67درصد از انرژی کشور از طریق گاز تامین می‌شود

پنجره ایرانیان: معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران گفت: 67درصد از انرژی کشور از طریق گاز تامین می‌شود.
  • شنبه 20 اردیبهشت 1393 ساعت 17:17

به گزارش ایسنا- منطقه چهارمحال و بختیاری- مجتبی شیخ بهایی پیش از ظهر شنبه در جلسه تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری افزود: در چند سال اخیر خدمات خوبی در حوزه گاز رسانی در این استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 250 هزار کیلومتر در کل کشور گاز رسانی شده است تصریح کرد: تا پایان سال گذشته 21 میلیون خانوار در کشور تحت پوشش گاز قرار گرفته اند. شیخ بهایی با اشاره به مشکلات تامین سوخت بنزین در چند سال اخیر خاطر نشان کرد: با اجرای طرح ایجاد ایستگاه هایCNG و ایجاد دو هزار 18 مورد ایستگاه توانستیم این مشکلات را برطرف کنیم.

وی اظهار کرد: اکنون 20 میلیون متر مکعب گاز جایگزین بنزین شده است این در حالی است که اگر خواسته باشیم بنزین وارد کشور کنیم از لحاظ ارزی با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد. به گفته وی، تاکنون حرکت‌های مطلوبی در خصوص دغدغه‌های گاز صورت گرفته است که با تامین زیر ساخت‌ها امکانات گاز رسانی سریع تر فراهم خواهد شد. وی با اشاره به اهمیت فعالیت ایستگاه های CNG در کشور تصریح کرد: سال گذشته به ازای هر متر مکعب گاز 40 تومان از مردم دریافت می شد. شیخ بهایی با تاکید بر بحث صرفه جویی در مصرف انرژی تصریح کرد: باید تلاش کرد با صرفه جویی و افزایش راندمان بتوان از اتلاف انرژی جلوگیری کرد تا به اقتصادکشور نیز کمک شود.

کشور ترکیه درآمد ناخالص ملی آنان بیشتر از کشور ماست در ایران روزانه 4.8میلیون معادل بشکه نفت از انواع محصولات نفتی استفاده می شود این درحالی است در ترکیه 1.8میلیون معادل بشکه نفت از انواع سوخت بوده است. وی با بیان اینکه مصرف انرژی در استان بالاست تصریح کرد: باید روشنگری کرد و در استان کمیته انرژی تشکیل داد تا در راستای کاهش مصرف و صرفه جویی اقداماتی صورت پذیرد. به گفته وی، می توان با تنظیم موتورخانه های ادارات، 25درصد در میزان مصرف گاز صرفه جویی کرد.


ثبت نظر

ارسال