معاون وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران؛

‌‌قیمت برق مجدداً افزایش پیدا نمی کند

معاون وزیر اقتصاد با تاکید براینکه به جز بنزین و گازوئیل افزایش قیمتی در دور جدید اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها نخواهیم داشت، گفت: افت شاخص بورس طی روزهای اخیر ارتباطی با هدفمندی یارانه‌ها ندارد.
  • سه شنبه 26 فروردین 1393 ساعت 19:2

شاپور محمدی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی عصر امروز (سه شنبه 26 فروردین) در حاشیه همایش راهکارهای خروج اقتصاد ایران از شرایط رکود تورمی در جمع خبرنگاران درباره زمان دقیق اعمال و اجرای افزایش نرخ حامل‌های انرژی، اظهار داشت: این موضوع برعهده ستاد اجرایی هدفمندی یارانه‌ها بوده و وزارت اقتصاد مباحث کلان آن را دنبال می‌کند.وی با تاکید براینکه شیب افزایش‌ قیمت‌ها در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ملایم و تورم آن ناچیز خواهد بود، تصریح کرد: نگرانی خاصی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اشاره به اینکه بنزین، نفت و گاز و سایر حامل‌ها در فاز دوم هدفمندی جزء حامل‌های انرژی قرار دارند، افزود: همچنین باید توجه داشت قیمت برق در سال جاری افزایش پیدا نمی‌کند.محمدی در واکنش به افزایش قیمت آب، برق و گاز در ماه‌های اخیر، گفت: اکنون موضوع  افزایش قیمت بنزین و گازوئیل مطرح بوده که باید جزئیات آن را از ستاد اجرایی هدفمندی پرسید و نرخ سایر حامل‌های انرژی بنا نیست مجدداً افزایش پیدا کند. دولت سعی کرده است که همه افزایش‌ قمت مربوط به حامل‌ها ی انرژی اندک باشد.

معاون وزیر اقتصاد در باره درصد افزایش قیمت بنزین و گازوئیل نسبت به مرحله اول اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، تصریح کرد: این افزایش خیلی کمتر از مرحله اول خواهد بود و جای نگرانی در این راستا وجود ندارد.

 


ثبت نظر

ارسال