ایران یک میلیارد دلاری در انرژی‌های نو سرمایه گذاری می‌کند

پنجره ایرانیان: دبیرکل جشنواره شکوفایی و نوآوری از امضای قرارداد سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در این جشنواره خبر داد و گفت: این حجم سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های نو و زیست محیطی است.
  • دوشنبه 1 اردیبهشت 1393 ساعت 14:1

دکتر آریا الستی اسفندماه سال جدید در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره شکوفایی و نوآوری با تاکید بر اینکه موفقیت بنیاد ملی نخبگان در گرو تعامل بخش‌های سرمایه‌گذاری با مخترعان است، افزود: با برگزاری این جشنواره موفقیت‌های زیادی کسب شد به گونه‌ای که در جشنواره پنجم مبلغ 19. 4 میلیارد تومان قرارداد تجاری‌سازی به امضا رسید که از این میزان 4 میلیارد تومان آن مربوط به قراردادهایی است که در حین برگزاری جشنواره به امضا رسید.

الستی با اشاره به تلاش‌های بخش دالان تسهیل‌کنندگان ششمین جشنواره شکوفایی و نوآوری اظهار داشت: پس از برگزاری 200 جلسه مشاوره در این دوره از جشنواره با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری توسط یکی از سرمایه‌گذاران موافقت شد که این سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های نو، محیط زیست و عام‌المنفعه خواهد بود.

به گفته وی شرط سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری، قابلیت تجاری‌سازی این اختراع و اخذ تاییدیه مورد نیاز از سوی بنیاد ملی نخبگان است.

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم، شماره 78-79، اردیبهشت ماه 1393


ثبت نظر

ارسال