تولید برق در میان هوا با بلندترین توربین شناور

توربینBuoyant Air قرار است نام خود را به عنوان بلندترین توربین بادی جهان در طول تاریخ به ثبت برساند.
  • چهارشنبه 20 فروردین 1393 ساعت 9:34

به گزارش ایسنا، این سیستم که پیش‌تر در بادهای72 کیلومتر بر ساعت، حدود 152.4 متر از زمین اوج گرفته، پوسته‌ای مملو از هلیم با یک توربین بادی در وسطش است که با شناوری 304.8 متر به زودی رکورد جهان را بر فراز آلاسکا خواهد شکست.این فناوری که برای انتقال در درون یک کانتینر حمل و نقل قرار می‌گیرد، به عنوان یک منبع نیروی سریعا قابل‌آرایش در مناطق دورافتاده و نواحی اضطراری پیشنهاد می‌شود.

سیستم مزبور توسط محققان موسسه فناوری ماساچوست با همکاری با شرکت Altaeros ساخته شده است، برای سر‌ و‌ کار‌ داشتن با بادهای دارای سرعت 460 کیلومتر در ساعت در هوا طراحی شده و برف و باران نمی‌تواند در عملکرد آن خللی وارد کند.

فناوری موردبحث دارای افسار کنترل زمین‌محور برای حفاظت از ابزار الکترونیکی‌اش در مقابل برخوردهای رعد آسمان است و در صورت نامطلوب‌بودن بیش از اندازه آب‌و‌هوا، به آرامی به عرشه اصلی‌اش بازمی‌گردد.

اگرچه این مزایا، با خود هزینه‌هایی نیز به همراه دارند که از جمله می‌توان به قیمت 1.3 میلیون دلاری و هزینه 18 سنت برای هر کیلووات در ساعت آن در مقایسه با چهار تا پنج سنت برای هر کیلووات در ساعت توربینهای بادی سنتی اشاره کرد.سامانه Buoyant Air Turbine را می‌توان ظرف 24 ساعت برای استفاده در مناطق اضطراری برپا کرد.


ثبت نظر

ارسال