مصرف برق سمنانی‌ها 2 برابر متوسط جهانی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در آستانه دهم اردیبهشت روز صنعت برق در تبیین راهکارهای بهینه‌سازی مصرف برق گفت: در حال حاضر وضعیت صنعت برق کشور و استان و پیشرفت‌های این صنعت زیربنایی بسیار مناسب است.
  • یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 ساعت 13:45

به گزارش ایسنا- منطقه سمنان، سیدمحمد موسوی‌زاده با تشریح دستاوردهای صنعت توزیع برق استان سمنان در سال گذشته اظهار کرد: بیش از 4000 پروژه عمرانی برق‌رسانی در راستای توسعه و اصلاح و بهینه‌سازی تاسیسات و شبکه‌های برق استان اجرا و بهره‌برداری شده است. وی با اشاره به این که در سنوات گذشته رشد متوسط مصرف انرژی استان شش درصد بوده گفت: در سال گذشته این متوسط رشد به 4.8 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با عنوان این که برق یک انرژی پاک و بی‌بدیل است، یادآور شد: فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از حامل‌های انرژی به ویژه برق یک ضرورت اساسی محسوب می‌شود.

موسوی‌زاده با ابراز این که خانواده‌ها سهم بسزایی در نهادینه‌سازی مصرف برق دارند، افزود: موسسات علمی و آموزشی به ویژه آموزش و پرورش نقش کلیدی در فرهنگ سازی مدیریت مصرف ایفا می‌کنند. وی اظهار کرد: متوسط مصرف برق یک مشترک در دنیا 900 کیلووات ساعت است و در استان سمنان حدود 2 برابر متوسط جهانی برق مصرف می‌کنند.

موسوی‌زاده تصریح کرد: بهره‌مندی به جا و منطقی از انرژی الکتریکی، بهره‌گیری از وسایل برقی پربازده، توجه به برچسب انرژی در خرید لوازم برقی و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار، از مهم‌ترین نکات مدیریت مصرف برق است.

گفتنی است برنامه دیدار و ملاقات مردمی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان، برپایی نمایشگاه عکس فعالیت‌های فرهنگی، برگزاری مسابقات فرهنگی و توزیع بروشورهای مدیریت مصرف برق از دیگر اقدامات این شرکت در نماز جمعه پنجم اردیبهشت ماه به شمار می‌رود.


ثبت نظر

ارسال