار داد و گفت ما باید موضوع انرژی را یکی از بزرگ ترین اولویت های خود برای پنج سال آینده قرار دهیم و سه هدف را دنبال کنیم. یکی وابستگی کمتر به برخی خریدها و گوناگونی منابع، دوم داشتن قیمت های پایین تر، و سوم تلاش برای مقابله با گرم شدن آب و هوایی زمین.


ثبت نظر

ارسال