پتانسیل‌های تولید انرژی بادی بر باد می‌رود!

پنجره ایرانیان: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوپستان باید به قطب انرژی بادی کشور تبدیل شود. محب‌علی قزاق‌جاهد با اشاره به پتانسیل نصب توربین‌های بادی در این استان، گفت: سیستان و بلوچستان قابلیت تبدیل شدن به پایلوت کشور در حوزه انرژی بادی را دارد، اما عدم سرمایه‌گذاری مناسب این پتانسیل را بر باد می‌دهد.
  • دوشنبه 1 اردیبهشت 1393 ساعت 13:55

وی یکی از راهبردهای شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان را تبدیل استان به قطب انرژی بادی در کشور عنوان کرد و گفت: تا سال 1404، ظرفیت نیروگاهی استان به بیش از پنج هزار و 500 مگاوات می‌رسد که 60 درصد آن نیروگاه‌های بادی خواهد بود. وی افزود: تکمیل واحد بخار نیروگاه‌های ایرانشهر و چابهار با استفاده از ظرفیت بیع متقابل نیز از اولویت‌های این شرکت است. وی تصریح کرد: در زمان کنونی از سه نقطه در استان سیستان و بلوچستان برق به پاکستان و از یک نقطه به افغانستان صادر می‌شود. جاهد متوسط بازده نیزوگاه‌های استان سیستان و بلوچستان را 26.6 درصد عنوان کرد و گفت: رشد پیک برق درمقایسه با سال گذشته 8.7 درصد بوده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: اگر می‌خواهیم برق مطمئن و پایدار تامین کنیم، باید وضعیت اقتصادی صنعت برق اصلاح شود و بخش خصوصی برای احداث نیروگاه در شمال استان سیستان و بلوچستان پا پیش گذارد. وی استان سیستان و بلوچستان را دارای کلکسیونی از ظرفیت‌های انرژی‌های نو دانست و افزود: وجود مداوم‌ترین بادها، جهت باد ثابت، جاده دسترسی، زمین بدون معارض و زبری پایین زمین پتانسیل خوبی را برای ایجاد انرژی‌های نو در این استان فراهم کرده است.

نشریه پنجره ایرانیان، سال هفتم، شماره 79-78، اردیبهشت ماه 1393


ثبت نظر

ارسال